Hond vd buren help!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marl0es, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Goedemorgen,

ZO WAT een gesprek gisteren. Ik weet ff niet meer wat ik moet denken...

Ze kwamen en die vrouw van hem spreekt gebrekkig Nederlands

Het kwam er opneer dat ik niet van honden hield, terwijl we zelf ook een hond hebben ik heb gezegd dat dat niet waar is en waar ze dat van Daan haalt, ja ik mocht hun hond niet omdat ik hem nooit gedag zeg, NEEEEE duh vervelend rot beest is het,

Ik stelde voor om een aantal uur op de dag de deuren dicht te houden Nouja op een kiertje dat hij er niet uit kan. NEE oh nee dat gebeurd niet, toen zei ik jullie kunnen het hem ook afleren, nee ook biet of ik gek was geworden hun hond toont op deze manier zijn emoties hahaha de hond is daar de baas in huis. Ik wist niet waar ik het zoeken moest hij zegt ook nog ik ben blij dat hij blaft hihi...

Nu doen ze dus op drukke tijden de deur dicht tussen 4 en half 5,

Zal mij benieuwen

Ik werd in een zwart daglicht gezet omdat ik natuurlijk de politie had gebeld, ze zei ook echt zo tegen me vriend jij bent Echt een honden liefhebber maar je vriendin niet?!?! Ze kennen me wat,

Als levi ouder is bouw ik de subwoofer in de auto en dan ga ik voor overlast zorgen, wat een vervelende mensen

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Echt meid probeer het wat losser te laten dan is jr zoontje ook rustiger waarschijnlijk...
    De hond blaft maar het is niet het einde van de wereld.
    En ik snap heel goed dat het enorm vervelend kan zijn.
    Maar om nu "wraak" te gaan nemen schiet je helemaal niks mee op. Je staat nog bol van de hormonen die je rare dingen laten doen. Straks is de verstandhouding tussen jou en je buren helemaal kapot en dan gaat het pas echt vervelend worden...
    Want dan staan jullie helemaal niet meer open voor elkaars standpunt.
    Wat jou mening is over de hond van hun hoeft hun mening niet te zijn. Als zij geen problemen hebben dat die hond "de baas is" dan hoef jij dat helemaal niet te problematiseren.

En blaf gedrag is echt niet 1 2 3 afgeleerd. Ik heb hier ook een notoire blaffer die we nu al een half jaar aan het trainen zijn om niet overal op te blaffen maar ook dat gaat heeelllll langzaam vooruit...

3. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Lieve TS,

Ik begrijp je wel. Wij hebben bovenburen met een hond, maar dat is ook wel eens drama. Een tijdje terug nog leek het ze leuk om deze hond samen met een andere hond te zetten en de hele avond weg te gaan, wij hebben toen bijna 6 uur (ik heb t bijgehouden) non-stop in het geblaf gezeten. Afgelopen tijd gaat het wel erg goed moet ik zeggen.
    Wat het lastige is, bij ons is dat iig zo, als jij de enige bent die klaagt, wordt er niks aan gedaan. Andere buren durven hier niet te klagen.

Nu hebben wij nog geen kindje maar ik snap dat jouw kindje je alles is en dat mensen best wel een beeeeetje rekening met hem mogen houden.

Hopelijk kom je er een beetje uit met je buren, is het al lang aan de gang? En blaft de hond 's avonds (laat) ook? Succes!

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    wat ontzettend jammer dat je buren schijnbaar geen oren hebben om naar jou klacht te luisteren.

En ja honden blaffen, maar als je naast een hond woont die uren achtereen blaft wordt je stapelhorend dol en krijg je inderdaad "wraak" neigingen.

Was dit een gesprek met alleen de buren? Ik zou contact zoeken met de wijkagent en kijken wat die voor je kan betekenen en eventueel kan bemiddelen.

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Nou ik snap je ook wel heel goed hoor. Ik heb hetzelfde gehad alleen had ik toen nog geen kindje. De hond van de onderburen lag uren aan 1 stuk te janken. Die mensen gingen om 7 uur weg en dan begon het en bleef janken tot ze om 17 uur thuis kwamen. Met tussenin een uurtje rust omdat hij uitgeput was. Ik werkte toen in de nacht dus slapen met een jakende hond was echt drama. Heb toen 5 keer een brief geschreven van heel netjes en vriendelijk tot de laatste met erin dat ik de politie ging bellen als ze er niks aan zouden doen. En er gebeurde weer niks dus heb ik de politie gebeld. Deze hebben een speciale hondenwacht gestuurd en die zijn komen luisteren een paar keer. Vervolgens hebben zij een gesprek met hun gehad en hoe dat gegaan is weet ik niet. Vanaf dat moment was het over. Wat ze eraan gedaan hebben weet ik niet want zij spraken niet meer met mij maar het gejank was wel over. Dus zeker er iets mee doen als zij er niets aan doen. Het is niet nodig om dag in dag uit last te hebben van een blaffende hond!

