Hond weg voor baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cilia, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Oeps!
    Dubbel gepost, sorry....

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    niet wegdoen hoor! daar krijg je zeker spijt van
    En waarom moet je verantwoording afleggen bij je schoonfamilie kom op zeg het is jouw leven en achr die keer extra zuigen wat maakt t uit.
    En je kind krijgt niks van die haren hoor.
    en je kindje heeft straks ook veel plezier met de hond (die maakt de haren niks uit hoor :D )
    succes met jke beslissing maar maak een beslissing waar JEZELF achter staat .

een honden liefhebber :D

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    hallo

NOOIT WEGDOEN!

Je zegt zelf al dat je het niet wil en dat je zo veel van hem houd!

Wij hebben zelf een jack russel.. En zoals de meeste honden verhaard en kwijlt hij ook wel eens.
    Maar dat is toch geen reden om hem weg te doen?
    Je weet als je een hond aanschaft dat dat gebeurd.
    Wij zijn stapel gek op hem en hij op ons.
    Ons zoontje en hij zijn echt 2 maatjes. Kunnen niet zonder elkaar!
    Spelen de hele dag met elkaar.
    Onze hond gaat 's ochtends eerst bij de kleine kijken en als de kleine wakker word dan is het vaak als eerste ''KAY?'' (kay heet onze hond)
    Als de kleine op de bank in slaap is gevallen, dan gaat hij pal tegen de kleine aan liggen!
    Dat zijn wel zulke mooie momenten! :D :D

Op 30 april zijn wij op vakantie gegaan naar portugal.
    Wij hadden geen oppas voor Kay en hebben hem toen voor een weekje naar een hondenhotel gebracht.

Ik vond het zooooo ontzettend erg om hem daar achter te moeten laten. :(
    Ik deed z'n riem af en gaf hem nog een knuffel, en liep weg.
    Hij begon te piepen en ik vond het zoo zielig dat ik begon te huilen! :oops:
    En dan gaat dit nog maar om een logeerparty.
    Maar ik zou echt nooit mijn hond weg kunnen doen! Bij het iedee al krijg ik een brok in mijn keel!

Het is jullie hond en niet die van je schoonouders!
    Snap echt niet dat ze zich er mee bemoeien, de hond doet de kleine toch geen vlieg kwaad?
    Dan is er echt geen reden om hem weg te doen!

Nooit doen hoor! Je krijgt er echt spijt van!

4. Ik zou hem niet weg doen hoor.
    waarom?
    als je kindje in bed ligt sàvonds heeft je hond heel je aandacht.

wij hebben 2 terveurense herders,veel haren, dat wel, dus ook veel haren op de vloer.
    iedere morgen stofzuig ik,en sàvonds zie je de haren weer.
    neem ik voor lief.

die 2 honden zijn ook net kinderen,hebben aandacht nodig, nu wat minder tijd voor ze,maar ze gaan absoluut niet weg.
    wij geven ze dus in de avond extra aandacht,vinden ze heerlijk

Je hebt zo een beessie opgeveod,als je kindje.

denk er goed over na hoor!

5. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Dientje ik kende dit stukje vreselijk he zo zielig :cry:

Cilia ik zou jullie hond echt niet weg doen hoor, wij hebben een Berner sennen en ik zou hem voor geen goud weg doen. Ja hij kan kwijlen en hij laat veel haar achter ik maak nu nog vaker schoon en zorg dat hij niet aan Yeline zit te likken. En aandacht ja die moet ik nu verdelen en hij krijgt iets minder soms dat eerder maar hij komt echt niks te kort hoor. Als Yeline slaapt heeft hij alle aandacht van mij, ik vind het juist super dat Yeline met een dier op groeit. Zo leert ze ook met respect ermee omgaan later, ik hoop echt dat je man van gedachten veranderd vind het zo zielig voor het beestje :cry:

sterkte

6. Cilia

Cilia Actief lid

23 jun 2006
    287
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Scherpenzeel
    Dank jullie

ik hoop ook echt dat hij kan blijven, heb alle argumenten al tegen hem gezegd maar wil nog niet echt helpen.
    ik zei ook al, als de kleine wat groter is, is het juist leuk als ze samen kunnen spelen en zo, en dan slaapt ze toch van 7 uur 's avonds tot de volgende ochtend, dan heb je toch genoeg tijd voor m?
    en zeker omdat we max hebben overgenomen van mensen die niet meer voor m konden zorgen en de baasjes daarvoor die m verwaarloosd hebben vind ik t extra moeilijk :'(
    ik had het verhaal van dientje ook al eerder gelezen en kan het nog steeds niet droog houden als ik t lees.
    ga gewoon extra mijn bets doen om t huis schoon te houden en dan maar afwachten wat manlief uiteindelijk wil.

7. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Het lijkt wel alsof je man en je schoonouders de dienst uitmaken bij jou. Als jij niet wil dat de hond weggaat is dat toch einde discussie? En je schoonouders hebben er al helemaal geen drol mee te maken. Sorry hoor maar ik vind dat er tegenwoordig wel heel makkelijk gedacht wordt over de hond wegdoen. Als hij vals zou zijn zal je mij echt niet horen, maar om een paar haren en wat kwijl? Lekker voorbeeld stellen je schoonouders en je man daarmee.
    Dit is absoluut geen aanval op jou hoor. Ik maak me gewoon boos dat de hond straks weer de dupe wordt. Als je niet wilt dat je hond eruit gegooid wordt, vecht dan voor hem. Dat zal hij voor jou ook doen..

