hond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sillie78, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2009mama

2009mama Niet meer actief

die van ons blaffen ook als de bel gaat,
    dit vind ik juist goed ! stel je hebt inbrekers aan de deur die eerst even voor de zekerheid checken of je thuis bent.... als de bel gaat en de honden blaffen... gaan 9 van de 10 inbrekers al niet naar binnen !
    wij hebben de onze dus juist aangeleerd om te blaffen,

als de bel gaat dan mogen ze blaffen tot het moment de persoon die aanbelt ook werkelijk binnenstaat.(of als het iemand is die aan de deurblijft staan ik nu is het af zeg, dan houden ze ook op en weten ze dat het goed is en dan gaan ze zelf weer naar de kamer)
    als de persoon binnen is gekomen en ze blaffen niet meer krijgen ze zo af en toe een snoepje ( om ze dit aan te leren kregen ze altijd een snoepje) maar ze moeten natuurlijk niet altijd beloont blijven worden ;)
    vaak kregen ze dit dan van de mensen die binnen kwamen,

maar ik vind dus zelf persoonlijk niet dat een hond standaard rustig in de mand moet gaan liggen als de bel gaat,of het blaffen afstraffen of compleet negeren, ook het bezoek niet ! want als het bezoek de honden aanhaalt weet de hond juist dat het goed zit.

wel vind ik dus dat de hond stil moet zijn wanneer de mensen binnen zijn.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik vind t juist vrezelijk dat mijn honden gaan blaffen bij de deurbel. wat nou als mn kleine straks ligt te slapen en de honden gaan dan lekker blaffen. nou leuk :s dan word mn kleintje dus mooi wakker met die 2 alarm honden van mij

3. 2009mama

van de bel kunnen ze ook wakker worden :)

magoed wij gaan ze dit niet afleren, ook niet als de kleine er is,

je hoort bij ons boven niet zo luid dat er beneden geblaft word. en de baby kamer zit aan de andere kant van het huis waar de voordeur zit.

maargoed zo ieder natuurlijk zijn eigen ;)

4. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Leuk verhaal, maar de vraag kwam van iemand die dus wilde dat ze niet blaften en enthousiast waren naar bezoek toe. En dan is dit dus een oplossing. Ik denk dat jullie een uitzondering zijn, de meesten, vooral als ze buren hebben, willen helemaal niet dat hun hond binnenshuis blaft ;). Realiseer je trouwens wel dat de meeste honden alleen gaan blaffen op de bel als je zelf ook thuis bent! En dan breken ze toch al liever niet in..

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn honden blaffen zelfs naar de bel als ze samen met mij bij de deur staan buiten en ZIEN dat ik op bel druk :( of als ik met ze in de straat loop en iemand belt bij een van mijn buren aan gaan ze ook blaffen. die beesten van mij sporen echt niet :p krijg het maar niet afgeleerd helaas

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik krijg het er ook niet uit hoor!

En bovendien: de baby hoort dat geblaf nu ook al, denk ik dan maar! ;)

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    haha mijn hond balft echt nooit ! alleen als er een kat in de tuin zit.
    maar ik heb nu dus gewoon een blaffende deurbel gekocht/
    maar een lip over de tanden heen drukken? dat zou ik echt never nooit doen, ik heb mijn hond nooit opzettelijk pijn gedaan , als de deurbel gaat komt ike rustig bij me staan en als ie van het bezoek een aai heeft gekregen gaat ie naar ze mand.
    En ik ga me hond ook geen korf oid omdoen als we met de kleine thuis komen.
    Ik loop gewoon door geen de hond een aai over zijn kop, en me vriend komt dan met de kleine binnen gaat op zn hurken zitten met de baby op schoot en dan mag de hond even rustig aan de baby snuffelen en likken.

8. 2009mama

nee hoor... die van ons niet in ieder geval ..
    tenminste,.. niet volgens mijn ouders en vrienden die weleens voor de deur staan...

en wat betreft dat ik hier een verhaal heb neergezet waarbij ze wel mogen blaffen. en ts iets zoekt waardoor ze het juist niet meer doen,

ik denk zelf niet dat het 1 2 3 gaat lukken om het meteen af te leren,
    de hond is 10 maand, heeft het altijd mogen doen, en zit nu hoogstwaarschijnlijk ook in zijn pubertijd, ( en veel honden zijn dan ook nog eens stront eigenwijs wanneer ze in de pubertijd zitten)
    dus leren dat ze ophouden met blaffen wanneer het bezoek 1 stap binnen de deur zet is dan geen slecht idee...en alle beetjes dat ze dan minder blaffen is dan toch mooi mee genomen ?
    ik denk zelf dat de hond minder moeite heeft met deze overgang dan helemaal niet meer blaffen...en van daaruit kun je misschien weer de overgang maken naar helemaal niet blaffen.

een hond iets aanleren is makkelijk... maar iets afleren....

