hond?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ramona82, Mar 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hallo meiden ,
    ik vraag me eigenlijk af of er zwangere dames hier zijn en een hond hebben hoe ze dat na de bevalling gaan doen met uitlaten...

heb zelf 3 honden en ben idd aan het denken hoe ik dat ga oplossen.
    iemand al ervaring mee?
    groetjes van Ramona

2. natas81

natas81 Lid

Mar 9, 2007
    22
    0
    0
    Hoi

Heb zelf ook 2 honden heb gelukkig hele goede buren die als mijn mannetje of mijn ouders niet kunnen dat hun ze uitlaten dus dat is bij ons goed geregeld.

Groetjes natas

3. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Ik ga meestal als mijn dochter uit bed komt samen met de hond. Als dat er een keer niet van komt, laat ik hem voor op het grasveldje alleen even plassen. Poepen mag hij van mij niet op dat veldje. Dat veldje ligt bij mij voor het huis, maar is géén hondenuitlaatveldje. Soms heb ik helemaal geen tijd, maar dat vind onze hond ook best. Dan wacht hij gewoon tot mijn vriend thuis komt. Makkelijk beest.

Nou in ieder geval ging ze vanaf het begin bijna altijd gewoon mee.

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Hi,
    Wij hebben ook 2 honden. Bij ons aan het einde van de straat is een grasveldje, dus als mijn man niet thuis is dan loop ik even snel met de hondjes tot ze hun behoefte hebben gedaan (babyphone mee). Het groot blokje om is dan voor als mijn man thuis komt.
    ik weet nog niet of het gaat werken, maar anders moet ik naar een andere oplossing gaan zoeken. ;)

5. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
  6. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    In mijn kraamweek heeft mijn kraamhulp mijn hond 1x per dag uitgelaten, mijn moeder, mijn zusjes en mijn man. Na die tijd moet je het toch zelf regelen, dus kindje in de kinderwagen en gaan met die banaan ;)

7. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hahaha ik zie die kraamhulp al met 3 van die bakbeesten lopen LOL
    ik wordt nu al melig van de gedachte hieraan ;)
    maar bedankt voor de reacties... hoef me al niet meer zo druk te maken zie ik....
    groetjes van Ramona

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    De eerste paar dagen is mijn vriend er in de kraamtijd,

Dan na 3 a 4 dagen in de kraamtijd gaat mijn hond met de uitlaatservice mee. Dan is hij 2 uurtjes onder de pannen ( van 12.30 tot ongeveer 15.00 uur)

Na die periode is mijn vriend weer een week thuis
    De derde week werkt hij halve dagen. Dus als hij dan thuis komt kan hij direct met de hond wandelen.

Daarna moet ik het zelf weer doen, of als het niet gaat weer de uitlaatservice. Maar als het wel gaat, doe ik eerst een rondje om het huis, en in de avond mag mijn vriend een lang stuk lopen.

Tja een heel geregel, maar het is wel goed dat de hond zoveel mogelijk hetzelfde leventje kan houden als eerst.

9. Fibi

Fibi Bekend lid

Mar 9, 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ben ik even blij met onze grote tuin. De onze (drie stuks) doen hun behoefte gewoon op hun eigen grasveld in de tuin, en dat ruimen wij netjes op daarna... Gelukkig geen gedoe met regelen voor het uitlaten dus. Hebben ook nogal sterke honden, dus niet iedereen zit er op te wachten om met die drie te gaan lopen! Hahahhaaah.

10. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Wij hebben gelukkig ook een grote tuin waar ze in kunnen spelen en hun behoefte in kunnen doen. Uitlaten door anderen is geen optie, omdat onze grote reu niet makkelijk is. Gelukkig is mijn man er ook en die kan ze dan lekker uitlaten.

Ben je alleen?

11. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Wat een leukerds hebben jullie, Staffies toch? :D

12. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Haha, wat hebben jullie mooie honden zeg! Ramona en fibi. Ik kan me voorstellen dat als je er 3 heb dat de zaken dan net effeiets anders zijn en om nou de kraamverzorgster ze uit te laten hahaha.

Zelf heb ik maar 1 bullterrier die echt niet goed naar iemand anders luistert dus wij blijven het zelf doen... Hij is zo gemakkelijk dus dat zal wel gaan hoor tegen die tijd!

Misschien zou je ook heel effe de honden zelf kunnen uitlaten (zonder baby) en dan later als je vriend/man thuis komt er meer aandacht aan besteden?

Zeg maar wat hoor ;)

13. Fibi

Fibi Bekend lid

Mar 9, 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Hihihi, ja die van Ramona vind ik ook helemaal geweldig hoor! Enne, die van ons zijn inderdaad staffies, engelse om precies te zijn.

