Volgend schooljaar gaat onze oudste naar de basisschool. Het is wel de bedoeling dat ze naar de BSO gaat, zodat we ook vakantieopvang hebben. Maar nu twijfel ik of ikzelf wel genoeg vakantieweken heb. Is het niet lekker of nodig om ook eens een weekje extra vrij te zijn met de kids. Ik heb gewoon 5 weken vakantie per jaar. Maar vind het ineens zo weinig als ik zie hoeveel weken de kinderen straks vrij zijn. Hoe ervaren jullie dit?
ik geloof dat het vrij normaal is dat je (tenzij in het onderwijs werkend of iets dergelijks) minder vakantie hebt dan de schoolvakanties. ik heb dat ook en ik vind het niet meer dan normaal, op dit moment is het ook nog geen probleem omdat mijn dochter naar een kdv zal gaan en die zijn ook de schoolvakanties open.
5 weken! meid ik heb er maar 1. hooguit 10 dagen. we hebben een eigen zaak. gaan ook maar 1x per jaar op vakantie. zelfs niet ieder jaar nu met de kleintjes die kwamen/komen. heel soms nog es een weekend weg en thats it. ben jaloers. 5 weken is heel normaal. er zijn mensen die er minder hebben hoor ook die voor een baas werken
Ik werk in het onderwijs, dus ik heb alle schoolvakanties vrij. Maar vroeger toen ik zelf kind was hadden mijn ouders hetzelfde probleem. We hadden dan 1 of 2 weken dat mijn beide ouders thuis waren en we op vakantie konden. De overige weken werden zo goed mogelijk verdeeld en de weken die overbleven gingen we naar een gastouder (was toevallig de moeder van een vriendinnetje). Ik heb dit nooit als vervelend ervaren eigenlijk, omdat ik natuurlijk niet beter wist.
Mensen die voor een baas werken (in loondienst zijn), hebben minimaal 4 weken vakantie. 5 weken is vrij gebruikelijk (heb ik ook). Voor de rest zullen we veel gebruik moeten maken van BSO. Als dat niet bevalt, zou het kunnen dat ik er op enig moment voor kies om net als mijn vriend volledig als zelfstandige te gaan werken. Dan bepaal je zelf hoeveel vrij je hebt, en wanneer. Al vind ik 12-13 weken per jaar wel érrug veel.
Bij mijn vorige baan hadden veel van mijn collega's spaarverlof. Ze werkten elke week een paar uur extra's, zodat ze alle schoolvakanties vrij konden nemen. Wie weet is dat bespreekbaar? Misschien niet alle schoolvakanties maar dan gedeeltelijk? Edit ik werk niet in het onderwijs, maar ben ook alle schoolvakanties vrij. Het is echt heel luxe
ik heb de luxe dat zowel ik als mijn man in het onderwijs zitten. We gaan dus in de zomer 5 weken naar het buitenland.. Bovendien hebben we alle schoolvakanties vrij. Daar staat dan wel tegenover dat ik nooit gewoon een dag kan nemen als er iets is. Dus schakel ik dan mijn moeder in. Ook moet ik 's avonds nog heel veel werken.. Maar in de vakanties is het ideaal.. Dat geef ik ruiterlijk toe
5 weken is nog veel, hier in België is het over het algemeen maar 20 dagen, wat gelijk is aan 4 weken. Wisselen?
Heb 33 dagen (FT werk, in Belgie) 20 wettelijke 6 ADV 5 management dagen 2 ancienniteitsdagen En of ik nou netjes mijn 37,5h/week afhaspel of ik draai er 45, krijg er niets extra's voor hoor. (Vriend van ons neemt bv 4 weken per jaar obv overuren). Edit: mag niet liegen: die 5 mgmt dagen is om te compenseren dat je als mgr verondersteld wordt meer uren te kloppen, maar met 5 dagen kom je er niet hoor...
Ik heb in principe 5 weken per jaar, maar afgelopen jaar veel overgewerkt en weinig opgenomen, waardoor ik dus nog 3 weken over heb Daar moet ik t volgend jaar mee redden plus de nodige logeerpartijtjes bij opa&oma natuurlijk
Ik zou ook niet alle vakanties vrij hoeven hoor. Zoals de voorjaarsvakantie zegt me niet zoveel. Dan gaat ze gewoon 2 dagen naar de BSO. Maar de mei vakantie en herfstvakantie is toch wel lekker. En met kerst een weekje.... Dan ga ik het niet redden met mijn 5 weken, want tussendoor heb je ook nog dagen nodig.
Werk je fulltime? Ik werk 3 dagen en neem in zo'n geval niet al die dagen vrij, maar 1 of 2, dan heb ik toch bijna een week al met al.
Ik werk in het voortgezet onderwijs en heb per jaar 12 weken vrij. Helaas valt mijn vakantie niet altijd samen met de vakantie van de basisschool. Mijn dochter heeft volgend jaar mei 3 (!) weken meivakantie. Ik heb zelf maar 1 week vrij dan. Aangezien de BSO niet flexibel is, moet ik voor alle vakanties opvang inkopen.
mijn vriend heeft 5 vastgezette weken,daaraan kan dus niks geschoven of verschoven worden. 2 met de kerst en 3 in de bouwvak.die zijn opgelegd door het bedrijf. dan nog een zooitje snipperdagen.
Wij moeten ook gewoon gebruikmaken van NSO/BSO want ik kan echt niet iedere schoolvakantie vrijnemen. Zoals vorige week was het herfstvakantie maar op het werk gaat het gewoon door dus is Louise op dinsdag en vrijdag naar de BSO gegaan.
5 weken officieel vrij, maar de roostermaker maakt het vaak nog wel wat gunstiger, zodat je 6 weken hebt.. wij draaien namelijk wisselende diensten, dus dan plakt ze juist nog wat vrije dagen aan de vakanties vast en dan werk je in de andere weken wat meer..
Ik koop altijd extra vakantiedagen. Doe ik express zodat ik wat meer vrij kan nemen voor mijn meisje als ze vakantie heeft. Misschien kun jij ook wel extra dagen kopen volgens je CAO?