Ik leer mijn kids dat ook niet aan. nu is mijn zoontje nog erg jong maar ik heb een dochter van bijna 3 die ik zelfs echt onbewust bang heb gemaakt voor honden. Toen ze nog klein was werd ze helemaal enthiosast als ze een hond zag en daar schrok ik dan heeel erg van en nu is ze dus onwijs bang voor honden. op een kinderboerderij ben ik ook altijd bang maar ik moet me van me man altijd inhouden haha en haar meer haar gang laten gaan als ze een schaapje ofzo wil aaien
nouja akelig is wel erg overdreven maar begrijp wel de angst van sommige mensen.. heb zelf ook geen hond hoor.. maar je hoort vaak dat wanneer een kind is gebeten het baasje dan zegt.. oh dat heeft hij nog nooit gedaan we konden hem altijd vertrouwen.. en tja dan is je kind misschien wel doodgebeten door zo'n beest.. brrr.. vindt dat maar niks.. ook geen katten idd.. en jah tuurlijk zegt iedere hondeigenaar dat hun hond wel te vertrouwen is en dan hij zo lief is met je kindje.. maarje zeker weten doe je het nooit.. een hond kan je eerder vertrouwen dan een mens werd er hier gezegd.. maarja dat is omdat ze niet kunnen praten.. haha.. wil niemand hier aanvallen hoor, ieder heeft hier zo zn eigen mening over honden en baby's...
Helaas hebben veel hondeneigenaren de ballen verstand van honden en hun gedrag of zien het als een soort harig mens. Helaas gaat het daar vaak mis. Daarom zul je mij ook niet horen zeggen dat ik de hond 100% vertrouw, maar ik ben er bij en ik hou ik de gaten dat ze geen dingen bij elkaar doen die hun grenzen overschrijden. Want mijn kind heeft dat inzicht niet en de hond ook niet. De fout ligt vaak bij de ouders.
hier ook hond.en ouders aan aale 2 de kanten ook die van mij en die van mijn ouders vertrouw ik 99% (die ene % zou natuurlijk altijd zijn nu ook) er komen bij ons veel kleine kinderen over de vloer en ja je moet ze opvoeden.mijn neefje(10 maanden) is in de hondenmand geklommen bij die 2 lagen te slapen daar me neefje is er bij gaan liggen en de honden gingen even verliggen zodat die kleine ruimte had. die van mij schoonouders vertrouw ik echt helemaal niet die probeerd zelfs mij of mijn vriend te bijten.daarbij denk ik dat juist als je een klein kindje bang maakt voor dieren dat dat echt niet goed is beesten voelen dat aan.en je idd die kids die je hond onderhand aan vliegen om te aaien.ik moest altijd vragen of ik mocht aaien. mijn vriend is trouwens ook gebeten door een rotweiler.dit kwam door dat de hond lag te slapen en mijn vriend struikeld over een muziek standaard (ik weet niet of je ze kent maar dat maakt enorme herrie) de hond schrikt en hapt naar de herrie maar mijn vriends hand zat er tussen.hij besefde toen wel dat het niet de schuld was van de hond maar dat het kwam dat hij struikelde.hij is nooit bang geworden voor honden en wil nu graag een rotweiler erbij hebben.
Ik ben zelf ontzettend bang voor honden, van de allergrootsten tot de allerkleinsten, ik hou er gewoon niet van. Ook ik vind het eng; een baby met een hond. Maar buiten dat ik het eng vind, vind ik het des te meer vies. Ik wil niemand voor het hoofd stoten, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind honden gewoon vieze beesten. Hun gekwijl, gelik, die haren, de vieze poten, het buiten overal doorheen en aan zitten en dan thuis op je bank enzo. Ik weet niet, het idee dat een hond aan mijn kind likt alleen al doet al mijn haren recht overeind staan. Laatst was ik op kraamvisite bij een vriendin van mij die een hond heeft. Zij was zo lief, voor haar hond welteverstaan , om hem niet in een andere kamer te doen omdat ik bang was. Hahahaha, ik moest er maar aan wennen. Ik kon er niet eens boos om worden, vond het een erg nobel streven van haar. Anyway, ik dwaal af; ik zag op een gegeven moment die hond de box in hangen en de baby een lik geven op de wang. Mijn maag draaide zich om...
Nou zeg wat een grove reactie! Mijn dochter van 2,5 wilt ook altijd graag hondjes aaien die zij ziet en nee van mij mag ze dat niet omdat ik honden heel vies vind, maar het is kind eigen volgens mij dat als ze zo een beestje zien dat ze hem willen aaien. Om dan maar gelijk te zeggen dat het kind niet goed opgevoed is : Geen enkel dier is te vertrouwen met een kind. Mensen kunnen wel zo leuk zeggen ooh mijn hond zou nooit wat doen, nou we kunnen nog steeds niet in het koppie kijken van het diertje. Helaas dacht mijn vriendin dit ook altijd van haar hond dat hij zo goed opgevoed was en op een gegeven moment gaf hij uit het niets haar dochter een bijt in haar been.
Als iemand een foto maakt van een baby met een hond, is die baby niet met de hond alleen toch? Ik vind dit een beetje een zeurtopic, sorry hoor.
