hond uitlaten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renata, 16 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Toen ik zwanger was, dacht ik ook nooit de hond uit te kunnen gaan laten zonder kleintje.

Nu Bob er is, doe ik het inderdaad toch ook vaak. Maar dan inderdaad wel alleen maar naar het grasveldje aan het einde van de straat en meteen weer terug. Hooguit 5-10 minuten dus en dat dan weer hooguit 1 (of als het regent en mijn hond wil echt niet 2) keer per dag.
    De andere keren gaan we wel veel langer.
    Meestal 1x met Bob erbij en de andere keren is mijn man vaak thuis, dus dan gaat 1 van ons aan de wandel.

Mijn hond zit dan niet vast aan de kinderwagen, maar wel goed aan 1 hand. En als ie gaat trekken (bij het zien van andere honden of katten ofzo) dan zet ik de kinderwagen even op de rem zodat ik de hond even goed kan vasthouden en de kinderwagen niet omgaat.

Maar hoe ik het straks ga doen als Bob oud genoeg is om uit z'n bedje te klimmen...?!?

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ook in de regen met mijn hond naar het bos gaan is voor mij misschien ook iets wat ik aan mijn kind mee wil geven, hoe klein hij nu ook nog is. Hij is eraan gewend en vind het heerlijk. Ook als het heel slecht weer is en heel hard regent heeft hij er geen last van in de wagen, hij is de halve weg wakker zonder een kik te geven, en de andere helft van de weg slaapt hij. Mijn vriend zijn oudere kids zijn heel erg passief en hangen hele dagen binnen. Ze willen niet buiten spelen, hebben nooit ergens zin in en hangen hele dagen voor tv en computer. Ik weet wel dat we in de tijd van tv en computer leven, maar ik wil toch mijn zoon ook meegeven dat je verantwoordelijk bent voor je huisdier en dat er meer is in het leven dan tv en computer. Nogmaals, hij is nog maar klein... maar zo leef ik en het is denk ik goed als hij daar van klein af aan aan went ;)[/i]

3. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    sommige mensen zeggen: dan had je maar geen hond moeten nemen? Sorry hoor dan heb ik misschien lange tenen maar die reactie slaat nergens op.
    Het onderwerp gaat over hoe andere mensen het doen die OOK een hond hebben.
    En ik had harley al 2 jaar voordat Yesse kwam dus dat gaat niet helemaal op, en die 2 zijn dol op elkaar, alleen het uitlaten is soms even lastig, maar hij komt niets tekort hoor!

4. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik vind het een beetje vreemd dat je je zo aangevallen voelt, je reageert namelijk wel nogal gepiekeerd. Blijkbaar voel je je toch enigsinds aangesproken...

5. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    nou ik geef toe dat mijn hond er niet zo vaak meer uitgaat als voorheen.Maar om dan te zeggen, dan moet je maar geen hond nemen vind ik een beetje rare reactie.niet dan?

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Is er iemand die dat persoonlijk tegen jou gezegd heeft dan? Of is het dat iemand die mening gewoon in het algemeen gegeven heeft?
    Mijn hond komt er ook niet meer zo vaak uit als voordat ik Joey had. Maar ik vind dat ik het aan hem verantwoordelijk ben om er zoveel mogelijk voor te zorgen dat hij niet naar de achtergrond verdwijnd.... Dat doet hij sowieso, een huisdier -in dit geval een hond- delft nou eenmaal het onderspit als er een kind komt, maar je moet bij jezelf nagaan of de situatie nog eerlijk is tegenover de hond dan. Mijn hond komt er minder uit dan eerst, in de zin dat ik voorheen naast dagelijks zover met hem ging lopen, nog meer met hem ondernam en daar heb ik nu gewoon de tijd niet meer voor. Zolang ik hem 1,5 uur rennen in het bos kan bieden vind ik dat zijn leven leuk moet zijn bij ons... als ik hem dat niet meer kan bieden en hij moet het doen met dagelijks week in week uit een paar rondjes van 5-10 minuutjes... dan vind ik dat ik geen geschikt thuis aan mijn hond kan bieden... En dat betekent dus dat ik zal moeten overwegen mijn eigen egoïsme aan de kant te zetten (want ik zou hem willen houden, ook al betekent dat voor hem dat hij het moet doen met blokjes om)...

