Hond wel of niet weg doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja tot je een huilbaby krijgt of een baby met een aandoening of whatever.. kijken of je dan nog zoveel tijd hebt voor je tig honden, katten, hamster etc..

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vind dat je moet handelen in het belang van de hond.

Als ik het zo lees zou ik als ik jou was kiezen voor een ander (beter) baasje.

Daar is iedereen bij gebaat. Win-win dus.

Maar dat moet dan wel iemand zijn die er helemaal voor gaat en de hond moet daarna niet nog eens worden afgestaan.

In een huis zonder balans is het toc niet goed voor je hondje.

Ik vind persoonlijk niet dat je je heel erg rot moet voelen. Natuurlijk weet je als je aan een ond begint dat het dan 12 jaar kan worden maar van te voren weet je niet hoe het in een gezin gaat en hoe moeilijk het dan wordt om goed voor een hond te kunnen blijven zorgen.

Gelukkig lukt het mij nog wel om elke dag een uur te wandelen.

Sterkte met het maken van de keuze.

3. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dat is zeker een goede tip ;)

4. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Hier ook dieren,zou persoonlijk nooit over mijn hart krijgen om ze weg te doen,ze horen nu eenmaal bij het gezin.Probeer het altijd zo te zien dat een kindje ook moeite zal hebben wanneer hij/zij een broertje of zusje krijgt.Wij spelen `savonds met haar en zuigen hier ook iedere dag(ben niet anders gewend,ze verhaard gewoon)Succes

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Sorry hoor maar ´´ik ben een echte dierenvriend´´ en dan gaan piepen over het verharen gaan er bij mij echt niet in!

Natuurlijk kan er van alles veranderen in je leven, ik heb met heel mn beestenspul op straat gestaan! Maar kosten wat kost heb ik gezorgd dat het goed kwam!

En tuurlijk een huilbaby een aandoenning een ziekte whatever kan allemaal en is verschrikkelijk!, maar kijk eens in die mooie ogen van die trouwe vriend van je, is het zijn schuld? moet hij er maar voor wijken? of ga je je stinkende best doen het voor jou en de hond zo leuk mogelijk te maken?

voor verharen zijn er tal van oplossingen, voor gedrag ook
    en ja als de hond de hele dag negativiteid om zich heen voelt en er komt visite kan ik heel goed begrijpen dat hij door het dolle heen is! Je zou zelfs een uitlaat service in kunnen schakelen om zo wat meer rust te creeren voor jezelf.

zo veel oplossingen!

Ik geef enkel mijn mening, dat is alles wat ik kan doen.
    TS moet zelf inzien wat voor haar het beste is, ik ken haar niet dus meer of minder als een mening geven kan ik ook niet.

Maar als je echt oprecht van dieren houd, en echt oprecht een oplossing wil is zomaar weg doen in mijn ogen echt geen optie!

6. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ehm mijn partner is er ook nog hoor, we doen nu ook alles al samen ;)

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je zit het nu te bagatelliseren. Zómaar weg doen is hier helemaal niet aan de orde?
    Ze zit er al een hele tijd mee, en heeft hem toch nog steeds, dus als je goed nadenkt kun je al snappen dat het woordje 'zomaar' helemaal niet van toepassing is.
    Dan had het dier allang in een asiel gezeten oid.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou het zomaar slaat vooral op de reden dat de hond wellicht weg moet...

9. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Je weet van te voren dat als je een hond neemt, en je wilt/hebt kinderen, dat je dat dus samen moet gaan combineren, dus mensen die dat niet kunnen of willen of wat dan ook, hebben er gewoon niet goed over na gedacht.
    Er is echt bij mij geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om de hond de deur uit te doen..
    Ik vind het echt heel zielig voor de honden, want die lijden daar onder, als je alleen al kijkt hoeveel honden er op Marktplaats staan (waar die van mij ook vandaan komt), vind ik dat echt heel erg...
    Als je een hond uit zijn thuissituatie gaat halen, de basis van zo'n beest, dan is die hond 9 van de 10 keer, kei onzeker of wat dan ook.. Dus dan vind ik dat je gewoon als baasje de plicht hebt om er goed voor te zorgen, dus ook als het even iets minder gaat.. Nou, maakt dan gewoon tijd voor je hond, neem je kinderen mee naar buiten in de kinderwagen(nog gezond ook) en ga wandelen!

