Honden dillema

Discussie in 'De lounge' gestart door Moniq, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo dames,

Ik heb even advies nodig.

Ik heb een Cavalier King Charles Spaniel van 3 jaar oud.Een schat van een hond.
    Nu zit ik met het volgende:
    Door mijn zwangerschap kan ik hem niet echt meer goed uitlaten en hij vraagt best wel wat aandacht.Mijn man kijkt niet echt naar hem om,want hij vindt dat het mijn hond is.
    Straks heb ik 3 kindjes,mijn werk,het huishouden enz.Nu zit ik er over na te denken om een goed ander baasje voor hem te zoeken.Maar ik twijfel heel erg omdat hij geen makkelijk verleden heeft en ik hem eigenlijk niet zomaar weg wil doen.Hij is ontzettend lief voor mijn kids en mijn katten.
    Aangezien ik voor de zorg van de hond opdraai (mijn man geeft hem nog niet eens eten),ben ik bang dat als straks de kleine geboren is,er nog maar weinig tijd voor hem over blijft.

Wie kan/wil me advies geven wat ik moet doen.Weet het echt even niet meer.
    Bedankt alvast.

Groetjes,Monique

2. babsiee

babsiee Lid

22 sep 2008
    16
    0
    0
    Hoi Moniq
    Je andere kindjes geef je straks toch ook nog genoeg aandacht, waarom zou je dat bij je hond niet kunnen? Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen hoor, je geeft je andere kinderen straks ook niet minder aandacht omdat er een derde bijkomt dat is volgens mij gewoon een natuurlijk iets en dat zal straks met je hond ook heus wel goed komen. Ik vindt het altijd zo sneu om te lezen dat als iemand zwanger is ze de hond weg willen doen uit angs voor de kinderen of omdat ze er geen tijd meer voor schijnen te hebben en al dat soort dingen meer, mensen zouden gewoon voordat ze een hond kopen beter na moeten denken de hond is er altijd maar weer de dupe van. En je man moet je gewoon een schop onder zijn kont geven dat hij je gewoon ook gaat helpen met de hond ;)

3. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Maar je kan een hond toch niet met je kinderen vergelijken?Ik zeg ook niet dat hij weg moet.Ik vraag alleen advies over wat te doen.
    Ik snap best dat je een dier niet zomaar aan de kant zet,maar ik wil wel het beste doen voor mijn hondje.Hij verdient juist het best.

Groetjes,Monique

4. Niet meer actief

Nou ik zou mn man een schop onder zn kont geven en zeggen dat hij mij best kan helpen met ONZE hond. Ik bedoel jullie vormen toch een gezin en daar is de hond toch een onderdeel van?
    Zó ontzettend veel werk is een hond toch ook niet? Eten geven is een kwestie van een paar minuten en wandelen met de hond is toch ook geen urenlange bezigheid.

[-( mensen moeten écht beter nadenken voor ze een hondje aanschaffen!

5. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik denk dat ik de mods vraag dit topic te sluiten.

Krijg een beetje het gevoel dat ik veroordeeld wordt en ik vraag gewoon om advies.

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Gesloten op vraag van TS

Deel Deze Pagina