hond voorbereiden op de komst van een baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bloempie 1983, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    zo pak ik het idd ook aan. Wel an alles laten snuffelen, en als hij met een knuffel er vandoor wil gaan zeg ik dat die van de baby is. zo weet hij dat ook met speelgoed van Mirthe, dat hij daar af moet blijven (kindje van mijn zus die veel over de vloer komt) Op zich verwacht ik ook echt geen problemen, omdat hij met haar ook zo lief is! als ik al zeg Mirthe komt zo, dan is ie echt helemaal blij. Zijn echt 2 handen op 1 buik. Verder al van pup af aan toch wel eens aan zijn balletjes gezeten (die die nu niet meer heeft) en spelenderwijs weleens aan de staart getrokken om te kijken wat zijn reactie is, maar hij laat alles toe. Natuurlijk zal ik mijn kinderen leren dat ze de hond absoluut geen pijn mogen doen! Maar mocht het onverhoopt gebeuren is de hond ook gewend dat dit per ongeluk gebeurd.
    En idd is het hem nu heel duidelijk dat ik de baas ben (is in het begin niet helemaal goed gegaan) maar hij weet nu wel zijn plaats.

2. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Wij hebben ons zoontje meegenomen naar mn ouders (die hebben ook een hondje)..
    Wij hebben m aan de voetjes laten snuffelen..
    En nu 1 jaar later zijn ze niet bij elkaar weg te slaan! Dikke maatjes!

3. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe niks speciaals. Ik ben ooit gastouder geweest en mijn hondje was, na even wennen hartstikke gek op de baby's en peuters, dus ik ga ervan uit dat dit ook prima gaat. Visite, logees en nieuwe huisdieren (kat, hamster, konijn) vindt ie ook altijd prima, hij is zo moeilijk niet.

4. Wub309

Wub309 Actief lid

28 mrt 2011
    452
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb me er nog niet echt in verdiept, we hebben ook nog wel even de tijd. Onze hond is nu 7 maanden oud en bijna een jaar als de baby geboren gaat worden. Hij moet dus de puberteit nog door en daar maak ik me wel een beetje zorgen over. Verder is hij wel heel lief als er een kindje over de vloer komt, maar hij is gewoon lomp. Het is een berner sennen, dus ook behoorlijk groot en zwaar.

5. Lissymar

Lissymar Lid

15 jan 2011
    96
    0
    0
    Leerkracht in het vmbo
    Ik zou er niet teveel drukte om maken, dat gebeurt in een echte roedel ook niet.

6. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik ga er niet zoveel aan doen, Elmo (dalmatier) mag straks overal even naar kijken en ruiken. En dan is het klaar. Als de baby er straks is, laat ik hem er gelijk bij. En het is nog altijd mijn baby ;)

Ik heb al wel aangegeven dat mijn (schoon)ouders, hem straks wel als 1e moeten begroeten.

7. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    wij hebben friese stabij van 1 1/2 toen we er achter kwamer dat ik zwanger was meteen mee begonnen;

niet meer naar boven
    niet meer op de banken
    nog strenger met niet meer tegen mensen op springen

voor de rest maken wij ons geen zorgen
    hij is zo gek met kinderen gewoon fantastisch

8. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wij hebben er 1 wandelbeurt vanaf gehaald. Eerst liepen we altijd 4x per dag met hem en nu 3x per dag. Vooral straks in de winter zie ik het niet zitten om 4x met die kleine op pad te gaan voor een rondje.

Heb hem goed aan de kinderwagen en maxi cosi laten wennen want daar was hij bang van en tegen familie gezegd dat ik wil dat hij ook gewoon nog aandacht krijgt straks.

Deel Deze Pagina