Wij hebben ook een hond,die van pups af aan al kleine kinderen over de vloer gewend is ( kids van vrienden ) daarbij hebben we hem overal bij betrokken om jaloersie te voorkomen. Verder is het gewoon een schat van een beest,maar zal Levi ook nooit met hem alleen laten, en zeker niet op de grond. je weet maar nooit. Maar ik ga er vanuit dat mensen hun kind alleen bij hun hond zetten als ze die ook voor 100% vertrouwen.
Ik heb het over kinderen die zomaar op je hond afrennen en de hond om de nek vliegen ( ja ik heb het kinderen zien doen ) Dat vind ik verschrikkelijk eng, want sommige honden schrikken en snauwen of sommige hebben er echt geen behoefte aan. Je kan je kind toch leren om het eerst te vragen? Tenminste, dat is mij altijd geleerd en ik hou mij er nog steeds aan! Het komt wat grof over (sorry) maar heb het echt over wat oudere kinderen die dondersgoed weten wat wel en niet kan. Een hond krijgt dan altijd de schuld, terwijl het vaak aan de opvoeding ligt.
Oh en een hondentong is schoner dan je aanrechtdoekje Hier dus meerdere beesten, maar echt niet dat het vies is hoor. Elke dag poetsen (vind het nog leuk ook ) Nee, ik vind honden niet vies. Het is maar net hoe je ermee omgaat natuurlijk.
Dit is mijn hond en het kindje van mijn vriendin en die 2 zijn echt dikke maatjes! Natuurlijk moet je nooit je hond en kind alleen laten, maar ik denk dat elke hondeneigenaar dit wel weet. Enne....als er een foto wordt gemaakt van hond en kind....dan zijn ze toch niet alleen
Ja het is kind eigen om op hondjes af te rennen, en het is hond eigen wanneer hij schrikt te happen of wanneer zijn oren zowat van ze hoofd af worden getrokkken te happen. En ik vind dat je idd je kind dan daarin maar moet opvoeden. Maar echt tegenhouden is idd moeilijk en dan kunnen er dingen gebeuren...Maja dan is het natuurlijk niet maar per defintite de hond zijn schuld. Voor de rest tja, ik vind kindjes die met hun koppie tegen een punt van de tafel/kast/deurvensterbank aan vallen ook behoorlijk scary. Denk dat zo gapend gat in een jinderhoofdje ook niet fraai is... Zo kan je overal spoken in zien. Maar idd niet alleen laten, en ook ZEKER NIET de honden wegduwen overal buiten houden. En even een feitje, een mensen mond is veeeeeel minder schoon dan die van een hond! hier mogen de honden best wel soms een likje geven over zijn handje, liever dat dan grommen. Uiteraard een plaatsvervangende douche door een hondentong hoeft nou ook weer niet
Ik wil er heel graag zo een maar heb nu geen tuin oid, en dat vind ik dat je zo een hond toch echt moet kunnen bieden.
Onze kinderen zijn opgegroeid met een hond en katten, maar dat geld ook eigenlijk andersom! Onze vorige hond was 7 jaar toen onze oudste dochter werd geboren en was erg beschermend naar haar toe, maar niet te beschermend. Toen de jongste begon te lopen ging onze hond uit zichzelf in een andere ruimte liggen omdat zij vaak viel en toen ze goed kon lopen kwam hij weer in de kamer liggen. Wij hebben de kinderen en de hond nooit alleen met elkaar gelaten, maar ik denk dat dit in die periode geen probleem zou zijn geweest. We hebben de kinderen wel meteen geleerd dat ze andere honden niet zomaar mogen aaien en zij vragen dan ook netjes aan het baasje of ze mogen aaien. Het ligt er volgens mij dan ook echt aan hoe je de hond bij het gezin betrekt en hoe je je kinderen opvoedt. Voorzichtig moet je altijd blijven met honden en kinderen. Onze vorige hond heeft door ziekte mij opeens gebeten en dit had ook bij een kind kunnen gebeuren als je kinderen alleen laat met een hond. Het was dus geen valsheid in dit geval, maar ziek zijn van de hond en dat gevaar blijf je altijd houden! Onze huidige hond is nog maar 1,5 jaar en erg lief maar ook druk en lomp. Ik hoop dat dit netzo goed gaat als met onze vorige hond als er nog een derde kindje bij komt
Draak Ja een tuin(tje) is inderdaad wel fijn voor een grote hond. Zodra ik de achterdeur maar open doe dan zit hij al te kijken of hij naar buiten kan glippen Verder is het een heerlijk ding en heel erg makkelijk....slaapt 22 uur per dag en snurkt daar ook nog heel hard bij hahaha
Komt me bekend voor Die van ons slaapt iets minder, maar zit ook te kijken of hij naar buiten kan en mag glippen als ik de achterdeur open doe. Als hij niet mee mag, dan gaat hij op de bank zitten (stoute hond!)
Wij hebben sinds september een nieuw bankstel en daar mag hij dus niet op. De stoelen van de eettafel gaan erop als we weg zijn en 's nachts....maar meneer presteerd het om de stoelen een stukje opzij te schuiven en ligt dan alsnog prinsheerlijk