Hond via marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Summerbelle, 20 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    #21 Zeebra, 21 jun 2022
    Laatst bewerkt: 21 jun 2022
    Wij hebben onze hond via een goede erkende fokker. Echter zodra er wat loos was (gescheurde kruisband) en we hem alleen maar op de hoogte wilde houden hoe dat t ging kregen we geen respons meer. En t was echt niet mail op mail maar gewoon een e-mail met een foto. Hun interesse ging dus tot aan de deur… terwijl ik dacht dat ze toch echt wel begaan waren met t nestje. Gaven vantevoren ook aan als er wat was overleg dan met ons want wij kennen t ras t beste etc bla bla bla.
    En als jullie toch de hond niet kunnen houden om een of andere rede herplaats dan via ons, want wij zijn begaan.
    En wij werden echt op de koffie gevraagd om te kijken of we “geschikt” waren voor onze hond. Echt een soort keuring. Wat wisten we van t hondenras, wat voor gezin zijn we etc.. nog net geen psych keuring

Dus heel erg mooi dat jullie wel leuk contact hebben.

En ts een fokker is dus niet perse zaligmakend. Volg je gevoel en ga desnoods een keer extra langs bij mensen die een nestje aanbieden.

Summerbelle vindt dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Mijn ouders hebben nu 2x een hond via MP, de vorige werd 15 jaar, nooit iets mee gehad, de jongste is nu 1,5 en hebben ze sinds pup. Mijn zus heeft nu ook een MP pup gekocht.

Ik denk dat je je gezonde verstand moet gebruiken. Wil je echt een specifiek ras, ga dan naar een fokker, maar zoek je een oepsie die opgroeit in een gezin, kan dat ook echt prima gaan. Houden ze je netjes op de hoogte, zijn ze betrokken? Stellen ze geen bizarre eisen en is de vraagprijs marktconform (tegenwoordig heel hoog).

Zelfs mijn paard kwam van Marktplaats haha! Ook dat was een topper! Super leuke mensen, nog lang contact mee gehad.

Zeebra en Summerbelle vinden dit leuk.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee hoor ik zou nooit een hond via MP kopen. Zullen ook vast oeps nestjes op staan maar met een rashond zou ik het sws nooit doen of je moet iemand via via kennen die toevallig een nestje heeft.

Iertje81 vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat voor ras zoeken jullie?

5. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Wij hebben ook wel eens een nestje op MP gezet. De DA gaf aan dat een heel klein nest zou zijn. Bleek achteraf een heel groot nest te zijn. Allemaal mensen afgewezen en naar andere fokkers gestuurd. We werken met een max. wachtlijst van 6 mensen. Dus toen toch maar voor gekozen om ze op MP te zetten. Zie dit wel vaker gebeuren. Dus er is niet ALTIJD iets mis mee ;).

Doe altijd goede research naar de fokker. De meeste fokkers hebben een website, Facebookpagina, instagrampagina etc. Kijk naar in het verleden behaalde resultaten. En laat je informeren bij een rasvereniging. Ook via de raad van beheer is vaak info te vinden. Maar ik twijfel even of je dat alleen kunt zien met account.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw

Maar als er bij meerdere fokkers wachttijden en de rasvereniging wachttijden zijn dan is adverteren op marktplaats wel je laatste keus.

7. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Een toller

Casara en Anouk2005 vinden dit leuk.
  8. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Er staan op mp en puppyplaats veel broodfok Tollers. Toevallig heb ik via de hondenschool waar wij zitten gehoord dat in Stein LB een goede fokker van Tollers zit.

Summerbelle vindt dit leuk.
  9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Ik vind het vooral opvallend dat er zoveel “oeps” nestjes zijn..
    Voor mij zou het echt een grote No-go zijn.
    Zo vaak filmpjes gezien van gezellige woonkamers waar moeder met de pups zit, en dit blijkt dan achteraf
    gewoon in scène gezet. Zolang mensen hier nog mee in zee gaan veranderd er niks o_O

GossipGirlxoxo, Casara en Chayammy vinden dit leuk.
  10. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Dan wens ik je alvast veel succes met zoeken :$
    Dit is ook wel een ras die je echt via een erkende fokker moet kopen. Waarbij de ouders echt alle medische checks hebben gehad en volledig goed gekeurd zijn.
    Het zijn fantastische honden, maar medisch rammelen ze nogal zegmaar.
    Plus de meeste fokkers zetten niemand meer op de wachtlijst.
    Aan een toller komen is een enorme zoektocht.

Jaartje geleden gaan zoeken, niet gelukt. Wel een enorm leuke herplaatser van een totaal ander ras.

En als het lukt om aan een goede toller te komen, verzeker hem alsjeblieft ;)

Zeebra vindt dit leuk.
  11. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik haalde op mp en puppyplaats zo de broodfok er tussenuit. Verschillende rassen, allemaal op dezelfde manier gefotografeerd. Zijn ook steeds dezelfde mensen die aan de lopende band hondjes aanbieden. Ik word daar zo ziek van!
    Echt heel goed controleren voordat je met iemand in zee gaat. Iemand die al pups heeft zitten, kun je al vanuit gaan dat het niet klopt. Vanaf moment dat we wisten dat teefje zwanger was (ongeveer na 30 dagen) moesten we nog +/- 3 mnd wachten. Dat was ideaal om ons goed voor te bereiden. Veel YouTube gekeken. Veel gelezen. Nadat ze geboren waren, zijn we de weken gaan aftellen. Nu is hij al bijna 13 weken bij ons en ben zo ontzettend blij met onze pup!

Summerbelle, Zeebra en Zoe123 vinden dit leuk.
  12. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Welk ras hebben jullie uiteindelijk gekozen?

13. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    We zijn gestuit op een 9 jaar oude kruising labrador.
    Schat van een beest, de rust zelve.
    Daarvoor hebben we 7 maanden een jonge, Griekse hond gehad. En die had heel veel opvoeding nodig, was ik continu mee bezig. En ze tolereerde de kinderen niet, dus ze is weg gegaan.

Dus deze schat is een verademing.

We willen tzt misschien wel een toller pup.
    Buren van mn ouders hebben een leuke toller waar ze een nestje mee willen.
    Hoop alleen niet dat dat samenvalt met een baby in huis, want dan ga ik er niet aan beginnen.
    1 projectje vind ik wel voldoende :D

Deel Deze Pagina