Bezuinigingen Defensie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jubbos, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je in spanning zit.

Deze bezuinigingen zullen vermoed ik volgend jaar ook de (rest van de) ambtenaren gaan treffen. Ik weet dat in ziekenhuizen momenteel ook flinke bezuinigingen bij stafafdelingen gepland staan. Ook daar is bijna niemand zeker van zijn of haar baan.

Terwijl de economie nu een beetje opkrabbelt en niet-overheids bedrijven er weer wat beter voorstaan, komen de klappen nu pas bij (semi)overheidsinstellingen.

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Mijn man staat over een maand op straat. Zit bij 11 tankbataljon en dat bestaat over een maand niet meer... WAT NU??

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Heftig :( Op zoek naar een andere baan lijkt me de enige oplossing.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Niet voor mij maar voor mijn vader. Hij is kolonel, en onder de oversten en kolonels gaan er heel veel uit.

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ze krijgen toch de kans om te solliciteren op een andere functie binnen defensie? Inderdaad toch gaan solliciteren, hier zijn we ook al aan het rondkijken hoor.

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ja 1 op de 3 las ik, pff.... Zit je vader al tegen pensioenleeftijd aan? Weet je vader al wanneer die wat hoort, las ergens dat het personeel voor 1 juli ingelicht zal worden.

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja hij gaat proberen om van de landmacht naar de commando's overgeplaatst te worden. Hij wil de kant van de genezing op, elke kazerna heeft zo'n post. Ik hoop dat het lukt!

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.040
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is ook militair.
    Hij begint maandag bij de kms.
    Zijn contract is in iedergeval weer voor 2 jaar binnen, en daarnaast heeft hij een contract tot in iedergeval 35 jaar.
    Verder wordt op het bateljon, waar hij geplaatst wordt na de kms, zover we weten eerst niet bezuinigd.

Vind het wel vreselijk voor alle medewerkers die in onzekerheid zitten.
    Maar zoals het de laatste maanden ging kan ook gewoon niet meer.
    Er is zoveel materieel kapot, je krijgt bijna geen oefentoelage meer etc.
    Ik hoop wel dat er nu echt wat gaat veranderen.

@Jubbos, wanneer begint jou man aan de kms?

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn broer hoort het aankomende week...

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja oefentoelages was flink op gekort inderdaad!!!!

Misschien zie ik het fout hoor, weet niet wat jullie vinden maar... ik zie het zo... Afghanistan heeft heel veel geld gekost. Mijn man is 3x geweest, hadden ze die missie niet beter wat korter kunnen doen? Had het minder gekost en hadden al onze mannen niet zo vaak hoeven gaan. En hadden ze nu wat meer geld over gehad. Minder bezuinigingen nodig.. want.. wat is nu een leger zonder tanks?? :(
    Ik heb het over de tanks omdat mijn man daarbij zat. De rest van de bezuinigingen is natuurlijk ook zo ***!!! :x

12. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wil NL als zo'n klein landje zo'n zware missie meedraaien in Afghanistan...

13. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Consider; m'n man begint 4 juli ook contract tot z'n 35e dus nog 4 jr in zijn geval maarja wat als hij bij de gedwongen ontslagen zit.

Zijn jullie lid van de vakbond? Wij waren het niet maar nu toch maar gedaan

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Geloof niet dat ze direct helemaal zonder tanks zitten (of wel?) maar ik snap je punt.
    Weet je: geen idee gewoon.
    Ik snap er soms helemaal niks van. Nou is het natuurlijk ook mijn broer, en niet mijn man die in dienst is....maar werkt het niet zoals het overal werkt: verschillende potjes.
    Dus het een sluit het ander niet uit???

15. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Mee eens, mijn man is ook naar Afghanistan geweest en dat heeft ze nu wel de kop gekost, opzich vond ik de missie goed maar dit zijn geen leuke consequenties die er nu komen

16. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Alle tanks gaan er dus wel uit. Kan me alleen niet voorstellen dat het zo snel al is, zoals Siren84 zegt. Wel vreemd hoor, heb zelf van 2003 tot 2006 bij 11 tank gezeten en dat het straks niet meer bestaat is erg raar.

Mijn man werkt ook bij defensie, maar dan als burger bij de beveiliging van een complex. Hoe het hier allemaal gaat lopen is nog niet bekend, maar het zorgt voor een hoop onrust...

17. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik had begrepen dat alle tanks weggaan. Die staan nu nog alleen in Havelte en Oirschot. Was al niet veel meer.

Ik zei ook al tegen mijn man, die dingen kosten veel geld in onderhoud en alle oefeningen die ze ermee draaien ook. En dan worden ze niet eens ingezet met vredesmissies zoals in Uruzgan! Dan zijn al die kosten ook gewoon voor niks. Het is allemaal zo krom als wat!

Maarja kan mezelf wel druk maken, het besluit staat toch al vast. Veel stress voor mij is ook niet goed voor ons kindje. Ik hoop toch zo dat hij binnen een maand een andere functie heeft!

18. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja die missie was inderdaad goed! Helemaal mee eens! Ik snapte het doel er wel van! En stond dan ook vierkant achter mijn man toen ik hem 3x naar het vliegveld gebracht heb. Maar het was gewoon te zwaar voor zo'n klein land. In alle opzichten, emotioneel, financieel.... jullie snappen me wel

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.040
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is 2x in Afghanistan geweest.
    Ik stond niet achter de missie in Afganistan, het was een hele andere missie dan dat ie van te voren werd voorgesteld.
    Het zou geen gevechtsmissie worden maar een opbouw missie, maar helaas is er weinig opgebouwt en veel gevochten.
    Maar goed...dat is een andere discussie.

Ik heb ook begrepen dat alle tanks weggaan.

20. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja mijn man is gister opgebeld want ze hadden bij 11 tank het gesprek over hoe het verder zou gaan maar hij had net een vrije dag omdat hij met mij meeging met de 20wkn echo.... en er werd echt gezegd.. over een maand bestaan we niet meer :$ :( :(

Deel Deze Pagina