hond uitlaten en kleine kinderen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavane, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Wij zitten erover te denken om een hond te nemen. We zijn beide opgegroeid met honden en willen zelf ook erg graag een hond. we weten alleen nog niet wanneer en twijfelen of het handig is om een hond te nemen zolang je nog met kleine kinderen thuis zit.
    Als we een hond zouden hebben, wil ik er natuurlijk wel voldoende tijd en aandacht aan kunnen geven wat inhoudt dat er natuurlijk ook veel gewandeld zal moeten worden, ook met (erg) slecht weer! Lijkt me niet erg praktisch om met (hopelijk in de nabije toekomst;)) een baby in een kinderwagen, zelf een paraplu en riem in je hand en een peuter door de stromende regen te wandelen om de hond uit te laten;). Is het misschien verstandiger om te wachten met een hond totdat je kinderen oud genoeg zijn om even alleen thuis te blijven zodat je snel zelf even de hond uit kunt laten met erg slecht weer?

Dus voor de mensen die een hond hebben en (meerdere) kleine kinderen; hoe doen jullie dat?

2. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik heb inmiddels 2 honden,en een peuter van 2.
    In de ochtend zet ik de wekker eerder,laat de honden uit,smeer het brood,doe mezelf en dan pas maak ik zoonlief wakker.
    In de middag laat ik ze vaak uit wanneer zoontje op bed ligt.
    En in de avond natuurlijk ook wanneer hij op bed ligt.

Ik woon achter een parkje,met een hondenuitlaatplek,dus heel dichtbij,mijn buren weten dat er een kind op bed ligt voor eventuele noodgevallen,en hebben de sleutel ook.

Ook ga ik gerust wandelen met zoonlief erbij.
    Edit,zelfs als het regent. Mijn zoontje vindt het geweldig als ie dan met zijn laarzen aan in de plassen mag stampen hihi.

Het is soms best puzzelen,maar echt wel te doen!

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hebben zelf een hond, is nu 3 en J. is nu 2.
    Als we dit hadden geweten had ik nog even gewacht met een hond te nemen, man lief wilde mn moederliefde toen opvullen met een pup.
    Super lief bedoelt maar ik had dat liever later gewild.

In het begin ging het super, kleine sliep in de wagen en ik kon de hond uit laten.
    Nu loopt hij aan de hand mee of op zn driewielertje en het is gewoon niet meer zo praktisch.
    Hij wil die kant op en de hond precies de andere kant, dus bonk tegen elkaar aan haha.
    Mn man heeft vaak nachtdiensten dus als ik dan overdag thuis ben, vrij van mn werk, dan laat ik de hond uit, samen met J.
    En straks met een dikke buik is dat niet meer handig haha.
    Bedenk ook goed dat puppycursussen VEEL tijd gaan innemen..
    en als je straks zwanger bent heb je die puf even niet meer, zeker niet met 2 kindjes.

Ik moet wel erbij zeggen dat we een ongeleid projectiel hebben haha adhd labrador van 45kg.. dus dat werkt ook niet echt mee

4. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Wij hebben een hond en een peuter en een ienimini op komst. Onze hond is een labrador. Ik loop met knap weer gewoon met mijn peuter en de hond. Soms loopt Nick zelf en soms zit hij in de buggy. Met slecht weer een korter rondje. Paraplu lukt dan niet maar regenkleding aan en gaan. Rondje is dan wel iets korter maar 's avonds dan gewoon wat langer. Ik vind het goed te doen hoor.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik fiets altijd met de kinderen en de hond.

Ik heb een fietskar en de kinderen zitten dan in de kar en eten dan iets lekkers ( fruit et cetera..)

De hond beweegt veel en bij slecht weer gaat de kar dicht en gaan we ook fietsen.

Ik fiets in de ochtend als we mijn oudste naar school hebben gebracht...middag om 12 uur als we haar ophalen en om 15.15 nog een keer.

Scheelt wel dat ik dichtbij school woon en als we terug fietsen de hond los kan ( route losloopgebied)

Trouwens, als we wandelen en het regent dan krijgen de kinderen een paraplu en regenlaarzen aan...vinden ze geweldig!! Plassen stampen

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wij hebben een zoon van bijna 2 en een lompe sul van 5,5. Prima combinatie! Moet wel zeggen dat wij onze hond ruim voordat ik zwanger werd aangeschaft hebben en toe alle tijd voor haar hadden. (lees; zinnelijk maken, uitlaten, leren luisteren ect. :p)..

