Welke kleur badkamertegels?

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, Jul 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Vrijdag krijgen we de sleutel van ons huis en nu moet ik toch echt knopen doorhakken betreft keuzes. Gisteren de keuken besteld nu moet ik ook aan de badkamer gaan geloven.
    Bad is besteld en ook de inloopdouche.

Nu naar lang zoeken ben ik helemaal verliefd op deze badkamermeubel van steigerhout.:D
    Alleen rest mij nog 1 ding en dat is de kleur van de badkamertegels. Ik had telkens grijs in mijn hoofd maar nu neig ik met deze badkamermeubel toch meer naar beige of bruin.

View attachment 336241

Wat vinden jullie voor kleur hier het beste bij staan?

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Beige

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zou wit doen met zo'n sier rand in het midden die dezelfde kleur is als je spiegel, kranen etc l. (Goud volgens mij?)

4. linde90

linde90 Niet meer actief

Beige ..gebroken wit/creme

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    View attachment 336242

Zoiets vind ik ook wel mooi bijvoorbeeld :)

Minaa de spiegels horen er niet bij hoor alhoewel als ik zulke kan vinden zou ik het wel doen.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

De spiegels kan je vinden bij xenos en ook wel online op andere sites ( misschien zijn die ook wel van betere kwaliteit dan.)

Zo'n stenen muur is inderdaad ook heel mooi maar dan zou ik juist voor een donkergrijze stenen muur gaan achter de wastafelmeubel en de rest wit of creme. En ander soort stenen, ga even een foto zoeken!

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dit soort stenen en dit dan in heel donkergrijs! Staat echt super mooi! (Heb het ook bij andere gezien :))

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Dat is inderdaad ook erg mooi Minaa!

Volgens mij hadden ze die bij de Hornbach nu net in de partij verkoop en dan in grijs en beige.
    Maar dan de gehele badkamer of 1 muur? Denk namelijk als je de hele badkamer zo doet het wel erg druk word.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee 1 muur, de muur achter je meubel! De hele badkamer word dan inderdaad te! En zou het combineren met witte tegels aan de andere muren met desnoods een zo'n randje steen erdoor heen zodat het toch nog terugkomt, of je bad er ook mee betegelen! En dan grote lichtgrijze tegels op de vloeren ofzo..

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,194
    35,901
    113
    Wij hebben ook een steigerhoutenmeubel, met twee witte waskommen. Op de muur hebben we mat witte tegels en op de vloer grijze.

11. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Kan allebei, ik denk dat het met grijs wat stoerder en strakker wordt en met beige wat warmer en landelijker.
    Die grove tegels hierboven vind ik ook erg mooi maar lijken me echt zo rot om schoon te maken :) En heb je daar bij dat steigerhout aan gedacht? Krijg je tandpastavlekken e.d. daar nog wel af?

12. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

Jul 11, 2012
    652
    2
    18
    Ik heb toevallig gister badkamertegels besteld. Ik heb zelf een zwartbruin badkamermeubel besteld, maar denk dat ze ook mooi bij steigerhout zouden passen.

De wandtegels zitten tussen tussen beige en grijs in. En de vloertegels donkerbruin.

Edit: voor de wandtegels heb ik een liggend formaat

13. Mellie2010

Jul 4, 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    beige zou ik doen

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wit op de muren en grijs op de vloer?

Ik vind het anders 1 geheel worden en springt je mooie meubel er niet uit.

15. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Bij veel zaken kan je een stuk tegel meekrijgen. Kies er een aantal uit en ga daarna naar de zaak waar je je badkamermeubels hebt uitgezocht. Dan houd je de tegels erbij en dan heb je een beter idee van wat erbij past en wat je vooral zelf mooi vindt. Zo hebben wij onze keuken uitgezocht en ben heel bij dat we het zo hebben gedaan. Anders hadden we de combinatie heel lichtgeel/creme met een kersenrood aanrechtblad nooit bedacht, ben er nog steeds erg blij mee.
    Succes met uitzoeken!

16. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    beige...en hoe groter de tegels hoe groter je badkamer lijkt.
    vind ik zelf heel mooi en je hebt weinig voegen ;)

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hebben wij in de keuken!
    Heel mooi en het is makkelijk zelf te doen bovendien.
    Het zijn soort van grote tegels die je er gewoon opplakt.
    Wel beneden aan beginnen anders zakken ze omlaag.
    (Ietsje zwaarder dan normale badkamertegels zegmaar... Dit voelt meer als een muurtje metselen.. Als je dat kunt is dit geen enkel probleem. )

Enniet vergeten te impregneren want ik denk niet dat het anders erg goed tegen water kan :)
    Of tegen tandpasta wat dat betreft...

18. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Ik vind de grijze wat te druk/rommelig omdat het badmeubel al wat stoerder/grover is.
    Ik zou zelf kiezen voor beige natuursteen.

19. Amethist

Amethist Niet meer actief

Grappig, wij gaan in september de badkamer doen en kiezen voor hetzelfde: steigerhouten meubel, 2 witte waskommen, witte (grote) tegels op de muren en (licht)grijze vloertegels.

Heb je een foto van jullie badkamer?

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Nadja dat vind ik inderdaad ook mooi, denk dat het zoiezo beige gaat worden. Past ook meer bij de rest van het huis. De stenen die minaa liet zien vond ik wel heel mooi en dan inderdaad 1 muur maar dan wel in het beige en dan de rest rustig.

Share This Page