Ik vind dat ze best mag aangeven dat zij honden vies vind hoor.. dat kan toch? De een is een groot hondenliefhebber , de ander haat ze.. Zo hebben wij fretten gehad , de een vind t leuk de ander niet. Dat ze dan een hond zou nemen voor haar man is toch niets mis mee? Misschien komt ze op die manier wel over haar angst heen ooit.
inderdaad, en weet je wat, ik zou willen dat ik er niet bang voor was, het is namelijk hartstikke onhandig om er bang voor te zijn, tegenwoordig hebben heel veel mensen honden, ik zorg dat als ik aan het wandelen ben en er niet langs hoef dat ik er ook echt niet langs loop, dus ik ga er dan omheen als het ware. Ik had liever gehad dat ik gewoon er naar toe kon lopen en kon aaien. Als ik een spin zie dan durf ik die niet eens dood te maken omdat ik er gewoon super bang voor ben. Mert is daar dan weer niet bang voor en pakt de schoen van zijn vader en mept die spin dood. hahhahahaa
ik ben er niet bang voor ofzo.. maar ik wil mijn dochter niet in de buurt hebben van een hond.. je leest hier al genoeg verhalen waar mensen zomaar zijn gebeten terwijl ze zeggen dat hij goed is opgevoed.. en tsjah al die haren bah.. en je huis ruikt altijd naar hond.. lijkt mij dus echt helemaal niks. het kan namelijk niet zo zijn dat je 100% vertrouwen hebt in je hond en daardoor je kind in gevaar brengt.. een hond is daarin niet te vertrouwen vindt ik! voor mij geen honden in ons leven..
Iemand die zegt dat hij/zij een hond voor de volle 100% vertrouwt houd zichzelf voor de gek. Onze boef is een vreselijk lief beest. Echt een knuffel en zou liever zn eigen poot bijten dan een van de kinderen. Maar zoals ik al zei...ook het geduld van een hond heeft een eind! Sowieso als het dier schrikt kan hij al wat doen wat niet de bedoeling was. En dan kan t nog zon lief beest zijn...maar die tanden zijn net zo scherp hoor!
Ja en gelukkig heeft iedereen daar zijn/haar eigen mening over , en dat zou ook gerespecteerd moeten worden. Krokus wel balen dat je zon ontzettende angst voor honden hebt zeg. Lijkt mij idd ook erg onhandig omdat je ze overal tegen komt. Vond trouwens de vaatdoek-hondenbek vergelijking wel erg grappig. Ik heb mijn vaatdoekje nog nooit aan zijn eigen zaakje zien likken om vervolgens iemand een heerlijke goedbedoelde zoen te geven.. magoed Wij hebben dus ook een hond , en nee ik kan niet zeggen dat ik hem voor de volle100% vertrouw. Het is een pup van een half jaar oud , en hij is nogal lomp. Ik weet wel zeker dat hij niet zomaar zal uithalen naar Damian , dat zit er niet in bij deze goedzak.. maar ben het verder eens met wat Wilma zegt.
klopt...het geduld van een hond is ook 'n keer op! ik leer angelina nu al dat ze zachtjes moet doen...ze snapt het nog niet en wil nog weleens knijpen of de oren pakken. het enige wat een hond kan doen is weg lopen - grommen of bijten... ik laat angelina ook nooit alleen met zoë...ik vetrouw de hond wel maar angelina niet! de hond krijgt altijd de schuld maar er zit meestal ook een rede achter het grommen of bijten...zal jij het leuk vinden als ze bij jou je ogen aan het uitprikken zijn of dat ze je aan je oren trekken?
