Hond

Discussie in 'De lounge' gestart door LiveLaughLove, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Cursussen geen probleem, vind ik alleen maar leuk en nodig! Ik wil wel graag een hond die op een gegeven moment idd luistert naar bepaalde commando's.

Ik zie teveel om mij heen dat honden zeer slecht luisteren en dat wil ik dus niet. Als je bv binnenkomt met kinderen dat ze daar tegen op springen en omduwen etc, en continue blijven ouwehoeren.

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.421
    113
    Hihi ben ook erg blij dat ik toch voor de tervueren heb gekozen toen :D

Maar je hebt de aussies ook in mini Rasbeschrijving | www.miniaussie.nl

3. LiveLaughLove

haha zo leer ik ook nog wat meer rassen kennen. Maar voor grote honden heb je ook meer ruimte nodig. Zo hebben wij wel een redelijk grote tuin maar ze moeten ook in huis wonen haha

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.421
    113
    Vooruit nog een leuke suggestie
    kooiekerhondje
    Welsch springer spaniel.
    Field spaniel

Of een echt nederlnads ras, leuk kleine actief ding het markiesje.

5. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Goed, dan valt de Engelse Bulldog af, maar heb je nog ongeveer alle andere rassen over, haha! :D

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.421
    113
    Er zijn zoveel mooie rassen en juist de wat onbekendere zijn vaak erg leuk qua karakter. En 2 herders in huis wil best hoor :cool:. Al zou ik hoe ik nu woon inderdaad niet blij zijn geworden van 2 wolfshonden haha.

7. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
  8. Wij hebben sinds februari een herplaatser, van nu 1,5 jaar. Een kruizing tussen een mopshond en een frieze stabij. Wie dat verzonnen heeft, haha, maar ze is goed gelukt.

Mooie Lola.jpg

Ze is heel lief met kinderen, zij en mijn zoon, zijn echt dikke maatjes. Ze is speels, ze houdt van knuffelen. Ze kan rustig een paar uurtjes alleen zijn.

Alleen ze had 1 nadeel, de vorige eigenaar vond het niet nodig om haar iets te leren, of af te leren. Het enige was, dat ze zindelijk is, maar toen wij haar kregen moest ze in principe nog net zoveel leren als een pup.

Maar ze is nu 5 maanden bij ons en het gaat hartstikke goed.

Tis een lekker knuffelhondje, die ook af en toe bij je op schoot kruipt, en dan heerlijk dan koppie in je nek kan leggen.

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.421
    113
    Ja markiesje noemde ik net ook al, erg leuke hondjes.
    Shelties zijn ook leuk maar wel van een goede fokker want het karakter is niet altijd om over naar huis te schrijven ;), zag op shows ook altijd 2 soorten van de,lijnen sommige erg lief en de anderen vraten je op als ze de kans kregen :(

10. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Goh dat wist ik niet. Ken alleen de lieve variant kennelijk ;)

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.421
    113
    Dat is ook beter om alleen die te kennen, maar heb jaren veel shows en wedstrijden gelopen met mijn honden van de 52 weken was ik er 45 met ze op pad op zondag dus heb veel gezien en dat viel gewoon echt op ;).

12. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Leuk hoor 's avonds lekker op schoot. En als ze zicht echt lekker veilig voelen heb je een nog mooier uitzicht :D :D

Bijgevoegde bestanden:

13. LiveLaughLove

wat een moppie

14. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Heb je al gekeken naar de eigenschappen van een labrador?
    Wij hebben hier een bruin labrador teefje rondlopen van nu 9 maanden. Ze is helemaal niet zo groot als mensen denken (reutjes zijn wel een stukkie groter) gewoon een leuk middelmaatje, en lekker kortharig. Ik vind de opvoeding voor een groot deel echt vanzelf gaan, ze is enthousiast buiten maar heerlijk rustig binnen en vind kinderen en katten geweldig, zal geen vlieg kwaad doen. Ben echt heel blij met deze keuze!

15. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet niet waar je woont maar weet wel dat er in Almelo wat pups in het asiel zitten ;) Succes met je zoektocht!

16. LiveLaughLove

Ik ga kijken dank je!

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik hoop voor de moeder dat ze niet het mopshondje was.... Arm beest :D

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou, dat klinkt als een labrador.... Wij hebben nu onze tweede labrador...een reutje....niet zo groot, 25 kg en een echte lieverd met ook een heerlijk ondeugend kantje.....ze zijn super lief met kinderen! Die van ons is nu 1,5 jaar.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

20. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij hebben zelf 2 Dwergpinchers.

Kleine/middelgrote hond, kort haar, pittig karakter maar wel werkbaar, kunnen flinke stukken lopen, lief voor kinderen en door hun grote kunnen ze heerlijk bij je liggen.

Deel Deze Pagina