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Deze opmerking is pas doelloos!! Als zij toen ze de hond kocht er goed over nagedacht had ze kunnen weten dat ze minder tijd had voor dat beestje als er kinderen komen, want dat is lijkt mij bijna in ieder gezin wel zo. Een dier heeft gevoelens in zijn donder en is geen bankstel ofzo wat je komt wat je eruit kan gooien als het je niet bevalt. Woest kan ik om dit soort kansloze opmerkingen!!!

11. Sunny1977

Sunny1977 Actief lid

19 nov 2010
    385
    0
    0
    Adminimiepje
    7e hemel...
    Is er niet iemand in je buurt die af en toe eens een lange wandeling met 'm wil maken of lekker ravotten? Je doet 'n hond natuurlijk niet zomaar weg.

12. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hier 2 honden en druk leventje ook maar onze honden zullen we nooit weg doen ik werk 15 uur in de week soms meer.en besteed en aandacht aan me kleine en aan de honden en aan me manneke no way dat ik ze ooit weg doe ik zeg maar zo.je neem een hond om van te houden en hem op te voeden tot die op is.ook al moet ik 2 keer per dag stofzuigen en de kou trotseren om ermee te lopen.

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    hoeveel dieren worden er niet weggedaan als er kinderen komen?
    vind het echt erg dat er vantevoren niet goed over nagedacht wordt en dat het dier dan de dupe wordt.................
    waarom begin je er dan aan?

als je een beter baasje voor hem kunt vinden dan is het misschien wel het beste voor de hond.
    maar dat kun alleen jij beslissen en denk er de volgende keer als je een dier wilt aanschaffen dan wel extra goed over na!!!!!!!

misschien voel je je wel aangevallen met dit berichtje maar besef wel dat jij voor deze hond heeft gekozen en de hond niet voor jou en ik vind dat je er dan ook zonder klagen goed voor hoort te zijn

14. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT

hier geef ik je gelijk in! je zie er zoveel op de verkoop sites staan

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als jullie samen hebben besloten (want volgens mij heb je in je hoofd de knoop al doorgehakt) dan ga je je hier toch geen schuldgevoel meer aan laten praten en zoek je lekker een heeeeeeel leuk nieuw huis voor hem!

Wat iemand anders, of ik, hiervan vindt, is toch eigenlijk helemaal niet van toepassing op jouw situatie en jouw gevoel.

Tegen mij zeiden ook mensen:
    Ow, ik zou nooooit IVF doen...prima, maar IK wel.
    Snap je wat ik bedoel?

Succes!

16. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Dat lijkt er wel op! succes met je beslissing dan maar.

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik sluit me hier helemaal bij aan.

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik zeg maar even niks....Dit kom ik te vaak tegen..jammer

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Misschien hondenuitlaatservice iets voor jullie??
    Ik zou hond niet zomaar wegdoen, maar aandacht geven en tijd voor vrijmaken. Je kind(eren) doe je toch ook niet weg omdat je ze als last ziet of omdat je druk daarmee bent. Hond hoort ook bij jullie gezin

20. tricia82

tricia82 Niet meer actief

laat ik maar wijzelijk mijn mond houden.

zou mijn schat van een hond die nu 1,5 jaar is en als de kleine er is 2 jaar is voor geen goud willen missen.
    ik maak tijd voor die schat net als dat ik tijd moet maken voor de kleine straks.

Deel Deze Pagina