7. renata

renata Actief lid

21 dec 2006
    148
    0
    0
    kunnen mijn woorden zijn!

8. sim

sim Niet meer actief

ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn hond ook niet zoveel meer uitlaat dan normaal, hij vind het heerlijk om de hele dag buiten te zijn (in die ren dan) er zit een binnenhok in waar hij heen kan gaan, maar ik zou wel willen dat ik vaker een eind met m kon wandelen. maar ik ben niet zo'n held om door weer en wind te gaan met de kinderwagen :oops: knap dat jullie dat wel doen hoor, daar niet van, maar ik ben wel van suiker :)

9. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Saona, ik ben het helemaal met je eens.

Wij hebben een labrodor en vind ook dat hij fatsoenlijk uitgalten moet worden en niet 5 of tien minuutjes. Kan wel maar er moeten ook grote rondes op een dag zitten.

Ook onze Sam komt nu minder ver dan eerst, maar hij komt zovaak mogelijk in het bos enzo.
    Ik ging ook dagelijks naar het bos, maar hij heeft nu een hernia.

Mijn vriend werkt onregelmatig dus ik ontkom er ook niet aan om Sam even uit te laten als Jasper op bed ligt. Wij hebben gelukkig een groenstrook achter het huis dus ik ga dan niet ver. Wij zorgen er dan voor dat sam er van te voren goed uit is geweest.

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Wij hebben gelukkig ook een grasveldje niet zo heel ver van de deur vandaan. Als ik ga verhuizen let ik er ook altijd op dat ik niet ver hoef te lopen als ik mijn hond even heel snel wil laten plassen :)
    Er zijn natuurlijk wel eens dagen dat ik niet de kans zie om uren naar het bos te gaan, zoals dit weekend... maar een keer overslaan moet ook kunnen. Ik heb bijna mijn hele zwangerschap doorgelopen met hem naar het bos, alleen aan het einde trok ik het echt niet meer hoor met die dikke buik en een hittegolf. Toen is hij dus langere tijd maar hele kleine stukjes geweest. En ook toen Joey net geboren was moest ik eerst even bijkomen :) ... maar zodra het kon heb ik het weer opgepakt, ook voor mezelf... ;)

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    je kan tijden toch zo in plannen dat je je hond uit kan laten als je kindje wakker is, of voordat het gaat slapen?
    ik zou het risico niet nemen, er kan wat met je gebeuren, zonder dat iemand je briefje vind, maar nog erger zou ik het vinden als er brand uitbreekt, en je niet meer bij je kindje kan komen.

en dan vraag ik me af, als jullie je honden snel uitlaten, ruim je de rotzooi van de hond dan ook op?
    ik erger me namelijk kapot aan mensen die hier de hond voor op het gras of het voetbalveldje uitlaten, en dat mijn kinderen dan met str..aan de voeten thuis komen. terwijl het uitlaat veld hier achter is, 10 a 20 meter verder. (er zijn ook mensen die het wel netjes opruimen hoor ;) )

12. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Nee, ik ruim de uitwerpselen van mijn hond niet op. Ik heb er persoonlijk een vreselijke hekel aan als mensen honden in de buurt van kinderspeelterrein uitlaten. Mijn hond laat ik uit op een groenstrookje langs een weg of langs de waterkant aan de vaart. Niet op de grasveldjes om de speelterreinen van kinderen, dat vind ik asociaal en vies. Ik ruim het niet op omdat ik mijn hond uitlaat waar het mag, en omdat ik een vermogen aan hondenbelasting betaal hier.

PS Ik mag dan zelf een hond hebben, maar ik vind het ook nog eens superergerlijk dat ik als ik ga wandelen met mijn wagen, moet zigzaggen tussen de hondedrollen door op de stoep, en dat terwijl de stoep langs de vaart is en omgeven door gras. Ook zoiets. Ik heb mijn hond al 7 jaar, hij heeft nog NOOIT op de stoep gescheten, ik snap daar helemaal niks van. Als ik stront aan de wielen van mijn wagen heb kan ik wel ontploffen :evil:

13. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    haha, ik heb zo'n model hondje geloof ik.
    Als ik hem roep voor 10 uur dan wil ie zijn mand niet eens uit...l
    's avonds blijft ie ook liever liggen, vaak laat ik hem dan nog even in de tuin (wat ie eigenlijk ook niet eens wil) of ik laat hem even uit 5 min naar een veldje schuin tegenover ons huis.

