Ik weet niet of ik het hier goed plaats maar ik word gillend gek... We wonen in een flat, met 4 etages en 4 huizen zeg maar wij zitten helemaal links tweede verdieping, onze buren met de hond aan de rechter kant ook tweede verdieping... De hond blaft om alles wat voorbij loopt, de deuren staan bij hun voor en achter open dus als hij wat ziet voor en het loopt richting achter gaat hij daa verder met blaffen, Ons zoontje wat extreem gevoelig is voor geluide en prikkels word er constant wakker van, mijn vriend heeft vorige week aan die man gevraagd of hij er op wilt letten dat ze hond niet zoveel blaft... Nou geen resultaat... Deze week met het mooie weer en ook vorige week moest ik echt de deuren open of in igg de deur wat niet op zijn kamertje is want anders slaapt hij echt niet!!! Maandag was het bij mij over, ik heb de politie gebeld en me verhaal gedaan nu moest ik met een vd buren naar hem toe en vertellen dat er meerdere mensen last van hadden... Veel buren zijn op vakantie of overdag niet thuis dus had het zo gelaten.. Gister om 4 uur dacht ik, ga ook nog ff slapen aangezien ons zoontje ook sliep... Nou ik dacht dat ik gek werd het Blaffen hield niet op, ik met stampende voeten ernaar toe oké misschien een beetje aso maar heb ff vuur gespuugd grrrr maar het was mijn probleem zei hij, ik weer de politie gebeld....en die zijn langs geweest, nu komen de buren vanavond praten. Maar wat kan ik van hun eisen? De hele dag de hond binnen houden? Naar mijn mening is gedrag aan te leren dus kan je dat blaffen afleren maar hoe overtuig ik hun dat dat zo is, ik weet het niet meer... Weet wel dat ik hier niet zo kan blijven wonen
Ik snap dat het heel vervelend is als het blaffen van de hond je kindje overdag wakker houd. Daar zou ik ook enorm van kunnen balen. Maar wat ik me afvraag: als de hond echt zo veel blaft, dan was dat voor de geboorte van je kindje toch ook al aanwezig? Heb je er toen ook al last van gehad? En heb je er toen ook al iets van gezegd? Ik weet niet in hoeverre er te praten valt met je buren, maar ik zou proberen begrip te kweken voor jullie situatie met een jong kindje (babytje) en ook niet elke keer geïrriteerd proberen te raken. Zij zullen waarschijnlijk ook 'last' hebben van jullie kind als het huilt.
misschien kun je proberen zelf ook meer lawaai te gaan maken in huis zodat je zoontje er meer aan went? Ik heb van begin af aan gewoon alles in huis doorgedaan tijdens mn dochters slaapjes, in het begin werd ze wel eens wakker maar nu kan ik gewoon stofzuigen op haar kamer als ze slaapt. Ze slaapt bij ons aan de straat-kant van het huis dus alles wat daar gebeurd hoor je ook in de kamer. Hoe is je zoontje zo gevoelig geworden? Was hij dat altijd al? Een dier kun je inderdaad gedrag aanleren, zoals minder blaffen. Maar je kunt een baby ook leren vertrouwd te zijn met geluiden die in de wereld nou eenmaal voorkomen. Het is erg vervelend voor je, maar als dit probleem zich niet oplost, verwacht je dan van de buren dat ze de hond wegdoen bijvoorbeeld?
Ik herken het probleem, wij hadden (3 deuren verder) ook buren met een enorme blaf hond. Zodra hun weg waren begon het geblekker en het hield niet eerder op dan dat hij hun auto hoorde. Stapelhorend dol werden we ervan. De uiteindelijke oplossing was zo'n anti blafband om de nek van de hond. Dit is een tijdje goed gegaan totdat zijn baasje besloot dat dit zielig was (dat hij de hond hele dagen alleen liet was helemaal niet zielig ). Dus weer contact opgenomen met de wijkagent (doe je inderdaad via het 0900 nummer). Uiteindelijk is hij met hond en al verhuist (zielige nieuwe buren)
Hier ook enorm irritante buren met veel herrie.....alleen ik maak me er meer druk om dan dat baby er echt last van heeft, kan dat bij jou ook zo zijn? Ik doe namelijk ook alles dicht, wint me op, enz. Maar de keren dat hij daadwerkelijk is wakker geworden zijn op 1 hand te tellen. Probeer het nu daarom te accepteren en het los te laten (owja en wil een rolluik)
Levi is vanaf dag 1 zo geweest... Heeft ook een week in het zkh gelegen en daar zeiden zeook dat het een overgevoelig jongetje is dat niet tegen prikkels en harde geluiden kan.. Ik maak hier ook wel geluid hoor maar sta niet keihard te schreeuwen haha... Ik wind me idd heel erg op, ben na de bevalling zoiezo erg veranderd kan me om alles kwaad maken en aan iedereen irriteren. Gister was dus de bom gebarsten en ben bang dat ik me vanavond ook niet rustig kan houden... Ik waak gewoon over Levi en hij word er echt duidelijk wakker van. Ook a,s de deuren dicht zitten hoor ik hem binnen....
