nou ik zou mijn baby als het er is niet zo hupsakee bij mijn 3 grote honden neerzetten en zelf even weg lopen.... zou hem er wel bij zetten maar zelf er altijd bij blijven ook al weet ik dat het drie slome doedelzakken zijn
super foto's Ik hoop binnen een paar maanden ook zon doggy+baby foto te maken ! Het ligt er idd aan hoe je ze opvoed & ze nooit alleen laten met je kind, ook al zijn ze nog zo braaf.. Maar levensgevaarlijk? Sorry, dat is wat overdreven hoor. Denk je dat als honden echt levensgevaarlijk zouden zijn met kinderen dat er nog miljoenen gezinnen zouden zijn met een hond? ik zou ook idd ook al als je zelf bang bent van honden, toch je kids in contact laten komen met een hond af en toe, en ze dus niet op straat in een boog van 10 meter voorbij laten stappen voor die gevaarlijke hond (ik heb chihuahua's ) zoals hier vaak gebeurd. Dan krijg je later een kind die doodsbang is van honden, OF die geen respect heeft voor dieren en bv naar honden spuwt of stenen gooit als er een voorbij wandelt (ook al meegemaakt, elke keer bij marokkanen trouwens, sorry..! denk dat het komt omdat zij bijna nooit honden hebben en de ouders er vaak bang voor zijn)
valt me wel op dat iedereen die een hond heeft zich ineens sterk proberen te verdedigen terwijl dat niet nodig is aangezien ieder hier zijn EIGEN mening en ervaringen heeft met een hond.. over dat vieze vaatdoekje.. ikzelf veeg mn dochters mond niet schoon met zo'n vieze doek.. de 1 vindt dat het wel kan een hond bij haar kind te laten en de ander vindt dat niet.. tsjah.. om elkaar dan naar de mond te praten dat schiet ook niet op.. ik persoonlijk vindt het vieze beesten.. ze stinken, haren, kwijlen en vooral als ze buiten zijn geweest in de regen.. en daarna lekker op je bank.. hmmm... haha.. Maaaaaar, kan me ook heel goed voorstellen dat de mensen die wel honden hebben er ontzettend gek mee zijn! en dat is toch fantastisch! dus jah iedere ouder mag dat voor zichzelf bepalen hoe ze daarmee omgaan en hun kinderen..
Nou, ik vind niet dat honden stinken. Ik vinden mensen die geen deo gebruiken nog erger stinken...........en je zou denken dat mensen het beter zouden weten .
denk dat je dit topic beter op slot kunt doen voordat er "rellen" uitbreken.. echt zinloos eigenlijk...
Wij hebben 2 goed opgevoede hondjes en zijn hartstikke gek met Damian en Damian met hun. Als Damian op de grond ligt kijken ze er verder niet naar om. Wel laat ik zo nooit alleen samen, dan leg ik hem in de box. Verder respecteer ik ieder zijn eigen mening Vrienden voor het leven http://i438.photobucket.com/albums/qq10 ... -29_01.jpg http://i438.photobucket.com/albums/qq10 ... -15_02.jpg Samen http://i438.photobucket.com/albums/qq10 ... ondjes.jpg http://i438.photobucket.com/albums/qq10 ... aenSim.jpg http://i438.photobucket.com/albums/qq10 ... -13_13.jpg
Wij hebben 3 honden, en uit de kluiten gegroeide Jack Russel (weegt 17 kilo ), een kruising dwars door alle rassen heen van bijna 30 kilo en een kruising Duitse Herder met Deense Dog van 40 kilo. Ik zou ze nooit met de baby alleen laten, hebben wij met de andere kinderen ook nooit gedaan. En ja, ze hebben heus wel eens gehapt als waarschuwing, maar nooit gemeen. (In 8 jaar 2 keer gebeurd) Ik zal nooit nooit zeggen, maar ik let altijd op. Ik weet wel dat ze voor mijn kinderen door het vuur gaan. Onze oudste dochter liet onze grootste hond uit in het park en daar kwam zij een pyreneese berghond tegen die erom bekend staat nogal aggressief te zijn naar vreemden. En dat is toen ook gebeurd. Onze hond is absoluut geen watje, maar hij heeft zich tussen mijn dochter en die andere hond gemanouvreerd om haar te beschermen. 2 Uur later was hij 12 hechtingen en 8 bijtwonden rijker en had mijn dochter alleen een geschaafde knie. Zoals onze honden voor ons staan, staan wij ook voor hen. Kom aan onze honden en je komt aan ons. Mensen die zelf weinig of geen ervaringen hebben met honden weten ook niet hoe een hond reageerd. En vaak worden de honden dan verkeerd opgevoed. Ze eten bij mij ook niet met mes en vork hun bak leeg, er wordt niet altijd op commando zit, blijf of kom hier gereageerd. Maarja, dat doen mijn kinderen ook niet... Ze hebben alle 3 hun eigen gebruiksaanwijzing, maar zijn wel heel lief voor kinderen. Ze hielpen de jongste zelfs met lopen. Zij hield zich met haar kleine knuistjes vast aan de haren en werd gewoon meegetrokken.
Klinkt meer als die hond uit Flodder ofzo, Whiskey. Mijn hond stinkt niet (ligt vaak aan het voer), kwijlt niet en hoeft het niet te wagen op de bank te gaan liggen, ze heeft een heerlijke mand. Ja, verharen doet ze inderdaad, dus ik moet wat vaker stofzuigen. Vroeger vond ik honden vreselijk, liep er gerust een straatje voor om als ik er eentje zag. Begrijp je dus wel. Ik dacht er toen net zo over. Ondertussen heb ik al weer heel wat jaartjes een hond en ik wist niet dat het zo leuk zou zijn, wat vaker stofzuigen en dweilen heb ik er graag voor over.