Ze zijn ontzettend lief voor volwassenen en kinderen alleen hebben ze een hekel aan katten (met dank aan een kat die toen de oudste twee pup waren hun vanuit de bosjes achter op de kont sprong met uitgeslagen nagels! :confused: ) Sinds die tijd kunnen ze katten niet luchten of zien (die witte is een nakomertje, dochter van de zwarte en is doof geboren en heeft al hun gedrag zowel positief als helaas negatief gekopiëerd). Dus ik zie de kraamverzorgster inderdaad al lopen met drie van die lummels die dan een kat zien, hahhaaaah. Ik zou als ik haar was dan de eerste de beste boom of lantaarnpaal opzoeken en de riemen er omheen slaan, hahaaah. :)

En de reu (andere twee zijn dus teefjes) heeft nogal haantjes-gedrag naar andere reuen. Tja, die twee teefjes zijn natuurlijk wel ZIJN harem hè! :rolleyes:

By the way, ik vind een bullterrier ook geweldig hoor! Zo'n lekker stevig lijfje! ;)

14. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Bull Terriers hebben een behoorlijke gebruiksaanwijzing hoor :D
    Zo eigenwijs en koppig :evil:
    Maar echt superlief en onwijs komisch.
    Maar hier zie ik het ook niet voor me dat de kraamverzorging mijn honden gaat uitlaten.
    Mijn mannetje blijft een paar weekjes thuis.
    En verder draait hij ploegendienst, dus hij is best veel thuis.

15. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Hoi
    Ik heb ook 3 honden, een newfoundlander van bijna 4 die is wel lekker kalm, maar ik heb ook twee duitse herders van 1 jaar....storm en onweer :)
    Maar goed uitlaten moet te doen zijn hoor, kind in de wagen en lekker lopen is ook nog goed voor jezelf (ik laat ze afzonderlijk uit dus loop 3 keer een blok) en ik heb een vrij grote tuin waar ze kunnen spelen.
    Weet je, het maakt die hond op zich niet zoveel uit hoor als hij eens wat minder of sneller uitgelaten word, zolang je ze maar aandacht blijft geven en niet in een hoekje drukt als de baby er eenmaal is....Ik las laatst in een boek dat honden geen jaloezie kennen nouuuuuuuuuuuuu....reken maar van wel!

16. joepie01

joepie01 Bekend lid

Jan 7, 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    ik ben blij dat we een tuin hebben we hebben ons terras afgeschermt zodat ze hun behoeften op terras kunnen doen en wij het zo weer opruimen de tuinslang er even over en klaar.
    mijn vriend laat ze 3x daags uit dus ik ga niet met ze wandelen ze mogen van mij achter het huis in de tuin.
    ik heb een beagel van 1 jaar en een mops van 2 jaar. de beagel is echt super vervelend op moment hij zit in de pubertijd.

groetjes joepie

17. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Wij hebben ook twee Amerikaanse Bulldoggen en zijn ook heel gelukkig met een enorme tuin. Daar leven de heer en jonge dame zich in uit, dus hoef ik me ook niet druk te maken over het uitlaten!
    Daarnaast hebben we onze dierenwinkel schuin tegenover ons huis, dus komt mijn vriend altijd tussen de middag thuis voor de doggies....
    @Ramona: wat leuk te lezen dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Kom je nog regelmatig op ab.nl?

18. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hahah nee zit nu elke dag op deze site :D
    maar nu moet ik goed denken wie jij bent :oops:
    hoe heten jouw doggies? ( drum & puk)?
    groetjes van Ramona

19. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Hihi.... ik blijf forum-idioot, dus lees heerlijk mee op verschillende fora. Op het ab forum heet ik Drum. En inderdaad heten mijn honden/hondjes Drum en Puck!

20. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

Mar 3, 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Goed punt Roelie... Wat je iig kan doen als de kleine er is, je honden een vuile luier laten besnuffelen.. honden zijn roedel dieren.. en sluiten zo ook kindjes van hun eigen soort in..

Wij hebben een Franse Bulldog, één groot voordeel aan FBtjes; ze hebben geen trek in mega wandelingen... En gelukkig is dit niet ons eerste kindje, wat zoveel betekent als; de oudste twee laten nu ook de hond 'smorgens en tussen de middag uit en s'avonds is manlief dr.. om een rondje met dr te lopen en voor de rest ligt madam de pompedour (DJ heet ze) erg graag in de tuin in het zonnetje.. dus als ze daar iets doet ruimen we het gewoon weer op.. Trouwens, je vindt foto's van dr op mijn hyves pagina.. Veel plezier..

Groet Hilde
    http://missmac1973.hyves.nl/#

Share This Page