's Ochtends laat mijn vriend haar uit voordat ie gaat werken. Tegen de middag doe ik dat samen met zoontje. Of hij zit in de buggy of hij loopt mee (lopen kost wel wat tijd ;)) en 's avonds ik of mijn vriend. Blijft er één thuis bij zoontje.. In de zomer vind ik het ook allemaal wat makkelijk.. Ben je veel buiten en wandel je wat meer.
    Dus ik kan je niet zeggen of je nu wel of geen hond moet nemen, maar wel een tip is om het beestje rond de zomer aan te schaven. ;) Succes.

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik moet eerlijk zeggen dat nu mijn zoontje ouder wordt, het wel makkelijker word. Onze hond is al op leeftijd en heb ook gezegd dat ik pas weer een hond neem (mocht hij komen te overlijden) als de kinderen ouder zijn. Want een pup opvoeden kost ook een hoop tijd, energie en aandacht en met nog jonge kinderen is dat toch lastiger.
    Het uitlaten zie ik dan nog niet eens als een probleem, want ook als het bijv regent zijn daar oplossingen voor. Maar bedenk van te voren of je er nu idd tijd genoeg voor hebt om het op te voeden e.d. of dat het niet verstandiger is om even te wachten.

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Als je gewoon een goed regenpak koopt voor jezelf, een regenhoes voor de wagen en later ook een regenpak voor je kindje heb je dat gedoe met een paraplu niet meer... Makkelijk te doen hoor

9. Lentes

Lentes Niet meer actief

Zo vaak regent het eigenlijk niet gigantisch hoor!
    (viel mij op vroeger al op als ik mijn krantenwijk moest doen en nu als ik de hond uit moet laten)

's ochends doet hier degene het die het eerst op staat/weg moet.
    's middags wandel ik (ergens tussen 13:00 & 15:00)
    en dan 's avonds is mijn man er ook weer dus kan het met of zonder kindje (in de winter toch wel zonder, zomers gezellig samen)

Hou ook gewoon buienradar in de gaten, hoost het om 13:00 dan is het om 15:00 vaak wel weer droog/minder extreem

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ligt eraan waar je de hond kunt uitlaten. In ons oude huis kon het voor de deur, dus dan liep ik even met de babyfoon naar buiten. In dit huis moeten we het 'pleintje' af en dat durf ik niet zo goed....

Dus laat d'r weleens in de tuin plassen als het echt slecht weer is, hondje weegt 2 kilo dus laat niks schokkends achter haha. 's Morgens en 's avonds is mijn man thuis, dus alleen 's middags een probleem.

11. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Hier ook een drukke hond, maar ze moet gewoon leren dat ze aan de riem, rustig moet lopen, zeker naast de wagen. dat leren we haar wel aan. Misschien komt er nog een pup bij zelfs... Nog niet geborne. Het is aanpassen, maar je leert er ook wel mee leven.

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier 2 hond(jes) en een kleine op komst.

Vrienden van ons die ook honden en kinderen hebben geven aan dat het gewoon een kwestie van plannen is.
    Na de voeding, kindje in de kinderwagenbak en de hond uitlaten en dit 3x op een dag.
    Nu is het in de ochtend en avond makkelijker want dan is mijn vriend ook thuis.

Als hij wat ouder is wil ik hem gewoon in zijn bedje laten slapen en de babyfoon meenemen.

Een pup aanschaffen terwijl je al kinderen hebt zal misschien wat meer tijd kosten. Pup moet veel naar buiten om plasjes te doen en vraagt ook nog veel tijd qua opvoeding.
    Wellicht is een oudere asielhond die de basis commando's/opvoeding al heeft gehad een beter oplossing?

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, zo doen wij het ook. Soms combineer ik tussen de middag het uitlaten met het ophalen van mijn dochtertje van school.
    Ze moet bij ons 4 x per dag uit, soms zelfs 5 x aangezien ze aan de Prednison zit en daar gaat ze meer van plassen.
    Onze hond hebben we ook begin van de zomer als pup gekregen, toen was mijn dochtertje 9 maanden. Blij toe, want als je er tig keer per dag uit moet voor de zindelijkheidstraining, is het wel fijn als je niet allerlei dikke jasjes, mutsen, wanten en sjaals om moet doen voor je de deur uit bent. Daarvoor hadden we ook al een hond, maar die ging dood toen mijn dochtertje een half jaar was.
    Ik merk wel vaak dat mensen het onderschatten en dan bijv. een hond nemen en eigenlijk geen zin en tijd hebben om hem als pup genoeg uit te laten, op te voeden etc., om vervolgens te gaan klagen dat het beestje binnen plast en poept, om alles blaft, naar de kinderen hapt en aan de riem trekt. Tja, het is gewoon veel werk met een pup, maar daar heb je dan wel nog 10 of 15 jaar profijt van i.p.v. ergernissen.

14. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Wij hebben een grote herder van bijna 2 en ben nu 22 weken zwanger. We hebben het als volgt gepland:
    'S ochtends blijft 1 iemand bij de kleine en de ander laat de hond uit,
    'S middags samen met baby in de kinderwagen de hond uitlaten (evt regenhoes om)
    'S avonds na het eten rondje met z'n allen, of weer iemand die thuis blijft en 's avonds voor het slapen ook.

Wij hebben het nooit als probleem gezien, maar gewoon, even plannen!

15. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier al wel een hond en in verwachting van een kleine, zat me ook al te bedenken wat nu straks handig is. 's Ochtends maar met de hond eruit als VL nog thuis is, 's middags de kleine mee en dan komt VL alweer thuis, dus zal wel meevallen, dat gepuzzel, hoogstens lastig als het flink stormt en regent, zie me al gaan. :D

Bedenk wel dat als je een pup neemt, je de eerste weken zo'n beetje ieder uur buiten staat.

16. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Onze hond was er al ver voor we aan kinderen dachten. Het is nooit een probleem geweest. In de ochtend doet mijn man het voor zijn werk. Tussen de middag ga ik met de kinderen. Voor of na het slaapje van de jongste. Als het echt bar en boos is buiten dan wachten we tot mijn man thuis is en gaat een van ons. Na het eten idem en laat doet mijn man altijd.

17. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Bedankt voor de reacties zover!
    Als ik dat zo lees, is het dus gewoon een kwestie van plannen en ook met slecht weer wel goed te doen.
    Inderdaad, 's morgens en 's avonds ben je allebei wel thuis, dus dan kan 1 de hond doen en dan blijft de ander thuis, dan heb je dus alleen 's middags dat je met kids op pad gaat samen met de hond, dat valt eigenlijk wel mee als ik dat zo lees en zal ook met regen wel goed gaan als je je goed aankleedt en dan gewoon een wat korter rondje..........
    Het liefst willen we wel een pup en iemand zei al dat het dan handiger is in de zomer, maar manlief werkt in de zomer 7 (lange) dagen per week, dus als we een hond zouden nemen, zouden wij er juist voor kiezen om dat in de herfst te doen, zodat voor ons de rustige periode weer aanbreekt en je dan meer tijd voor hebt voor zindelijk maken etc (zodat je dat ook meer samen kunt doen).
    Tja, ik blijf het lastig vinden, want in een pup gaat hoe dan ook veel tijd zitten en een goede opvoeding direct vanaf het begin vind ik wel heel belangrijk zodat je later niet met een onhandelbare hond zit. Tijd heb ik op zich genoeg, want werk niet buitenshuis, maar ga vanaf eind deze maand aan de slag als gastouder dus daar moet ik natuurlijk ook rekening mee houden.........
    Ik denk dat het allemaal vast wel zou kunnen en heel erg leuk zou zijn, maar zou het zo jammer vinden als het in de praktijk toch tegenvalt hoeveel werk je er (vooral in het begin) mee hebt en daardoor (de opvoeding van) het hondje er bij in schiet......

Hoelang lopen jullie met jullie hond? Maken jullie dagelijks lange wandelingen of is het meer van; 3 x per dag een kwartiertje lopen met de hond?

18. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik laat 's morgens en 's middags onze twee honden (een grote en een kleine) minimaal een halfuur per keer uit, samen met dochtertje van twee. Weer of geen weer, iedereen in de auto (dat dan weer wel) en naar het bos of park. Toen onze dochter heel klein was, ging ze mee in de draagzak, toen in de buggy en nu lopend. En dat is met een hond van een jaar erbij inderdaad soms niet handig. Maar ja, we komen dus allemaal genoeg buiten en krijgen lekker wat beweging. In de zomer gaan we 's avonds nog met mijn man mee als hij ze uitlaat.
    De puppytijd was wel even doorbijten (zowel bij hond als bij kind;)), maar na het overlijden van onze vorige grote hond wilden we die toch weer (ik voornamelijk, voor de veiligheid als ik alleen thuis ben).

19. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Ja dat is misschien toch iets om nog even goed over na te denken. nadeel daarvan lijkt me wel dat je nooit precies weet waar zo'n hond vandaan komt en wat er wel (of niet) met hem gedaan is. En het lijkt mij ook gewoon erg leuk om je hond vanaf het begin zelf op te voeden, zelf uit te kiezen enz

20. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst van de lounge naar peuter en kleuter.

Deel Deze Pagina