Nee , er was geen drank in het spel , mn vader kon het beestje al jaren , de hond kwam zelf voor aandacht vragen , en het was inderdaad geen chiwawa , maar een golden retriever , het voorbeeld van gezinshonden ... misschien inderdaad een kronkel maar er is nooit iets van gemerkt en die kronkel kunnen jullie honden ook hebben , nietwaar ? en dan ben je mooi toch te laat als ze actie ondernemen tegen de kids .. blijf erbij dat ik t gewoon link vind ... ik vertrouw geen een hond .. hoe lief ze ook zijn .. en daar zeg ik niet mee dat je geen hond in een gezin zou kunnen hebben , maar er kleeft altijd een risico aan vast .. vind ik dan he ..
Hoe lief een hond ook is, het blijft een hond, dus een roedeldier. Hij kan je baby een snauw geven om de baby zijn plaats in de "roedel"te leren.
Kronkel kan ind elke hond hebben inderdaad. Maar zoiets moet dan toch eerder gemerkt zijn. Tenzij het medisch is, tumor bijvoorbeel. Kwam nogal eens voor kwam ik achter tijdens mijn opleiding. Ook een keer meegemaakt dat mensen de hond in laten slapen omdat hij het kind had gebeten. Na later onderzoek bleek hij heel veel nietjes in zijn oor te hebben, sorry maar dan bijt mijn hond toch ook wel. Ik zal mijn honden ook nooit 100% vertrouwen hoor. Maar ik durf ze gerust bij Damian te laten, niks aan de hand. Ik heb hun gedrag na 6 mnd goed geopserveerd. Dadelijk als hij gaat kruipen e.d. dan gaan we een nieuwe fase in en dan ben ik weer extra allert. Ik betrek de honden zoveel mogelijk bij Damian zodat hun allemaal voldoende aandacht krijgen en elkaar goed leren kennen.
En ik hoop dat je je dochter daarna HEEL goed dr handjes laat wassen met anti bacteriele zeep. Verder totaal geen probleem hoor...iggy's zijn lief (als ze tenminste niet net "in heat" zijn dan. En het zelf niet erg vinden! ) Trouwens...waarom niet los rond laten lopen? Als t nou n tegu was zoals ik wel eens los had lopen hier (niet als kinderen of honden...of mn kat er bij was)
Ik zag het ook met m'n nichtje gebeuren idd. Wij hebben een hondje en die is zo onderdanig als ik weet niet wat. Echt een mietje zeg maar... M'n nichtje ging er op een gegeven moment steeds boven op zitten, aan de staart trekken en met d'r vingertje in de oogjes prikken. En wij iedere keer maar waarschuwen, maar toch stiekum dat beesie weer uitlokken. En onze hond laat veel toe, totdat hij er helemaal klaar mee was en haar een flinke snauw terug gaf. Tja... toen was het natuurlijk brullen geblazen! Ja, eigen schuld zeggen we dan. Ze doet het nu iig nooit weer.
Dan heb je geluk gehad... Een flinke snauw richting handjes oid valt nog mee. Al kan je zo n vinger kwijt zijn als t mis gaat. Maar een flinke beet in het gezicht en t kind is verminkt voor dr leven. En wat doen honden om een pup tot de orde te roepen? Juist! Een snauw richting of in de bek...het gezicht dus.
Nee,hij loopt niet los,daar is het een beetje te koud voor (het is een kou-kleum ) en inderdaad...als ze klaar is met aaien goed de handjes wassen met unicura! Ze vind het prachtig en de leguaan vind het ook erg gezellig
Hier ook een hond van ruim 3 jaar! Een berner sennen. Is heel lief voor Jasmijn en alle andere kindjes die hier over de vloer komen. Vanaf het begin haar bij de baby betrokken en het gaat goed. Ze is goed waaks geworden, maar niet snauwerig ofzo. Ze ziet Jasmijn ook echt als degene die ze moet beschermen. Uiteraard laat ik ze nooit alleen, want het is en blijft een hond! Vind het fijn dat Jasmijn met dieren opgroeid!
Zo bedoelde ik het niet, ik bedoel dat er mensen zijn die echt de straat nie top durven omdat ze bang zijn een hond tegen te komen. Of die parken e.d. om die reden meiden. Dat vind ik zonde, want dat is niet nodig.