Hond uitlaten en baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LadyInRed, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Het is inderdaad een heel gedoe maar hier gaat Tes altijd met me mee als ik met Bob ga wandelen. Dit doe ik meestal meteen na een voeding, dan valt ze toch in slaap en kan ze lekker in de wagen slapen. 's Ochtends en 's avonds laat mijn man Bob uit, dus dat is fijn...
    Ben laatst wel een keer naar de brievenbus gelopen (zo'n 50 m. verderop) met de babyfoon in mijn hand, maar vond het niet prettig. Moet ik nog aan wennen, want ik vind dat eventjes weggaan best kan.

2. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hier heeft de hond achteraan in de tuin zijn eigen plekje om zijn behoefte te doen. Het is afgesloten van de rest van de tuin. Dus gewoon tuin in en uit en that's it. We hebben de hond hier nooit aangeleerd om zijn behoefte tijdens een ommetje te doen. Grote wandelingen maken we in het weekend, dan gaan we zwemmen en ravotten.

gr

3. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Daar hebben ze regenhoezen voor uitgevonden :)

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Als Louiza nog zo klein was en ik moest de hond uitlaten, dan nam ik ze altijd mee in de draagzak, lekker makkelijk hoor!
    Vaak sliep ze dan in tegen m'n borst. Ik heb ze altijd meegedragen in de draagzak tot ze zo'n 6 maanden was. Nadien in de buggy. En ze vindt het heerlijk om naar de hond te kijken :)

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier ook de draagzak! Ik heb het nog niet aangedurfd om Tobe alleen te laten... Maar ik woon ook in een appartement dus ik moet sowieso eerst naar beneden, tig deuren door en dan nog een stukje lopen voordat ie zijn behoefte kan doen... Dat zijn mij te veel struikelblokken.
    En als het echt noodweer zou zijn waardoor ik het niet zie zitten om Tobe mee te nemen, kan mijn man het doen. Hij werkt hier 10 minuten fietsen vandaan dus dat valt mee.

6. Jompie

Jompie Niet meer actief

Onze dochter gaat ook gewoon mee als ik de hond ga uitlaten. Lekker dik ngepakt in de reiswieg. ben 1 keer zonder haar de hond gaan doen maar liep dan als een gek te haasten, is ook niet zo leuk voor de hond.
    Als het regent regenhoes over de reiswieg heen of evt in de draag zak met plu.

7. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    lachen...goed getrainde man...waar ik ik de mijne op cursus doen?

Ik neem Olaf altijd mee als ik ga lopen met de hond. Ze hoeft er overdag maar 1 keer uit, en dan loop ik ook een groot stuk. Maar onze hond gaat ook mee naar mijn werk en is gewend de hele dag binnen te zitten, dus 's ochtens en na werktijd loopt ze flink waardoor ze dag wel doorkomt.
    En als er echt hoge nood is overdag en ik kan niet weg, dan maar een plasje in de tuin. Het regent vaak genoeg in Nederland...

8. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    wij laten de honden sochtends uit voor alles en dan gaat ze mee als we alleen zijn.(vriend heeft continu) en savonds als ik alleen ben dan leg ik dr op bed en als ik dr niet meer hoor dan loop ik heel ff naar de hoek van de straat en laat ze ff snel uit.
    en de plasjes tussendoor die laat ik ze gewoon voor doen (we hebben grint voor.klinkt gek,maar t is maar plas en dat loopt zo de grond in)
    ik laat r verder nooit alleen thuis.ik moet r niet aan denken dat r wat gebeurt.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat trekken jullie je kleintje aan in de draagzak naar buiten? En doe je ze dan onder je jas?

Groetjes Marijke

10. mobbeltje

mobbeltje Lid

27 mrt 2008
    55
    0
    0
    Ik laat ook de hond uit zodra de kleine ligt te slapen. We hebben een walkie talkie gekocht omdat de babyfoon niet zo'n goed bereik heeft. De walkie talkie springt aan zodra ie een geluid hoort, bereik iets van 6 tot 8 km. Ik ben niet zo lang weg, plassen en poepen en weer naar binnen. Bij goed weer, kan de hond de tuin in.
    Met de kinderwagen is niet goed te doen daar wij een duitse herder hebben. Een hele lieve hond, maar tegenover andere honden is hij heel erg dominant.

11. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Ik zou mijn kinderen nooit alleen thuis laten!
    Ze gaan dan gewoon mee.
    En al helemaal niet voor boodschappen oid.
    Maar dat zegt mijn gevoel..

Buiten het feit dat ik het nooit zou doen kan ik me moeilijk voorstellen dat als je kindje ouder is en al kan staan enz. in bed om het dan ook alleen te laten wie weet klimt die eruit ofzo!je leest het vaak genoeg!

Deel Deze Pagina