Mijn honden gaan in bad dus ze stinken niet. Ze kwijlen niet en zijn netjes opgevoed. Ze mogen niet op de bank en als ze uit zijn geweest worden hun poten en vacht afgeveegd. Ze verharen wel maar dat is binnen een half uurtje iedere dag (stofzuigen en dweilen) zo weer schoon. Mijn honden zijn schoner als sommige mensen... Als een hond goed verzorgd wordt is hij niet vies! Maar als jij dat wel zo vind,prima dan...
verder ontgaat me het nut van het topic ook wel een beetje. Ik begrijp niet goed wat TS ermee wilt bereiken.
Heb hier even meegelezen , maar ik las ook een paar keer de opmerking dat het eraan ligt hoe je de hond opvoed, en daar wil ik toch wel even op inspringen .. ik vind namelijk dat de opvoeding weinig te maken heeft met de natuur van een beest .. een jaartje geleden ongeveer zaten we met een heel gezelschap bij elkaar bij een kennisje .. kids en alles aanwezig ... heeel gezellig , inclusief de hond van die kennis .. ontzettend lief, goed opgevoed en getraind beest .. mijn pa aait de hond die zelf naar mijn vader toe is gekomen en heeft iets wat de hond niet zo aanstaat schijnbaar , een minuut later mist mijn vader een half stuk van zn gezicht .. zo ineens gebeten door de hond en het o zo lieve beestje komt zelfs nog 2 maal terug om zn werk af te maken ... 32 hechtingen verder is er dus geen een reden waarom de hond hem heeft gebeten , zomaar ineens uit het niets ...... dus opvoeding heeft helemaal niets met de aard van het beest te maken .. je moet er toch niet aan denken dat het een van de kinderen was geweest .. en daarom zou ik nooit maar dan ook echt nooit bewust mijn kind met haar gezicht naast dat van een hond zetten ... zelfs niet de allerliefste hond van de wereld ..
Wat erg wat er met je vader is gebeurt! :O Maar zoiets heeft idd niet met opvoeding te maken, er zitten honden tussen die echt "niet goed" zijn. Zo ben ik toen ik 2 jaar was ook in mijn gezicht gebeten door de hond van mijn ouders. Dat beest bleek ziek te zijn (een tumor) Er zijn ook honden met een kronkel in de kop. Het is altijd een risico een beest met een kind. Maar dat is ook in de auto/fiets/supermarkt met je kleine.
hey je brengt me op een leuk idee: hond,kat en mijn zoontje saampies op de foto! En nee, dat vind ik niet eng. Poes waakt de hele dag naast hem wanneer hij in de box ligt en ligt in mijn nek wanneer ik hem voedt. Dan ligt ze heerlijk te knorren en zit mijn zoontje naar hem te kijken, vindt hij heel interessant. En de hond is zo voorzichtig met hem, dat hij alleen heel voorzichtig snuffelt. We hebben zelfs een kuikentje in huis gehad, waar de hond en poes niets mee deden. Ligt er maar net aan wat voor karakter je dier heeft. Mijn zoontje zal opgroeien met liefde en respect voor dieren, hoe geweldig is dat wel niet?!
Ik heb ook een hond,en als mijn schoonzusje met haar kindje op visite komt,hun zijn moslim,blijft mijn hond gwn in de huiskamer ben je bang,vind je het vies wat dan ook,dit is mijn huis,en die van de hond.. Me schoonzus vind het trouwens helemaal niet erg hoor,en haar kindje al helemaal niet,mijn hond beschermd hem zelfs,hij probeerde,toen hij net kroop na het balkon te kruipen over de drempel heen zeg maar me hond ging er voor staan zodat hij er niet op kon,neefje probeerde te lopen,viel hij probeerd de hond hem op te vangen.. Het is maar net hoe je hem opvoed zeg ik altijd,juist als je hem voor andere mensen op een andere plek doet,omdat hun bang zijn,dan kunnen er ongelukken gebeuren,met de mijne is het zo als de hond je niet ziet dan word hij wild hij wil gwn weten wie er in huis is,heeft hij je gezien gaat hij rustig ligen heb je er geen last van,,maar sluit een hond niet op omdat er visite komt.. Kan niet slapen normaal heb ik niet veel tijd om te antwoorden maar nu dus wel haha..
nicole26, Ik weet natuurlijk niet hoe gezellig jullie bij elkaar zaten en of je vader misschien iets van alcoholische drank op had maar ik weet uit ervaring van een pitbull die wij ooit hebben gehad dat hij helemaal gek werd van jenever, de hond was verschrikkelijk lief, deed niemand kwaad je kon alles met hem doen, maar zodra een kennis van mijn vader kwam draaide hij door, later legde we pas de link met jenever. en toen die kennis van mijn vader zonder wat op te hebben op visite kwam was er niets aan de hand, ging de hond bij hem liggen op zijn rug (onderdanig) maar had hij ook maar 1 jenevertje op veranderde hond gewoon voor je ogen. Dus ja er kunnen altijd dingen zijn waardoor een hond doordraaid of iets doet zoals bij je vader gebeurd is, misschien had die hond wel een soort zelfde iets waar hij van doordraaide (drank?) niet om het te vergoeilijken hoor want er zijn en blijven altijd honden die zoals eerder gezegd een knopje hebben die zo ineens kan omdraaien en dat weet je nooit van te voren, en aan je verhaal te horen was het in ieder geval geen chiwawa.
dit is de hond van mijn ouders...staffodshire bull terrier...in de mond ook wel pitt bull genoemd. de liefste die er is