Ik neem dan dus gewoon de babyfoon mee! Werkt prima
    Volgens mij hebben de meeste babyfoons wel aardig bereik !?!

Overdag lopen we wel gewoon lekker ver en neem ik ons zoontje natuurlijk heerlijk mee, buitenlucht is gezond tenslotte.
    En ik beschik over een hele lieve moeder die gek is van mijn hondje (ook van ons zoontje hihihi) en hem dus vaak spontaan op komt halen om lekker lang te gaan wandelen.
    Lang leve oma!

Zo doe ik t dus,
    Greetzzz

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Zo een hevige topic lees ik. Maar ik herken me in Jenny. Ook wij hebben een lab. Alleen na de middag als mijn jongste slaapt (11/2 jr oud) krijgt hij inderdaad een klein rondje voor de rest van de dag niet, tevens is onze hond vaak buiten met de kinderen.

One hond trok ook onzettend, maar wij hebben nu een goede halsketting met een torque (hoop dat ik het goed schrijf) en dit werkt fantastisch, sindsdien krijgt hij ook grotere rondes om te lopen. Voorheen redde ik dat niet. Is nog al een stevig lab. nee niet te dik.

Dit is ook het enige moment dat ik mijn kinderen even alleen thuis laat.
    Voor de rest niet. Tja en je weet nooit wat er gebeurd.

15. liesa

liesa Lid

11 jul 2006
    43
    0
    0
    jeee wat een onderwerp. ik heb zelf een duitse herder en mijn dochtr is nu 12 dagen oud. ben benieuwd hoe ik er straks mee omga. mijn hond is mij heel veel waard en ik liep uren met haar. nu dat ik niet mobiel ben zorg ik dat ze wordt uitgelaten. gelukkig heb ik een zus die haar lekker meeneemt. als ik straks naar buiten ga dan zal het zeker niet zonder mijn dochter zijn, en ik streef ernaar om mijn hond zoveel en zo lang mogelijk uit te laten! 5 minuten even naar buiten vind ik echt niet kunnen hoor! dit is ook zeker een onderwerp die je bespreekt tijdens je zwangerschap, ervoor zorgen dat mijn hond niets tekort komt. Hier krijg je ook jaloezie van. Het is misschien nu makkelijk praten omdat ik nog niet buiten kom, maar kan je nu al verzekeren dat ik toch echt wel met mijn hond lekker ga wandelen!

16. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Mijn hond gaat juist meer uit sinds we Fabian hebben. Als het zonnetje schjint gaan we lekker lange stukken wandelen met de kinderwagen mee.
    Als ik gewoon overdag thuis ben en Fab slaapt ga ik hem echt niet zijn bed uitrukken en kan ik echt wel een kwartiertje weg. Hij ligt boven in zijn bedje en ga normaal ook niet elke 5 minuten kijken of er iets aan de hand is. Wel doe ik het bekende briefje in mijn zak voor het geval er iets gebeurd.

17. sim

sim Niet meer actief

wij hebben nu een gentle leader, dat werkt ook ideaal!

en over die rotzooi opruimen, we gooien het meestal verder in de bosjes en laten m niet uit waar kinderen spelen. maar wij geven onze hond nu energiek voer (dat is puur rauw vlees) dat word bijna 100% opgenomen in het lichaam, waardoor hij heel weinig ontlasting heeft omdat het zo puur is. wat er komt lijken wel kattekeutels (wat een gesprek haha) en is heel droog net kurk, dus als je pech hebt en je stapt erin blijft het niet plakken (haha sorry hoor voor de details tis niet zo dat ik helemaal analiseer hoor :oops: )

18. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Neenee... het lijkt er verdacht veel op dat je er anders even goed boven gestaan hebt :) :) :)

19. sim

sim Niet meer actief

nouwwww :) :) :) haha, ik moet er nog één ding bij zeggen, het stinkt ook niet ja sorry, maar als ik die drollen van die jack russel van ons opruim kan ik wel over mijn nek haha

20. Niet meer actief

Hier ruimen we ook niks op hoor..we betalen er hier genoeg voor..ik laat ze ook altijd uit op de plekken waar het is toegestaan en niet op speelveldjes..loop meestal langs de vaart..kunnen ze ondertussen ook nog lekker zwemmen en je kan een heel stuk lopen :D

Deel Deze Pagina