hond uitlaten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renata, 16 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik laat gewoon de hond uit als de kleine toch even wakker is. De ene keer lopen we dus om 11.30 en de andere keer om 13.30. Als mn zoontje dan toch wakker is omdat hij moet eten gaan we na de voeding gewoon even. Is meteen een lekkere wandeling voor iedereen.

Sochtends vroeg laat mn man hem uit en tegen het avondeten is mn man meestal ook wel thuis dat 1 van de 2 bij de kids kan blijven en anders maak ik gewoon een avond wandelingetje (wat minder lang dan smiddags), dan gaat hij nog 1x wandellen voor wij naar bed gaan zo tegen half 11.

Alleen thuis laten zou ik echt niet doen en een briefje in je jaszakken... tja als er echt iets gebeurt dan zorgen ze eerst dat het goed gaat met jou, ze zullen misschien wel in je zakken kijken maar dat kan ook na een half uur zijn bijv. Dat vind ik echt veel te laat.

2. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    ik doe het ook hoor, gewoon een heel klein rondje lopen met de hond. zorg dat ik alles goed op slot heb, en ben ook nog geen 5 min. weg.

En er kan ALTIJD wat gebeuren, ook als je slaapt, beneden bent of als je onder de douche staat, als je dat ook allemaal niet meer kan doen. poepoe

Ik begrijp hetwel hoor daar niet van, maar als Yesse helemaal vertroken is loop ik ff een mini rondje!

3. op eerste hulp kijken ze altijd je zakken naar, naar portomonee of wat dan ook, om te weten wie je bent, ook als je bv ergens allergisch voor bent heb je ook meestal iets in je portomonee bij je zodat als men je vind ze het weten en als je daar dan een duidelijk opvallend briefje in doet, zien ze dat zowiezo...

ik ga altijd als hij slaapt een klein minirondje, binnen 5 min trug

4. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Melissa, ik ben het helemaal met je eens! Ik begrijp ook echt wel dat sommigen het liever niet doen. Maar ik heb nu een beetje het gevoel dat degenen die het wel doen worden aangevallen, en dat vind ik niet terecht.
    Het is net wat jij zegt; in huis kan er toch ook wat gebeuren? Kun je ook wel ineens flauwvallen of wat dan ook, je weet het niet. En als je nou 3 uur ging wandelen met de hond. Of gaat bergbeklimmen. Maar een rondje van 5 minuten op een grasveldje...Ik zie er niet zoveel gevaarlijks in, maar goed, ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is.

5. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    Denk ik ook, als je je kind straks wat groter is en buiten gaat spelen kan je hem(helaas) ook niet altijd in de gaten houden.En ik vind we moeten een beetje nuchter blijven! Als je bij alles denkt: als dit, als dat. Dan word je gek!

Je bent absoluut niet verkeerd bezig als je je baby 5 min alleen laat.Laten we dat voorop stellen.

maar zo zijn we allemaal verschillend! geeft niks!

6. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Precies. En als iemand zich er niet prettig bij voelt moet ie het zeker niet doen. Maar dat wil niet zeggen dat iemand die dat wel doet verkeerd bezig is, alleen omdat jij het nou eenmaal zelf liever niet doet.

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Als je beneden zit en je kind ligt boven in bed zie en hoor je ook niet alles! en ze mogen toch best 5 minuten huilen als je buiten bent? zo veel kan er niet gebeuren toch?

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

20 min is ook lang hoor!
    iklaat mijn hondje altijd ff snel plassen en poepen 2 min en ik ben er weer..
    en als mijn man savonds thuis is ga ik altijd lekker een stuk met het hondje lopen

9. sim

sim Niet meer actief

ik zou het zelf niet doen, wij hebben gelukkig een ren waar de hond is, maar als je het wel doet en binnen een bepaalde tijd thuis bent lijkt me daar ook niets mis mee. dat van dat bellen vind ik dan inderdaad wel een goed idee, want je weet maar nooit onderweg. maar om je kind 5 minuten alleen te laten, ach, je moet toch ook douchen, of nemen die mensen hun kind dan mee :)

10. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Normaal ga ik ook niet na 5 minuten huilen al naar boven. En als Evi toevallig net begint te huilen als ik de deur achter me dichtdoe, ligt ze dus nooit langer te huilen dan 5/10 minuten. Denk niet dat ze daar een trauma aan over houdt.... ;)

11. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    jeetje, die honden moeten toch minstens 1x per dag behoorlijk kunnen rennen en dat red toch geen mens in 10 minuten tijd..

zielig hoor die kleine rondjes met de hond..

je kunt je kindje toch meenemen.

12. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Nou hier iemand die geen hond heeft.
    Maar in de straat ken ik ook iemand die een hond heeft (had) die dan tijdens het slapen van kindje hond uitliet. Ik kan dat niet.
    Mijn schoonzus die deed schijnbaar even snel boodschappen tijdens het slapen van haar zoon. Nou dat kan ik ook niet.
    Maar dat komt ook door mijn zoontje denk ik. Hij slaapt niet altijd echt 1 uur. Het kan zijn dat hij toch soms heel snel wakker is. En tja voordat ik de deur uit ben is het toch een half uur nadat kleintje in bed ligt (meestal wil ik toch eerst dit in de vuilnisbak en dit daar leggen..... en is er al een half uur voorbij).
    Mijn zoon heeft in het begin heel vaak in het zkh gelegen dan ben je al voorzichtiger. En als hij eenmaal een leeftijd heeft bereikt dat hij als hij echt wil uit het bedje kan klimmen en of lopen dan doe ik dat toch liever niet.
    Heb gehoord dat mijn schoonouders tijdens het oppassen van een nichtje haar dus alleen hebben gelaten (voor 5 min boodschappen doen) en toen een buurvrouw van haar nichtje op straat zagen wandelen (ze wonen in een flat). Een andere keer vertelden ze dat die meisje niet zo vast sliep en snel wakker werd.
    Nu heb ik zoiets van als je kindje nog zeker niet kan lopen en niet zo snel wakker is dan is een ledikant toch een van de meest veilige plekken waar die in kan liggen. En kun je wel even snel iets gaan doen. Maar naarmate ze ouder worden en uit het bed kunnen klimmen en of korter gaan slapen vind ik het toch steeds meer riskant.
    Ik vind het trouwens wel een goed idee van die brief.
    Mss moeten ze maar een soort mobiel-babyfoon ontwikkelen wat je kunt meenemen met hondenuitlaten ? :) ? Mss is die er al maar nog net iets te duur. Dan hoef je ook niet te haasten, tenminste als het grasveld niet te ver weg is.

13. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0

14. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    weet ja watzielig is voor de hond
    hem niet uitlaten. je kan je kindje meenemen maar dat is wel een gehannes hoor ik woonde eerst in een boven woning dan moet je dus je wagen naar beneden brengen in 2 delen je kind jas aan enzo in de wagen en de hond mee naar beneden. en dat ook weer naar boven. je bent dat al min 10 min bezig voor je de hond buiten hebt. en dan nog eens met je hond aan de riem en de kinderwagen. ik vind het een gedoe. als mijn zoontje slaap ga ik ff snel en dan ben ik weer snel terug mijn zoontje merkt er niks van. en de hond heeft er geen last van hoor die gaat later als baasje thuis is weer een groter rondje.

16. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik vind het ook niet zielig voor de hond , als hij alles maar kwijt kan en niet op hoeft te houden , ik hoef toch niet 5 keer per dag 20 minuten te gaan lopen .... en ook al had ik geen kind deed ik het nog niet ... :) :)

17. Niet meer actief

Hier twee labradors die ook de nodige beweging nodig hebben..tussen de middag als dhani ligt te slapen laat ik ze ongeveer tien minuutjes uit...
    's morgens en aan het eind van de middag neem ik dhani mee en gaan we lekker een stuk wandelen..

Briefje doe ik hier ook in mn zak..maar meestal weet de buurvrouw dat ik weg ben en houdt het ff in de gaten..Ook zorg ik dat ik geen wasmachine, droger of vaatwasser aan heb staan..

18. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Sonnie, wij begrijpen elkaar met onze Labjes en kindjes ;)

19. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    JEETJE!

sommige mensen gaan het nog heel zwaar krijgen.je kindje moet ook leren om alleen te zijn.En niet bij elke kik of traan aandacht te krijgen.ik zeg niet dat je hem maar moet laten huilen, maar soms zijn ze je echt aan het testen hoor.
    yesse valt in slaap, maar als ie me van de trap af hoort lopen zet ie het op een krijsen, héél zielig.
    5min later geeft ie het op en valt ie in slaap.

LAAT JE HOND UIT ZOALS JIJ DAT WILT!

en mocht je alleen maar kleine rondjes lopen is dat nog niet erg, een hond is een gewoontedier, als je dat patroon aanhoudt weet hij niet beter.
    Als ie netjes zn eten en drinken krijgt heeft ie niets te klagen!

uch, ik heb gesproken

20. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    You go girl! Hahaha :)

Deel Deze Pagina