Beste dames, Ik heb mezelf aangemeld voor de gastouderopleiding door aanraden van vele mensen. De meeste mensen vinden mij daarvoor geschikt, omdat ik een geduldig,aardig,bescheiden persoon ben en daarnaast dol ben op kinderen! Wie heeft zich ook hiervoor aangemeld of is al gastouder? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen en eventuele adviezen. Groetjes!
Geen ervaring met de opleiding of als gastouder, maar bedenk wel dat je geen gastouder momenteel moet willen worden om geld te verdienen. Ik quote even mijn eigen gastouder: Het is dat ik het werk zo leuk vind (en ze doet het al erg lang), want voor het geld hoef ik het niet meer te doen. Er schijnt belastingtechnisch het een en ander te zijn veranderd waardoor ze een gedeelte niet meer mogen aftrekken en tja de aanwas van kinderen neemt duidelijk af. Kindjes gaan weg (ivm leeftijd, maar ook ivm kosten) en er komt bijna geen kindje meer voor terug. Registratie schijnt ook erg duur te kunnen zijn, verschilt per gemeente. S6 met je opleiding in ieder geval!
Je kan gewoon aan de opleiding beginnen hoor. Pas als je echt aan het werk wil en bij eengastouderbureau bent aangemeld gaan ze een rie (risico infentarisatie) afnemen. Er word dan precies gekeken wat goed is en wat veiliger moet. Verder ik ben geen gastouder maar werk op een kdv. Besef je wel goed dat het echt een hele slechte tijd is en dat het moeilijk is kinderen te krijgen en te houden. As je dit echt gaat doen omdat je het geld nodig hebt zou ik er echt nog even mee wachten. Verder is het werken met kinderen een van de leukste dingen die er zijn dus wat dat betreft snap ik helemaal dat je zo iets wil gaan doen. Succes!
Ik werk nu altijd een maand al GO. Heb nu 2 kindje. 1 Kindje komt elke donderdag. En het andere kindje net wanneer mama moet werken en papa er niet is. ( in de zorg ). Deze maand is hij er meer 2,5 dag geweest. Je kunt er een leuke broodje mee verdienen als je 5 dagen in de week van 8 tot 18:00 uur 5a6 kindje hebt. Of je dit ook wilt is natuurlijk wat anders. Ik doe het er gewoon bij omdat ik het gewoon super leuk en gezellig vind. Meer vragen dan moet je ze maar stellen.
ik ben gastouder bovengenoemde reden en nog wat andere redenen hebben mij doen besluiten om te stoppen als gastouder ik ben op zoek gegaan naar een wat stabieler baantje. maar mocht je iets willen weten of vragen mag je mij altijd pm-en
ik volg momenteel de opleiding bij de gastouderroute, dus mocht je daar vragen over hebben, kan ik ze misschien beantwoorden. Je huis hoeft nog niet kindproof te zijn zeg maar hoor.
Ik werk zelf nu een aantal jaar als gastouder en ik kan er prima van rondkomen. Het scheelt dat ik zelf nog geen kinderen heb en dus geen gezin draaiende hoef te houden. Ik werk 5 dagen in de week en zit op 3 van die dagen vol (als in 5 kindjes). In totaal vang ik 7 kinderen op, verdeeld over de week. Misschien dat het per regio verschilt of er genoeg aanmeldingen voor kindjes zijn. Sinds ik ben begonnen heb ik (na de aanlooptijd) nooit problemen gehad om rond te komen. Ik heb de opleiding helpende welzijn gedaan om als gastouder te kunnen beginnen, dit was makkelijk te doen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ondertussen bezig ben/was met HBO-V en daardoor veel vrijstellingen had. Succes met de opleiding en je mag altijd vragen stellen.
ik ben nu sinds deze maand aan het werk als gastouder. ik heb ook de opleiding via de gastouderroute gedaan. alles bij elkaar van begin van de opleiding totdat je eindelijk geregistreerd bent duurd best lang vind ik. ik ben in juli vorig jaar begonnen en ik ben pas officieel geregistreerd sinds eind januari en dat terwijl ik mijn diploma al begin sept heb gehaald. je huis wordt gecontroleerd door de ggd. ik heb nu 2 kindjes. de ene week komen ze 3 dagen en de andere week 2 dagen. het bevalt me prima. ik ben eraan begonnen omdat ik een hele tijd zonder werk zat en me begon te vervelen. ik wilde graag weer werken maar ik werd nergens meer aangenomen. vandaar dat ik dit ben gaan proberen. en het is gelukt. succes en als je vragen hebt stuur me maar een pb
Ik denk dat je beter de opleiding helpende zorg en welzijn kan volgen. Daarmee kan je toch net iets meer richtingen op, al vragen ze nu wel vaak een niveau hoger. Met een diploma helpende zorg en welzijn kan je werken als gastouder, gehandicapten zorg, ouderenzorg, thuiszorg, ziekenhuis, dagopvang, enz. Dus als er te weinig werk is als gastouder heb je meerdere opties.
Ik heb gewoon ook nog een MBO bank en verzekeringswezen niv. 4. Alleen het is totaal niet meer mijn ding. Ik wil niet meer in het bankwezen of verzekeringen. Waarom ik voor gastouder heb gekozen is omdat ik dol ben op kinderen en zelf nog een jonge dochter heb. Het is dus erg moeilijk om aan een opleiding te beginnen (Huishouden,echtgenoot,kind,huiswerk,school,oppas regelen).