Hond wéér weggelopen

Discussie in 'De lounge' gestart door , 20 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    onze hond was vorige keer gevangen door de dierenambulance.
    dit kosten ons 25euro,en dan nog 7,00euro voor de dag dat hij in het asiel had gezetten.
    we hebben hier amivedie.die staan in contact met de dierenambulance,de politie,mensen die een dier aangeven die ze hebben gevonden,en met de dierenasiels,en de dierenbescherming.
    ze doen dus heel goed werk.

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Zo´n weglopende hond heb ik dus samen met mijn vriend onder de auto gehad.
    Ik heb hem geaaid en alles terwijl hij doodging en we hebben hem wel direct van de rijbaan afgetild, maar we zijn ons wel rotgeschrokken.

Buiten dat we enorm geschrokken waren en ik het heel zielig vond, hadden we ook schade aan de auto en had het flinke gevolgen kunnen hebben als er achter ons een auto had gereden.

Dus sorry, maar als je een hond hebt dan ben ik van mening dat je zelf moet zorgen dat je hem binen houdt. En "dat lukt niet" dat vind ik echt flauwekul. Je kunt deurklinken veranderen, evt. een kennel neerzetten of wat dan ook.

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Als ie nog niet gecastreerd is, castreren die handel! Echt waar, onze hond was ook zo, werd er helemaal wanhopig van, niet alleen omdat het gevaarlijk is voor hemzelf, maar ook niet leuk voor de mensen in de buurt en vooral het gestress voor onszelf. Hij krijgt zelf de deuren open, óók de voordeur! Ik moet altijd alles op het nachtslot draaien voor ik weg ga, en als ik weg ben en ik vergeet het nog wel eens dan maakt hij de deur nog steeds open, maar dan doet hij gewoon een plasje voor de deur en blijft braaf in de hal wachten tot wij terug zijn (sinds hij gecastreerd is dus) :) Ik heb hem zo'n 2 maanden geleden laten castreren en hij loopt niet meer weg!
    Hij blijft een ondeugd maar hij gaat niet verder dan de stoep voor het huis.

Succes.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Vreselijk! Dat heeft mijn moeder dus ook eens gehad, ze was er echt stuk van. En toen ging het bazinnetje van die hond ook nog eens tegen mijn moeder tekeer dat ze haar aan zou klagen en weet ik het wat. Toen greep zelfs de politie in dat het toch echt haar eigen schuld was. Maar stel je voor dat je hond toch een oude man van z'n fiets rijdt en die breekt z'n heup? Moet je eens aankomen met ' kon er niets aan doen' of ' castreren is zielig' .

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ja ik vond het ook echt heel erg. Ik heb nog wel het adresbriefje uit z´n kokertje meegenomen en die mensen gebeld, maar die vrouw nam het ons geloof ik toch behoorlijk kwalijk.
    Maar ja, als je 80 rijdt sta je echt niet zomaar stil. Ik denk wel eens dat het goed is dat we 80 reden, want nu was de hond snel dood, wie weet hoe hij had geleden als het op een 50 weg was geweest :(

6. Vlinder84

Pfff vreselijk!

7. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    misschien ben ik echt wel een simpele ziel hoor, maar die deurklem met zo'n kettinkje wat ik voorstelde een paar antwoorden terug, dat kan een hond toch echt niet openmaken?! en je huis is meteen veiliger tegen inbraak en je kleine kinderen kunnen niet zomaar het huis uitlopen...

wat lijkt het me vreselijk als je beestje wordt overreden, ook voor de mensen die hem onder de wielen krijgen :( mijn katten mogen de tuin niet uit en gelukkig is alle gaaswerk enzo tot nu toe catproof gebleken

8. Vlinder84

Ja, je bent heel simpel Loopy haha! Nee serieus, er zijn talloze manieren om ervoor te zorgen dat je dieren niet weglopen. Maar waarom niet gewoon de oorzaak weghalen? En bij een reu is dat bijna altijd duidelijk, zijn balletjes eraf!

Deel Deze Pagina