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Mijn hondje is een dikke vrijkont! Hij gaat er helemaal voor zitten, pootjes op je schouders en je overspoelen met kusjes! Ik besef wel dat we hier aan moeten gaan werken met betrekking tot ons aankomende kleintje... Misschien eerst wat minder kusjes, bijvoobeeld na 2 kusjes is het klaar! Maar ach, ik vind het ook wel gezellig! :D

Waar ik meer mee zit is dat onze hond ongelooflijk waaks is sinds ik zwanger ben. Er hoeft maar een speld te vallen en hij gaat vreselijk tekeer. Terwijl hij normaal gesproken niet vaak blaft, alleen als er iemand bij de deur staat. Ook al ik met hem aan de wandel ben, beschermt ie mij alsof z'n leven ervan af hangt! Erg lief natuurlijk maar redelijk angstaanjagend voor anderen... :confused:
    Daar komt bij dat hij momenteel niet naar mij luistert, hij doet net alsof ie me niet hoort! :( Bij mijn vriend gedraagt ie zich uiteraad voorbeeldig! Ik hoorde van een vriendin van ons dat zij precies hetzelfde had met hun hondje toen zij zwanger was.
    Komt dit jullie ook bekend voor? Zo ja, hoe lang gaat dit duren....?

Liefs Lisszy

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Onze vorige hond was 3 jaar ofzo toen we haar dat zijn af gaan leren, want die deed precies hetzelfde, dus met een hond van 10 maanden moet dat ook prima te doen zijn. Ja, hoe eerder je het voorkomt, hoe beter, want net als boven al gezegd, het aanleren is makkelijker dan weer afleren, omdat het gedrag er nu al helemaal in zit geconditioneerd.
    Bel = blaffen en naar de deur rennen en dat moet je weer conditioneren naar bel = rustig op de plaats gaan liggen.
    Wij hebben gewoon om en om zelf aangebeld (onze hond ging ook blaffen als hij de bel hoorde en wij zelf aanbelden) en dan legde de ander de hond op de plaats en zodra ze stil was, kreeg ze een dikke knuffel en iets lekkers. Dat gewoon heel veel geoefend en de dagen erna gevraagd of andere mensen konden aanbellen (de buren enzo) en dat op die manier weer geoefend. Binnen enkele dagen ging de hond gewoon uit zichzelf naar haar plaats als ze de bel hoorde.
    Oostindisch doof gedrag accepteer ik niet van mijn hond, ze is ook 10 maanden en lekker aan het puberen en klieren, maar ik geef maar 1 commando en dat heeft ze op te volgen, anders grijp ik gelijk in. Zo'n hond is niet gek hoor, die test je flink uit nu.
    Gewoon consequent blijven, alle energie die je er nu in steekt, haal je er de rest van zijn leven driedubbel uit.
    Ik maak me totaal geen zorgen over dat ze dan niet zou waken op momenten dat het nodig is, (de meeste) honden voelen feilloos aan of iets of iemand niet pluis is en of jij mensen wel of niet vertrouwd.

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Mijn hond wordt in april drie jaar, dus we zijn de puberende fase gelukkig al lang en breed voorbij :D . Hij is ook gecastreerd dus daar ligt het ook niet aan. Voorheen luisterde hij prima naar mij, ik merk dat sinds ik zwanger ben hij nogal de neiging heeft om een loopje met me te nemen! Ik vroeg me af of dat inderdaad zou kunnen komen doordat ik zwanger ben.

Liefs Lisszy

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Misschien toch dat hij iets van verandering aan jou aanvoelt en zich anders gaat gedragen en hij daarop weer reageert door je uit te testen. Sommige honden voelen toch aan dat er wat anders is. Er zit waarschijnlijk weinig anders op dan weer even de teugels wat aan te halen. Succes!

13. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    En dat werkt dus goed, omdat je niet iets afleert (want dat is inderdaad heel moeilijk) maar er iets voor in de plaats aanleert wat veel meer oplevert (lekkers!)

Over zwanger en gedrag en kinderen heb ik toevallig gister een heel stuk gevonden - kan 'm even niet weervinden maar als ik 'm heb laat ik het weten. Stond oa dat honden idd zwangere vrouwen en kinderwagens gaan verdedigen, en dat je dat vooral niet moet aanmoedigen.
    De combinatie van verdedigen en doof worden vind ik trouwens gevaarlijk klinken: als hij denkt dat hij je moet beschermen maar niet hoeft te luisteren ben je gezakt in de rangorde. Niet pikken dus!

14. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier ook soms een lebber vd hond. ze bedoelt het lief, maar ik wil het niet in m'n gezicht hebben. was altijd gelijk m'n gezicht als zij per ongeluk een keer sneller is dan ik.
    gister trouwens ook een oprechte zoen van mijn paard te pakken, recht over m'n gezicht heen, gek beest!
    vond het wel lief, maar moet ie toch niet te vaak doen.

hier gaan we ook de combi hond-kind goed in de gaten houden (nooit alleen laten). we verwachten geen problemen; ze is altijd érg relaxed met kids, en als ze het beu is, loopt ze weg en gaat ergens anders liggen. geen gegrom op lip-optrekken tot nu toe.

sinds ik zwanger ben gaan paard en hond wel anders met me om; steeds aan die buik snuffelen en ze zijn veel voorzichtiger met me. vooral mijn paard was soms echt een lompe oekel, en nu is hij supervoorzichtig! grappig; ze hebben het door, al heel snel! :)

15. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Het is vooral heel vervelend! Pas als ik echt héél boos word kalmeert hij... Maar dat kan niet de bedoeling zijn! Ik heb intussen al even contact gehad met de vrouw waar wij voorheen de puppy- en basiscursus hebben gevolgd. Zij mailt me ook nog wat documentatie! We gaan er in ieder geval aan werken!

Deel Deze Pagina