Goed dat je hulp gezocht hebt. Mijn hond is bij martin gaus in interne training geweest. hier is hij ook getest op evt agressie en of hij een extra gevaar was voor mn kids. Ik heb van hun echt super veel tips en adviesen gekregen over hoe ik mn hond moet begeleiden met kids en waar ik op moet letten. Mij is het advies gegeven om mn hond WEL in de bench te doen. Hem iig een eigen plek te geven welke afgesloten kan worden. Waar hij zich prettig voelt en waar kleine niet mag komen. Hier zat hij dan een aantal x per dag en zo had iedereen rust. Kleine kan niet naar de hond, hond niet naar kind en ik hoefde niet de hele dag politie agentje te spelen. Als je dit op de goede manier begeleid dan word hij hier niet jaloers van en buiten gesloten. Hij hoeft namelijk niet overal bij betrokken te worden en bij te zijn. Het is alleen de manier waarop je het doet. Als jij kleine naar binnen haalt en vervolgens hond opsluit dan doe je dat dus niet goed. Dan kan de hond dit aan het kind gaan koppelen. He, als dat kind binnen komt dan word ik opgesloten.... (Tuurlijk denken ze niet zo maqr je begrijpt vast wel wat ik bedoel).