Nou asso? over kinderachtig gesproken....Het bleef netjes tot deze opmerking! Waarom elkaar nou weer zo bestempelen, hou je gewoon in zeg.
Ik denk dat ze denkt dat ik haar bedoel! Moeilijk hoor... Het is een uitdrukking, maar goed.. zal haar dag wel niet hebben! 8)
Ga jij dan maar met handschoenen lopen de hele dag en met mondkapjes voor. Wel elke 45 minuten wisselen hoor anders kan je uitslag krijgen van de nitriel/latex handschoenen en dat kunnen we beter voorkomen. Glazen kan je het beste wegtyfen na 1 keer eruit gedronken te hebben want in kraanwater kan legionella zitten en daar was je dan dus ook mee af, dan kan je ziek worden. Dus gewoon elke week 80 nieuwe glazen kopen.(nu trouwens 12 voor 6 euro bij de Blokker) Je kind moet je vervoeren in een steriele auto het liefst met luchtreiniger en bevochtiger incl mondkapje, steriel schortje en handschoentjes. Neem je Dettol desinfectiedoekjes mee naar je werk en desinfecteer alles wat je aanraakt of aangeraakt hebt, veeg je kont af met steriel pleepapier wat je zelf meeneemt uiteraard en was je kontgat meteen met steriele wasgel van Dettol anders heb je kans op ecoli infecties. Ga 7 meter van je collegas afzitten met de lunch want stel je voor dat er iemand hoest, haal elk jaar netjes je geweldige griepprik zodat je lichaam zelf totaal geen weerstand meer hoeft op te bouwen bij elke griepepidemie in Nederland. Stofzuig 8 keer per dag, dweil 8 keer per dag en douche jezelf ook 8 keer per dag en koop elke dag een nieuwe tandenborstel. Gebruik geen afstandsbediening van de tv meer want daar zitten meer bacterien op dan op alle andere huistuinenkeuken artikelen. Oja, en vergeet niet 8972 keer per dag je handen te wassen. Zodat we fijn allemaal exceem krijgen van alle huiduitdrogingen die je daarmee creeerd. Mensen moeten niet zo panisch doen, overal, altijd en iedereen krijgt te maken met bacterien, als we onze kinderen bij de dieren weghouden bouwen ze 0,0 weerstand op en heb je kinderen die allergieen gaan ontwikkelen en vaak ziek zijn. En nu weer ontopic Oja trouwens, mijn dierenarts ken ik al 10 jaar en is een vriend van ons, die heeft het altijd aangemoedigd om kinderen lekker met dieren te laten opgroeien en dat dat helemaa geen kwaad kan, zelfs niet als je een dier een kus op zn neus geeft. Of is mijn DA een arts die geen diergeneeskunde heeft gevolgd en afgemaakt. En ik weet niets van bacterien? Ik werk in een tandartsenpraktijk in een steriele operatiekamer, wat denk je nou zelf.
@Devil; klinkt goed!! Ik ga morgen ook even dettol aanschaffen!! Mijn hemel dat ik DAT niet in huis heb! Arm kindje!
@TS, ik heb verder geen reacties gelezen. Meestal in deze topics loopt het snel uit de hand omdat sommige vinden dat je kosten wat kost de dieren verplicht bij je moet houden en sommige kunnen iets beter nuanceren hoe het er in andere situaties aan toe gaat. Ik ga niet beginnen over 'dan had je beter na moeten denken' ofzo, want ik neem aan dat je dit van te voren zelf ook niet verwacht had. Ik neem aan dat je zelf ook al wel geprobeerd hebt om de hond meer aandacht te geven, maar als op 1 of andere manier je instelling dusdanig veranderd is (hoeft niet slecht te zijn) dat je onderhand meer vind dat de hond er maar een beetje bij hangt, maar er niet meer echt bij hoort voor je gevoel, dan denk ik dat je de stap zou moeten nemen. Zoek een leuk/lief baasje voor je hond, waar je zeker weet dat die het beter gaat krijgen dan bij jou. Ga jezelf niet blijven forseren door bezig te blijven met jouw hond en dit gevoelsobstakel. Geloof me, dat is behoorlijk stressvol voor jou en de hond. Dus als je er zelf echt alles aan gedaan hebt wat je kan voor je gevoel dan doe je er echt beter aan om een ander baasje te zoeken. Sommige dingen kan je van te voren niet aan zien komen en achteraf niet veranderen. Hoe moeilijk dit ook is.. Ik ben absoluut van mening dat dit niet een situatie is waarbij je koste wat kost de hond moet houden. Waarom, dit is een gevoelskwestie en dat is zoooooooo moeilijk aan te pakken en meestal loopt het op niets uit. Als er andere situaties spelen kan dit misschien wel de beste oplossing zijn, maar het lijkt mij beter voor jou en de hond als jullie dit zo oplossen dat de hond een ander leuk huisje vind.
Daar ben ik het mee eens. Als je een goed nieuw baasje voor je hond kunt vinden waar hij het nog beter krijgt als hij het bij jou heeft zou ik dat zeker doen. Je handelt dan in het belang van de hond en als die erop vooruit gaat is het toch helemaal goed.
hahahah ongelovelijk!!! Je kan je kind beter opsluiten zeg, als je zo schoon wilt zijn voor je kind!!! Nou onze kinderen doen niks anders dan lekker knuffelen met de hond en ja ook wel eens een kusje geven. Ga echt niet altijd hun handen daarna wassen. Ze bouwen weerstand op. En dat is aan ze te merken want ze zijn vrijwel nooit ziek!
