hond vertoont jaloers gedrag tegen over baby

Discussie in 'De lounge' gestart door ladydd, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Een hond kan je nooit 24/7 scheiden van een kind en dat lijkt me ook geen leven. Hond hele dag in een bench slaat ook compleet nergens op.
    Hoop dat je een oplossing kan vinden, sterkte! Lijkt me een vreselijk lastige situatie

2. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    ik ga met frummelk mee! alleen zou ik niet met ceasar aan de gang gaan aangezien je hier duidelijk verstand van moet hebben ( heb ik ook niet dus zou er niet aan beginne)

als tip wil ik meegeven ga eens wat lezen over de roedelmethode. er staan hele simpele dingen in die wij als mensen vaak niet als hinderlijk zien, terwijl ze in de hondenwereld belangrijk zijn

bij een hond die deze dominantie laat zien zou ik bv altijd eerst de deur uitlopen. hij moet wat doen voor zijn eten. jij bepaalt alles, niet de hond. strak gaan trainen. ja is ja, nee is nee. pas als hij het gevoel heeft dat hij geen touwtjes in handen hoeft te nemen kan je hiermee aan de slag.

een bench is prima als rustmiddel of als je even weggaat, maar de hele dag een hond in zo'n hok stoppen kan echt niet! bovendien bereik je er niks mee, want dan leren ze nog niks.

ook jou kind moet zich aan bepaalde dingen houden. nu is het misschien nog te jong, maar ze mogen nooit op de hond zijn plek etc. hij moet rustig kunnen eten etc.

suc6 ermee

3. knap

knap Niet meer actief

wie zegt nu dat ik zeg dat ze die hond de hele dag in zijn bancy moet stoppen... wat ik geschreven hebt word totaal uit zijn verband getrokken..

4. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Heb je al iemand gesproken?
    Ik ken iemand die echt heel erg goed is. Ik weet niet in welke regio je woont?

5. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik lees hier dat likken absoluut niet mag en dat dit puur dominant gedrag is!
    Ga je hier eens in verdiepen, zo lees je dat de plek is die bepaalt of het dominant gedrag is of onderdanig!
    Likken onder de neus in het gezicht is onderdanig, likken boven de neus is dominant. Likken onder de voeten is dominant, likken aan de handen is onderdanig...
    Kijk naar de houding van de hond, kijk naar z'n uitdrukkingen (oor- en staartstand, bek -gapen, om z'n bek likken), zijn ogen (wegkijken oid).
    Je kunt zoveel aflezen aan verschillende houdingen!
    Geef je hond een veilige plek, waar hij/zij zich kan terug trekken.. Leer jouw kleintje, dat als de hond op deze plek ligt, de hond met rust gelaten moet worden!
    Bepaal zelf wanneer de hond aangehaald wordt en bepaal ook wanneer er gestopt wordt met aanhalen!

Als de hond likt op een onderdanige plek en je wil dit niet, kap het af maar bestraf het niet! Zo krijgt ie op z'n donder voor zijn onderdanige gedrag, terwijl je juist wil dat hij onderdanig gedrag toont. Maak bijvoorbeeld een geluidje waardoor hij afgeleide wordt en beloon hem dan wanneer hij stopt..

6. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik lees vnl. onzekerheid, een hond die geen idee heeft hoe 'ie zich moet gedragen omdat hij geen duidelijkheid krijgt, maar dat is mijn idee gebaseerd op de weinige informatie. Vanachter een beeldscherm is het makkelijk roepen, het lijkt me goed er iemand bij te halen die je hond (en gezin) kan observeren. Een buitenstaander ziet vaak meer, dingen die je zelf niet (meer) ziet.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Niemand heeft het hier over 24/7 scheiden van een hond en kind.......
    Gebeurd hier ook niet. Maar hond en kind zijn hier NOOIT alleen samen zonder mijn toezicht. Dus even wc of boven wat pakken dan gaat kind in de box of hond in de keuken. Overdag als kleine veel op de grond lag dan lag de hond vaak rustig in de keuken. Zo kan kleine ongestoord rond scharrelen zonder hond wat te doen, hond heeft rust en ik hoef niet continu als politieagent er tussen te zitten.
    Dit alles trouwens op advies van gedrsgsedeskundigen van martin gaus stichting die veeeeeeel honden krijgen om t testen dus denk dat die er iets meer verstand van hebben dan jij en ik samen;)
    Mijn hond voelt zich ook prettig met zn eigen plekje in de keuken. Heb goede tips gekregen om dit goed aan te pakken en het een leuke plek te maken en te houden. Dus geen strafplek. Niet elke keer hond daar in doen als kleine beneden is omdst hij dit aan kleine kan koppelen en dwt juist voor problemen kan zorgen enz.
    De mijne zit er dus zeker geen 24/7. De hele avond, nacht en grotendeels de dag loopthij gewoon los. Kleintjes slapen veel en zitten niet altijd op de grond. Veel momenten dat hij ook erbij loopt en ik er ook gewoon bij ben. Hoe ouder kind word, hoe vaker hij los loopt.

8. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Heb me serieus nooit echt verdiept hierin omdat ik m'n leven lang al een hond heb en zij dus ook altijd best veel mogen. Nu lees ik al in een aantal zinnetjes dat onze hond zich dus onderdanig opstelt.
    Vind het erg interessant en zou er best meer over willen lezen. Kan je me boeken of sites aanraden?

9. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Had je post anders begrepen sorry. Ben ook van mening dat een hond nooit alleen in de buurt mag zijn van kleine kinderen. Je weet namelijk nooit hoe een hond uit instinct reageert. Maar ik bedoelde meer je kan niet gaan leven als politieagent en ze nooit bij elkaar laten.

Maar dat bedoelde je dus niet ;)

Mijn dochter is nu zes en we hebben een boomertje. Dat is denk ik zoiezo al een ander verhaal dan een Duitse herder en een baby bijvoorbeeld. Maar het is en blijft een hond die vanuit z'n instinct kan reageren.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Geen van ons is erbij geweest, dus zaken als jaloers, dominant en onderdanig kunnen we helemaal niet vaststellen.

Het enige veilige is ze nu scheiden (vraag me ook wel af wat je bedoelt met raar gedrag en uithalen en waarom de hond dit een 2e keer kan doen, maar dat terzijde) en een goede gedragstherapeut bellen die aangesloten is bij Martin Gaus, Dogvision of Tinley. Er moet iemand bijkomen om de hond te beoordelen in jullie situatie, dus die moet de hond zien!

11. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    die ging er bij mij direct uit dat is wachten tot het echt fout gaat dat heb ik ook al met mijn man besproken onze hond is gek op onze oudste zoon maar baby is hij niet gewend als hij ook meer een keer raar gaat doen gaat hij direct weg kunne hem tot dat we een goed adres hebben bij onze ouders kwijt ik zou toch snel aktie ondernemen succes meid

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou een goede gedragsdeskundige inschakelen, en die bij jouw thuis tips laten geven.
    Verder inderdaad bepaal JIJ wat er gebeurt, en niet de hond. Misschien kun je een avondje op een hondenschool een cursus gaan doen, dan onderneem je wat samen en heeft hij wat te doen.
    Verder ben ik niet zo happig op Cesar Milan, een beetje te hardhandig als je het mij vraagt

13. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Ik heb juist begrepen dat als een hond je likt dat het respect tonen is.

Een ondergeschikte hond likt namelijk de dominante hond bij de lippen.

dus dat is mij altijd geleerd.

14. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Oh lees nu dat stukje van mikoe!:)
    bedankt nu heb ik weer een geheugenopfrisser

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Je mag me een pb sturen, ik ben zelf gedragstherapeut.

Je hebt namelijk te weinig informatie gegeven om adviezen te kunnen krijgen. Dus ik heb wat meer informatie nodig over wat de hond precies doet, hoe je je kind en je hond bij elkaar hebt geintroduceert en dergelijke.
    En hoe ziet het dagschema van je hond eruit en hoe reageren jullie ans je hond aandacht vraagt?

16. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    dat dacht ik al ik ook altijd (weet ik wel zeker). Hier is het voornamelijk oren.

@ts; succes, en ik zou er een goede gedragsdeskundige inschakelen. En niet zelf gaan klungelen.

17. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik denk idd dat je beter contact op kunt nemen met Sandana ipv allerlei sites af te struinen...
    Een gedragstherapeut helpt je ook signalen herkennen en dat is makkelijker dan het uit de boekjes halen :D

18. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, ben hier een poosje niet geweest!
    Maar heb net contact gezocht met een gedragsdeskundige van martin gaus! Bij diegene hebben we ook les gevolgd. k'weet het beetje laat hihi . Maar hoop snel wat terug te horen!!

in de bench houden is geen optie, wil hem niet buitensluiten wat al helemaal niet goed is! Jaloerse gedrag is er nog steeds helaas vooral nu met het kruipen op de grond.

en lees ook dat iemand niet snapt dat een hond dat een tweede keer kan doen maar ik snap niet dat jij dit zegt!
    denk je dat een hond maar 1x een rare uitvlieger kan maken ofsow ..
    mensen doen ook weleens vaker dan 1x wat fout.

Ik hou jullie op de hoogte !!

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hm ik heb dan volgens mij een herder die geen herder is of zo.
    Over dat likken? Die van ons komt kusjes geven heeft daar ook helemaal geen bedoeling bij. Ligt voortaan net zo lief langs de bank dan dat hij gaat rennen.
    En toch is hij hyperactief haha.

20. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik neem aan dat je met 'uithalen' happen bedoeld? Ik snap dat je je hond wil 'helpen', maar hou hem nu wel heel erg goed in de gaten, ook al zijn jullie erbij, een hond kan zó snel zijn. Zelf ben ik gebeten toen ik net kon lopen door de hond van de buren waar we toen woonde. Het hele verhaal weet ik alleen door verhalen, ik was net 1 jaar dus veel te jong om me nog iets te herinneren van het voorval zelf. Ik mocht iets van tafel afpakken daar, die hond beet me in mijn gezicht. De littekens zijn nog steeds redelijk goed te zien. Ik heb (blijkbaar) maanden nachtmerries gehad, maar als ik nu (bijna 30 jaar later) nog honden op dezelfde manier hoor blaffen verstijf ik nog steeds. We hebben zelf ook altijd honden gehad, ik hou echt van dieren, maar bedenk je wel dat als een hond 'anders' gaat doen dat je hem echt heel erg goed in de gaten houd. Ik lees dat je een bench geen optie vind, maar ik hoop dat je aan mijn verhaal denkt als het over je hond of je kindje gaat. Hopelijk komt het goed.

Deel Deze Pagina