Hoe oud is hij als ik vragen mag? Mijn dochter had er nog meer last van toen ze net geboren was. Alle geluiden waren toen nieuw en daar schrok ze van. Ze is gaandeweg meer aan omgevingsgeluiden gaan wennen. Eigenlijk kan je niet anders. Heel flauw om te zeggen maar anders zou je in een hutje aan de hei moeten gaan zitten. Ik begrijp de frustratie maar dit is inherent aan wonen in een flat/stad met directe buren.
Levi is nu 3 maanden, nou ik vind dit niet kunnen hoor constant dat geblaf. De hele dag door gaat het
Strikt genomen is het legaal. Ik snap heel goed dat het frustrerend is maar je kan er ook weinig tegen doen ben ik bang. Pas als hij na 11 uur 's avonds zou blaffen zou je hier evt. maatregelen tegen kunnen nemen.
Volgens mij is het niet legaal als je woongenoot constant bedorven wordt... ik ga is zoeken. Een blafband lijkt mij in deze wel een oplossing. Als eigenaar van 2 hondjes ben ik niet pro/blafband maar ze zullen toch iets moeten doen. Dit kan echt niet vind ik.
Ik zou er ook helemaal gek van worden hoor.....voed je hond eens op zeg! Ik hoop dat het gesprek wat opleverd. Dat je een baby hebt staat er eigenlijk soort van los van.Het is gewoon overlast.. De vraag is of er idd iets aan te doen valt.Als de eigenaar van de hond niet inziet dat het een probleem is...Ik heb laatst 2 dames wiens honden los liepen in het parkje voor school aangesproken (en heelvriendelijk), met het verzoek hun honden aangelijnd te houden.Dat moet op die plek,is aanlijn-gebied. Een van hun honden sprong tegen mijn dochter op. Die schrok zich helemaal kapot en moest huilen.De reactie? Mijn dochter moest maar wennen aan honden en ik moest niet zo zeiken Dus.... Succes!
Je zou eens moeten weten wat allemaal toelaatbaar is in dit land. Natuurlijk ben ik het met je eens maar je moet met gegronde (doch niet altijd goede) argumenten komen in het Nederlands rechtsysteem, wil je een poot hebben om op te staan. Beter kan je het persoonlijk proberen op te lossen.
erg vervelend idd, maar kan het die mensen niks schelen, of weten ze niet hoe ze het eruit kunnen krijgen? onze hond blafte ook echt continu als wij niet thuis waren, regelmatig briefjes etc in de bus gehad dat de hond continu aan het blaffen was, piepen en janken. zat met mijn handen in het haar! toen intensief met haar gaan oefenen, 5 min weg(gewoon buiten voor de voordeur staan) en dan weer naar binnen en helemaal idioot doen van blijdschap en belonen etc. toen steeds langer. (pas naar binnen gaan als de hond even stil is) het had wat voeten in aarde, maar het heeft gewerkt! ze kan nu uren alleen zijn als het moet. bedoel hier mee te zeggen dat niet altijd iedereen gewoon laks is met opvoeden. misschien kunnen zij een training met de hond gaan volgen? heb dat eens op tv gezien, die mensen werden ook gek van de blaffende hond van de buren, en die buren vonden het ook vreselijk maar wisten niet hoe het op te lossen. zei hebben toen besloten om een cursus te doen die door beide partijen gezamelijk werd betaald. blaf band is ook te proberen, maar die zijn volgens mij ook erg prijzig.
Eens.. Een flat is meestal ook erg gehorig & soms is het afleveren makkelijker gezegd dan gedaan.. blaftnde hond de hele dag?
mag toch aannemen dat je dan wel thuis bent bij je baby anders zou ik als buurvrouw ook de politie inschakelen hoor (als het kind alleen ligt te huilen en jij niet thuis bent)
Ik heb het gemeld bij de woningbouwvereniging. Ik moest toen alle tijdstippen melden dat de hond aan het blaffen was en aan de hand daaarvan hebben ze bewijs wat ze ook kunnen laten zien. De hond heeft een eigenaar en het is dus ZIJN probleem, niet die van jouw. Ik vind het nogal wat om een hond met een baby te vergelijken. Een huilbaby is heel wat anders! Bovendien laat je een baby niet alleen thuis. Als je als eigenaar van een hond moet werken en de hond kan er niet tegen, zal je wat anders moeten verzinnen. Misschien een hondenoppas, creche of wat anders. Ik had bij mijn oude hand op een gegeven moment een klein muilkorfje voor zodat hij niet meer kon blaffen. We hadden ALLES geprobeerd. Nu is het mijn ex zijn probleem, daar niet van. Weet dus niet wat er nu gebeurd.
Mijn zoontje slaapt ook niet met geluid . Bij ons slaapkamer raam in de tuin daar beneden blaft er ook een hond heel hard. Tjah , ik ga echt niet bellen veelste bang dat de hond weg moet , dat zou ik zo erg vinden . Baby's kunnen ook hard gillen en krijsen dan wordt er ook niet gebeld . En ja honden zijn ook levende wezens . Ze kunnen wel bijvoorbeeld hun hond na 8/9/10 uur Savonds niet meer de tuin in laten , misschien zou je dat kunnen bespreken ?
Neem aan dat de mensen thuis zijn als de hond in de ruim is? Of bedoel je juist dat de hond echt zielig aan het blaffen en huilen is omdat hij tevaak alleen is want dan is het een ander verhaal .