Heel veel sterkte!

(nogmaals, echt geen persoonlijke aanval op jou meid)

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Mijn hond is ook een viezerik. Hij haart ongelovelijk (moet 3x per dag stofzuigen om Joey op de grond te kunnen laten spelen, en dan nog zit hij onder de haren :( ). Hij kwijlt verschrikkelijk... en ik baal er soms flink van, maar hij is al 6 jaar mijn maatje en ik wil hem niet afdanken vanwege de kinderen...

Hij heeft een stapje terug moeten doen, maar ik probeer dat stapje zo klein mogelijk te houden. Hij wordt zelf ook wat ouder. We proberen nog steeds elke dag naar het bos te gaan, al lukt dat gewoon niet meer altijd. Joey gaat gewoon mee in de kinderwagen, of ik ga als Joey in bed ligt en papa op hem kan passen 's avonds met hem. Hij houdt ook echt van de kinderen, dat merk ik aan alles... nee, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen hem af te danken, dan moet ik meteen aan dat welbekende gedicht van een hond denken :(

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Niet weg doen hoor.

We hebben zelf ook een hondje. helaas kwamen we erachter dat daan alergisch is voor alle beesten die maar haren hebben. Omdat we zo met hem aan het tobben waren kwa eten enzo en dan ook nog eens niet tegen de hond kunnen hebben we hem helaas voor 4 weken naar me broer gebacht zodat Daantje zijn lijf tot rust kan komen over 3 weken gaan we hem eindelijk weer halen en kijken we hoe Daan er dan op reageert. Word Daan dan echt ziek van de hond dan zal hij met veel pijn in ons hart weg moeten maar we hebben dan al een erg goed huisje voor hem gevonden.

We hopen z dat de allergie voor honden zo meevalt dat de hond lekker mag blijven want we missen hem zo verchikkelijk.

10. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Zoals iedereen hier al heeft gezegd; NIET WEGDOEN. Toen ik dat gedicht van Dientje las stonden bij mij de tranen ook in mijn ogen. Mijn man stond me aan te kijken en ik heb hem het gedicht ook laten lezen... hihi.. hij reageerde hetzelfde als ik.. (gelukkig!)

Wij hebben een Herder x Husky en hij verhaard ook als een gek. Als ik 's morgens gestofzuigd heb, kan ik het 's avonds al weer doen, ook hebben we er nog 3 katten en 1 ratje bij (een echte beestenboel dus!). Toen ik zwanger was waren er ook een helehoop mensen die aan mij vroegen wat we met de hond gingen doen..... huh hoezo? wegdoen, echt niet! Je moet geen enkel dier alleen met je kindje laten want het kan overal misgaan. "Beetje verharen en kwijlen".. als dat alles is. Een beest neem je niet tot je er zelf genoeg van hebt, maar tot het beestje er niet meer is. Sorrie, maar vind het laf van je man en je schoonouders dat ze je hond weg willen hebben. Ik zou er echt voor vechten meid, hou je hondje gewoon waar hij hoort: bij jullie!

Veel succes en niet opgeven hoor!

Heel veel liefs,
    Qwizzle.

11. Cilia

Cilia Actief lid

23 jun 2006
    287
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Scherpenzeel
    Nou.... na een hoop tranen en mijn man lief aankijken vindt hij ook dat we hem niet weg moeten doen. Tenzij blijkt dat hij vals wordt omdat hij nu minder aandacht krijgt maar dat zit absoluut niet in de aard van een boxer dus dat zal wel meevallen! Max heeft wel in de gaten dat er iets speelde, hij is ineens veel aanhankelijker...Gelukkig kan hij blijven...
    Had mijn man verteld hoe jullie er allemaal over dachten en dat het makkelijk te doen is als de kleine straks gaat kruipen, gewoon wat meer stofzuigen :D

12. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Wat moet dat een opluchting voor je zijn!

En inderdaad, dan maar iets vaker de stofzuiger er door heen gooien! En trek je niks meer aan van je schoonouders, daar ben je tenslotte niet mee getrouwd :) 8)

13. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    sluit me hier helemaal bij aan!
    groetjes susanne

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    sluit me aan bij iedereen die gereageerd heeft. Wij hebben een lab. deze is bij ons gekomen toen mijn oudste 1 jaar oud werd. Zou hem niet willen missen. Hij is zo lief voor de kids en enorm waaks.Als ze weglopen blaft hij even, zodat ik kom kijken. Ze mogen alles met hem doen. hij vind het prima. Tja hij verhaard, ach nou en. Is goed hoor voor kinderen beetje bacterien alles is veels te steriel tegenwoordig vandaar dat er zo veel allergieen zijn.
    Gewoon elke dag stofzuigen. Moet ik toch doen vanwege de zandbak en het buitenspelen, o maar dat mag tegenwoordig ook niet meer, is toch vies?!

Gelukkig mag je hem houden. Succes hoor.

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    he meid gelukkig dat je man het nu met jou eens is. ik kan het helemaal begrijpen dat je van streek was zou mijn hondje ook niet willen missen hoor. de gedachte alleen al :cry:

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou mijn hond er absoluut niet voor wegdoen.
    Maar ken ook iemand die een boxer had, en haar wel heeft weggedaan.
    Ook om dat gekwijl.

Deel Deze Pagina