@ TS, voor het verharen zou ik eens advies vragen bij een trimsalon of misschien bij je dierenarts. Misschien is het voer niet goed. En misschien schapen vet geven, moet ook goed zijn voor de huid van de hond.
hier trouwens me zoontje oorontsteking ligt al de hele dag op bed en beweegt zich amper en huilen maar toen ons hondje bij hem op bed ging liggen was hij gelijk weer vrolijk zag er zo lief uit hondje naast hem en hij met ze armpie over ons hondje heen. Ojee nou moet ie zeker in een bad met dettol en moet ik me beddegoed uitwassen op 60graden stel je voor zeg hahaha dit is trouwens de eerste x dat me zoontje van 1,5 ziek is buiten het doorkomen van ze tandjes en de inentingen om. Dus ik denk ook dat het goed is voor de weerstand om ze lekker met dieren te laten opgroeien hoor alleen opletten of ze geen wormen hebben he want dat is wel gevaarlijk
Volgens mij weet jij er zelf dan niet zoveel vanaf! Wat een bullshit zeg! Weet niet of je het weet, maar alles zit vol bacterie, deurkrukken, bestek, kleding, alles!! Wij zelf hebben ook parasieten in ons lichaam zitten hoor, en dragen zelf ook bacterie bij ons. Dit is echt de grootste onzin die ik hier nu lees in dit topic! Pff en dan heb jij dierengeneeskunde gedaan? Als jij zoveel van parasieten en bacterien weet, dan weet je dat mensen dit ook bijdragen. Zou ik je wat zeggen, ik heb helemaal niet verder gestudeerdl, ben maar een gewone huismama, maar zelfs ik wist dat nog wel..daar hoef je echt niet hooggeleerd voor te zijn. Is het niet gewoon zo dat je smetvrees hebt?
@ TS een tip, haal de punten uit deze topic waar je wat aan hebt.... Je hebt je besluit gemaakt zo te lezen En laat deze topic maar lekker sluiten want volgens mij gaat het al een paar pagina's niet meer om de kern van de vraag.....
Door al dat geruzie over bacterien hebben jullie mijn mooie stukje tekst van gisteravond helemaal niet gelezen!!! We houden de hond en gaan een aantal dingen aanpassen/hard aan werken.
Hoi ik heb niet alle berichten gelezen, maar deze wel. Ik ben (persoonlijk) blij dat je na deze (ook de negatieve) berichten tot dit positieve besluit bent gekomen. Wij hebben ook een hond, dat kwam uit een gezin (dat is gescheiden, zwaar verwaarloosd, geslagen, als pup dag in dag uit opgesloten gelaten in een bench, enz) wij kregen hem met 11 maanden en waren zijn 5de thuis. We hadden toen nog geen kind en met deze hond hebben we heel wat moeten doorstaan (ze hapte/beet en accepteerde niemand). Na heel veel energie, curssusen, dierenartsenbezoeken, ras van de hond e.d. is ze nu een echte gezinshond geworden. Mijn zoon (2,5 jr) en mijn hond zijn de grootste vrienden, ze spelen met elkaar en leren van elkaar (haha ook de minder goede dingen). Ik ben persoonlijk van mening dat een kind leert van je hond, ervoor zorgen, gezinsverband, spelen, delen (aandacht) en heel veel liefde. Het is inderdaad veel poetsen en als je kind kruipt zelfs nog veel meer, maar zo lang kruipen ze ook niet. Hoe ouder ze worden hoe meer ze met elkaar omgaan en van elkaar leren. Ze gaan tegenwoordig ook samen uit logeren bij de opa's en oma's. En als we eens wat minder tijd hebben, dan wandelt of de ene opa of de andere oma met haar (misschien ken je ook wel een fanatieke wandelaar die dat leuk zou vinden), en we doen zoekspelletjes met mijn kind en hond (mn kind verstopt hondensnoepjes en daarna mag de hond zoeken. zoekspelletjes is voor honden inspannend als ze op hun neus moeten afgaan en leuk voor beide) of ze spelen samen met de bal. We leren mn zoon wel om te spelen met onze hond en af en toe doen ze elkaar ook plagen, maar dat hou ik uiteraard goed in de gaten. Niet iedere hond is hetzelfde, niet alle honden vinden kinderen leuk, maar misschien kan je toch iets vinden wat de kids en hond leuk vinden en waardoor je tijd bespaart. En niet elke wandeling hoeft lang te zijn, je kan wellicht ook de hond moe maken met een kort fietstochtje, sterke bal in de tuin, oude knuffels/teddyberen doen ook wonderen, geef een nieuw bot, uitlaatren in de buurt (als hij/zij met andere honden kan omgaan), uitlaatservice (1 keer per week bijvoorbeeld) misschien hebben andere ook nog ideeen om je hond aandacht te geven in combinatie met je gezinsleden? Ik hoop dat je achter je besluit blijft staan en wat gecombineerde activiteiten kunt bedenken. Mocht het niet lukken en je hond krijgt echt onvoldoende aandacht en liefde dan hebben jullie er beide niets aan en moet je misschien toch proberen een goed thuis te vinden waar jullie beide wel gelukkig van worden. Succes!