Sinds vrijdag hebben we een herplaatser van een jaar in huis. Hartstikke gezellig maar voor haar natuurlijk ook heel spannend en nieuw allemaal. Nu begint ze best te wennen aan het huis en aan ons. Komend weekend staat in de planning om , zoals half nederland, de kerstboom neer te zetten maar vannacht vroeg ik me ineens af of we dat wel moeten doen of dat die verandering voor haar heel groot zou zijn?
Op een kastje haha. Maar wij hadden een hele ondeugende pup destijds. En nog, hij loopt vaak onder de boom door, omdat dat zo lekker kriebelt op zijn rug. Dus bij ons een nepperd òf eentje op een kastje.
Hangt erg van je hond af of ze het eng vinden of juist wel interessant.. onze pup (nu 2,5) snuffelde er vooral aan net als aan de kerstballen en had daarna zoiets van het zal wel, haha. Zelf zou ik het gewoon doen als je het wil, evt de versiering wat hoger beginnen haha
Ik zou het gewoon doen. Toen onze hond net bij ons was als pup hebben we ook gewoon die kerstboom neer gezet. Ze heeft er niet naar omgekeken.
Inderdaad gewoon doen, eventueel op een tafeltje. Honden zijn daar vaak wat makkelijker in en al tonen ze interesse is corrigeren makkelijker en leren ze snel. Hier maak ik me drukker om onze kat die voor het eerst een kerstboom gaat meemaken. Maar we zullen het zien.
Ik ben niet zo zeer bang dat ze er iets mee uitvreet maar meer dat de verandering in huis haar stress bezorgt
Dit heb ik ook met mijn kittens... hier doen we het wel maar in fases, dus eerst de boom, daarna de lichtjes etc.
Hoe is ze nu ze een aantal dagen bij jullie is? Reageert ze snel gestressed of uit haar doen? Aan de hand van haar gedrag zou je een keuze kunnen maken. Heeft ze de afgelopen dagen gestressed gereageerd? Zo ja, wanneer was dat? Wat was er anders dan eerst? Of is dit niet het geval geweest nog? Ik dat geval zou ik het gewoon proberen.