Hondenschool stads park misschien? daar volgen wij met onze hond training en zij geven die cursus (ook?) is geloof ik ook veel gericht op jonge kinderen met honden. Verder sluit ik me aan bij de meesten. De hond gewoon hetzelfde behandelen als altijd, rustig laten wennen en nooooit je kind op de grond leggen (sommigen adviseren dat juist), dan laat je namelijk de hond de meerdere zijn van jouw baby en dat is hij niet. Daarbij voelen heel veel honden aan dat ze met kleintjes voorzichtiger moeten zijn. Onze hond kan lomp zijn bij mijn man en ruw spelen, bij mij is hij al veel voorzichtiger en als een kind hem een snoepje geeft paskt ie dat héél voorzichtig aan met z'n lippen. Wel kan ik je adviseren meteen vanaf dag een alle gewoonlijke dagelijkse dingen met je kindje te doen en niet teveel stil te staan bij hoe de hond dat vind. Alles wat jij normaal vind (visite, huilen van je kindje, spelen etc), vind je hond dan ook heel snel normaal.
Wij betrekken dr overal in. Als ik naar de babykamer ga roep ik de hond, die mag dan mee. Als ze aan mn buik ruikt, zeg ik iets liefs over de baby enz. Het is nu zelfs zo, dat de hond voortdurend met dr hoofd op mn buik ligt en de baby daaronder gaat liggen. Geweldig. Ze reageren zo sterk op elkaar, is gewoon eng. Hond is zelfs schijnzwanger door het hele gebeuren. Iets minder natuurlijk, maar het zegt wel iets over de betrokkenheid. Gewoon je ding doen en behandel de hond als een ouder broertje of zusje. Dan moet het volgens mij wel goedkomen! (ik zal het je over een paar weken laten weten!)