nou een hond kan goed ruiken en ik denk tog dat het bloed wat uit je baarmoeder komt anders ruikt als bloed wat uit een wondje komt ik denk dat je je hondje onderschat
Nou, das ook weer niet zo. Want zie genoeg grote herders die zich onderdanig opstellen tegenover een yorkshire terrier bijvoorbeeld en daar steken ze echt met kop en schouders bovenuit. Het is het gedrag wat bepaald of de een onderdanig is of niet. Ergens bovenuit steken heeft daar dus niks mee te maken
jawel, ze ruiken misschien het verschil wel tussen bloed uit een wond en die uit de baarmoeder. Maar zullen ze dan echt de link leggen van bloed naar baby ( die dan niet meer naar bloed ruikt) naar dat ze de baby moeten beschermen?
hey, Ja idd, het bezoek moet ook de hond aandacht geven zoals voor dat de baby er was. Zal ik zeker onthouden. Toen ik klein was had ik ook een hond (Cairn Terrier) maar ik was wel al 12 toen we hem hadden. Maar ik herinner me wel dat hij altijd ging liggen als er peuters op bezoek kwamen die over de vloer kropen. Precies of hij zich kleiner wou maken dan de baby/peuter en we wisten ook altijd wanneer het tijd was om die peuters te verversen. (Als de hond achter hem liep te snuffelen)
Dat is heel positief Winter, als een hond dat doet! Onderdanige houding. Doet die van ons ook als er kleintjes hier zijn. Gelijk op de rug enzo hihi (maar wel kwispelen en graag aangehaald worden). Nu maar hopen dat ie bij onze eigen kleintjes zich ook zo opstelt!
wij betrekken de hond gewoon overal bij... ze krijgt nu ook alle aandacht en als de baby er is dan wil ik dat ze haar eerst begroeten en een koekje geven.. ook geven we haar de eerste luier zodat ze daar even aan kan ruiken... Trouwens heb een foto van mijn hondje in onze album.. echt een schatje!
ik denk dat het meer ermee te maken heeft wat voor een ras de hond is (elk ras heeft z'n karaktereigenschappen) Wij hebben rottweilers en bij ons is het heel belangrijk consequent te blijven, wij hebben ook echt een boek over rottweilers aangeschaft waarin de do's en dont's staan bv. als er visite komt, eerst het gezin begroeten en als laatste de hond Sta altijd boven je hond, verlaag je nooit tot zijn niveau een hond heeft een leider nodig en geen gelijke Zo staan er wel meer dingetjes is (waar zelf ik nog nooit bij stil gestaan heb) Zou zeggen kijk of je een boek over de opvoeding van het hondenras kunt vinden. Daar staan vaak nuttige tips in
Zoiets gaan wij ook doen. Gewoon hetzelfde blijven doen en juist extra leuk en geweldig lekkere koekjes geven als de baby komt. Dus bij het uit bed halen, een super lekker koekje geven, of als de baby in de box gaat krijgt de hond weer iets heel lekkers. Dat blijf je natuurlijk niet doen, maar wel de eerste maanden. Leuk beestje lauraatje, lijkt wel een beetje op onze hond,
Wij hebben ook een hondje. Ze komt nu al vaak zelf op m'n buik liggen. En als ik iets gekocht heb laat ik het haar zien en zeg ik dat het voor de baby is. Maar verder ben ik niet bang dat ze iets zal doen want ze is mega gek op kids.
pcies caitlin, zou ook niet mijn ding zijn, hier heb ik mijn hond de gedragen kleertjes van de baby laten ruiken. vervolgens toen hij thuis kwam ook onze hond erbij betrokkendoor haar te laten snuffelen aan hem en idd gewoon de dingen blijven doen die je daarvoor deed. wen ook zoals al beschreven is belonen op momenten dat het nodig is en niet juist wegduwen etc. hier gaat het erg goed onze hond is helemaal verliefd op onze kleine en andere mogen ook gewoon bij de kleine gr saskia