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier (helaas) zelf een hond die veel blaft :( Ze is zo bij ons gekomen (jonge pup, verstoten door moeder, niet welkom bij nieuwe mensen en kreeg aandacht door te blaffen) Blijft binnen de perken als wij er zijn, alleen bij mensen die lang lummelen op de stoep, andere blaffende honden etc wil ze blaffen. Maar als wij weg zijn wil het soms erger zijn. Komt wel iets verbetering in, maar sinds wij een kat hebben (die ze beschermt) is er een fikse terugval.

Weet zelf hoe vervelend het is overlast hebben van een ander, maar dus ook het veroorzaken (door blaffende hond) en blijft gewoon een lastig iets. Degene die last heeft wordt steeds vatbaarder voor ieder geluidje van de veroorzakers, degene die overlast veroorzaakt zal als hij mee probeert te denken(!) proberen de overlast te verminderen. Maar helaas is het in dit geval niet simpel bijv de muziek zachter zetten, maar een dier dat een gewoonte moet afleren en dat kost veel tijd. Moet je wel willen investeren, maar vrees dat het in deze niet het geval gaat zijn..

Sterkte!

7. Sempje

Sempje Niet meer actief

Tja, ik snap dat het erg vervelend is, maar volgens mij heb je niet veel te eisen in deze situatie. Honden blaffen nu eenmaal. Misschien is dat in sommige gevallen deels af te leren. Maar net als bij baby's: Sommige honden zijn gevoeliger voor prikkels dan anderen, en blaffen dus sneller.
    Succes vanavond! Probeer rustig te blijven, anders ben je straks alleen maar verder van huis :)

8. Sempje

Sempje Niet meer actief

Oh sorry, ik had alleen de eerste pagina gezien! Had niet door dat het gesprek al was geweest!

9. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ooow wat ben ik blij met onze buren!!!
    Zij hebben een bouvier die ook onwijs veel blaft. Hij is dan in de tuin en gaat dan voor het raam staan en hoopt met zijn geblaf dan de mensen uit het huis te krijgen en met hem te spelen. Zijn geblaf is ook constant en heel zwaar. Het is net een tikkende klok, maar dan blaffend haha... Heeeeeeeel irritant.

Nu hebben wij er op een normale manier een x wat van gezegd. Dus niet meteen met een boze toon, maar toen we daar een x zaten kwam het toevallig zo uit en hebben we het er over gehad.
    De buurman doet er nu echt wel wat aan om het geblaf te stoppen. Als hij met de hond aan het spelen is, komt er echt wel eens geblaf uit en dat vind ik ook niet erg...
    En als het me te ver gaat, loop ik naar buiten en maak ik een gek geluidje, zodat de hond afgeleid wordt en stopt..

Ik denk dat je met geschreeuw en gefladder dus niet erg veel bereikt. Het gesprek is zelf ook niet al te positief geweest, dus ik vraag me af in hoeverre de buren nog moeite willen doen voor jou...

Veel succes

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik snap dat het vervelend is maar je zoontje moet er maar aan wennen.
    Anders geloof mij lopen jullie straks op je tenen door je huis heen.
    Gewoon alles doen wat je normaal ook moet doen meid. Kan de arts wel zeggen dat hij overgevoelig is. Maar zo komt hij daar dus niet vanaf.

Succes

11. Majore

Majore Lid

11 jul 2013
    43
    0
    0
    Er zijn twee soorten anti-blafbanden. Allereerst de halsband die werkt met een klein schokje wanneer de hond blaft. Deze zijn het meeste bekend. Natuurlijk doet een hondenliefhebber een dergelijke halsband niet om bij zijn hond. Maar er bestaat ook een anti-blafband die werkt met een soort citronellaspray: telkens als de hond blaft, sprayt de band een klein beetje van deze geur. Honden vinden dat een vervelende geur en stoppen vaak binnen een dag met blaffen. Misschien valt er nog met de buren te onderhandelen: als jullie een dergelijke halsband kopen (verkrijgbaar voor nog geen twee tientjes) willen de buren 'm misschien wel gaan gebruiken. Wie weet!

Deel Deze Pagina