Ik wil voor het eerst in me leven een kaasfondue maken. Maar HOE.. Ik heb wel eens gezien dat je van die pakjes hebt met kaas bij de super. Maar ik lees ook dat je met wijn,kaas enz aan de slag kan gaan. En wat gebruiken jullie allemaal om te dippen? Wat is lekker? Tips zijn erg welkom en lekkere recepten ook
Ik haal altijd gewoon idd bij de appie of ergens anders de kaasfondue zelf. Zit wijn in maar volgens mij is het alcolhol pecentage er dan allang uit dip het normaal altijd met stokbrood, maar vl kwam laatst met brocolie zo dat was ook erg lekker!! Hoe je het echt zelf maakt geen idee. Altijd kant en klaar en altijd erg lekker
Ik heb een heel lekker recept voor kaasfondue, deze heeft ALTIJD succes! Ben benieuwd of je het wat vindt. Kaasfondue voor 3-4 personen > > Benodigdheden > > - 50 gram boter > - 1 uitje > - 1 blikje tomatenpuree > - 50 gram bloem > - 4 dl bouillon van tablet > - 300 gram belegen kaas > - 1 dl room > - zout, peper > - knoflook (poeder) > - peterselie > > Fruit het uitje in de boter, daarna tomatenpuree en bloem toevoegen en > roeren. Daarna beetje bij beetje de bouillon erdoorheen roeren. Vervolgens > kaas beetje bij beetje erdoorheen roeren tot het een gesmolten massa > wordt, vervolgens room, zout peper knoflookpoeder* en als laatste de > peterselie toevoegen. Alles goed roeren, tot een massa, proven of de smaak > goed is en indien nodig smaak beter maken door meer zout, peper of > knoflookpoeder erbij te doen. > > * als je echte knoflook gebruikt moet je dat erin doen als je het uitje > fruit. > > Dit doe je in een fondue pan en dan kun je lekker dopen met stokbrood, > appel, cherrytomaatjes, komkommer of andere lekkere dingetjes!
Gewoon lekker zelf maken. Ik heb vroeger in een kaaswinkel gewerkt Lekkerste zijn echte Zwitserse kazen. Je moet ongeveer 200/250 gram kaas pp rekenen. Vaak wordt er dan helft Emmentaler- helft Gruyere gebruikt. Als je wat vlakkere smaken wilt hebben dan kun je ook voor ´gewone´ kaas gaan. Je kunt er eigenlijk wel veel soorten kaas voor gebruiken, een stukje blauwaderkaas erdoor heen kan ook zelfs. En dan het maken zelf: Pannetje met een teentje knoflook insmeren, geraspte kaas mengen met beetje maizena. Dit samen met witte wijn (ongeveer 100ml pp) en beetje citroensap laten smelten in de pan. En klaar is het eigenlijk al. Goed blijven roeren dat het 1 egaal mengsel wordt en blijft. Erbij tja de Zwitsers eten er echt alleen maar brood bij. Maar goede aardappeltjes is ook erg lekker. Verder kan inderdaad iets van groente. Net ook wat je lekker vindt! Eet smakelijk! Ohja en mocht je echt een recept zoeken: dan is er hier eentje
Pakjes zijn handig. Doen er dan meestal nog wat gorgonzola doorheen om de smaak te versterken. Dippen bv. Met brocoli, gebakken champignons en gestoomde worteltjes.
Idd een recept als dat van sanell vind ik heerlijk, met broodje, champignons en en geblancheerde brocoli. Mijn man vind dat te sterk van smaak maar vind de mexicaanse van ah.nl erg lekker (vind ik ook hoor)...
Wij dien altijd een kant en klaar pak en doen er zelf dan knoflook bij en nog een stukje schimmelkaas.
Bij de kaasboer kun je ook de juiste samenstelling laten mengen...beetje wijn erbij om het wat vloeibaarder te maken. Tomaatjes, komkommer appel ( vooral appel is heerlijk) stokbrood, geblancheerde groenten en klaar ben je....
Ik haal het meestal bij de kaasboer, hij weet ook verschillende varianten maar ga meestal voor de standaard variant. Ik doe er een klein uitje en geperst knoflookje doorheen. (Ook lekker zijn gerookte spekjes erdoor of champignons) Maar zo'n pak van de AH vind ik ook prima te doen. Bij kaasfondue: Vlees - salami, rauwe ham, grillworst Groente - cherry tomaatjes, komkommer, courgette, worteltjes. Maar qua groente kan eigenlijk best veel. Ik eet het eigenlijk alleen met stokbrood! Hmmm, zin in!
Wij dopen er trouwens ook gehaktballetjes in onze kaasfondue. Vooral omdat mijn vriend een vleesmonster is dus hebben we dat erbij gedaan, ook erg lekker. En tip voor lekkere gehaktballetjes 500gr mager einder gehakt mengen met 1 zakje honig Franse uiensoep en balletjes draaien maar, heerlijk!!
een pakje kan inderdaad prima, doe er zelf meestal nog zelf een stuk extra kaas doorheen en uitje, knoflook, rood pepertje en klein beetje wijn extra. om te dippen; champignons, broccoli, cherry tomaatje, ananas, appel, verschillende soorten brood, etc wat ik ook lekker vind; blaadje gekookte witlof samen met een reepje ham oprollen aanprikken en deppn smakelijk
zo'n zak fondue kaas van de ah, staat precies in wat erbij moet. Ik vind wijn én kirsch erdoor heeeeel erg lekker. Jamjam. Krijg er helemaal trek in.
Zo eten wij hem ook! HEERLIJK!!! We eten er ook wortels bij, rauwe bloemkool, tomaatjes, komkommer, annanas en brood!