Ik heb 2 honden, een kruising border collie reu van 4.5 en daar merk ik weinig aan. En ik heb 1 berner sennen reu van 2.5 en die is heel waaks geworden. Slaat aan als er mensen aan de deur komen en gaat voor me staan bij vreemden. Verder ligt hij het liefst de hele dag op mijn voeten. Berner ging elke dag mee naar mn werk(docente dierverzorging) en als ik hem dan maar een paar minuten alleen in kantoor liet en k kwam terug dan gilde hij de hele boel bij elkaar alsof hij daar 3 weken alleen had gezeten. Nu met verlof ligt hij alleen maar bij me en wil knuffelen. Met de bevalling heb ik geregeld dat de honden weg gaan. Ik wilde beneden in de kamer bevallen en ben beetje bang dat als ik pijn heb dat hij misschien wel de verloskundige grijpt. Zo waaks is hij nu wel geworden. Alleen nu de kleine in stuit ligt en draaien tot nu toe niet gelukt is, beval ik waarschijnlijk in het ziekenhuis. Dus dan zijn de honden sowieso weg.
Als het te lang duurt laten mijn schoonouders ze uit. Ze gaan ook altijd naar mijn schoonouders als we op vakantie gaan. Ze wonen paar straten verder. We laten ze wel thuis. En geven ze het bevallings tshirt en de doek waar ze de baby mee afvegen waar het slijm aanzit. Ook geven we ze volle luiers. We laten ze 1 voor 1 kennismaken en aan de voeten snuffelen omdat daar de meeste geur aanzit zeggen ze. Denk tot het wel allemaal goed gaat. Ze zijn lief met kindjes alleen wat druk. Ook is de babykamer nu geen verboden gebied voor ze. We hadden ook kleren van mijn zus haar kindje gekregen en die roken naar baby. Daar hebben we ze aan laten snuffelen.
Mijn hond is 2 en komt nu voorzichtiger vragen om te spelen. Hij komt voorzichtig naast me liggen. Normaal is hij lomp en springt op je alsof je een springkussen bent. Hij trekt nu ook minder hard met uitlaten. Hij trekt alleen als hij een plekje gevonden heeft maar het valt toch op.
Mijn hond reageert er elke keer enorm op. Bij mijn 2 miskramen was ze ook voordat wij het door hadden helemaal van slag, binnen poepen en plassen.. Nu heeft ze dit niet maar wil ze snachts 2x naar buiten. Elke nacht preciesdezelfde tijden dus lijkt tis net een baby haha. Maar maak me nu iig geen zorgen dat t een miskraam wordt
Onze hond leeft buiten, heeft een kennel in de schuur(hebben boerderij). Dus ik zie hem niet constant zoals een huishond. Hij is soms een beetje dom(haha), dus of hij mijn zwangerschap ook door heeft, geen idee. Hij is net als altijd een enorme knuffel en speels. Ik kan niet wachten tot we onze kleine aan hem kunnen voorstellen, hij is gek op kinderen en al is hij al rustig van aard, dan nog draait ie om als een blad aan een boom, hij blijft heel kalm, treed heel voorzichtig kinderen tegemoet. Hij is al wat ouder en ik hoop dat hij de 1e jaren van onze kleine bij ons zal blijven, hij is ideaal als "leer-hond".
Onze berner is al vanaf voor de positieve test net een sticker, waar ik ben is hij ook. Of ik nou onder de douche sta, op de wc zit, aan het koken ben....waar ik ben is hij. hij zit me ook steeds aan te kijken en is meer beschermend geworden.
hahahaha, ik heb steeds meer het idee dat eentje het begint door te krijgen. Dat is net een stickertje, die loopt me echt overal achterna. En zelfs als ik naar de wc moet MOET meneer mee. Maar die andere hond, teefje, die is zooo dom die heeft het allemaal niet door...
Dan hoop ik voor je dat je honden hebt die niet houden van dingen grondig onderzoeken... Wel eens een verscheurde natte luier bij elkaar moeten zoeken? Tenzij je van die wasbare luiers hebt, is dat geen pretje hoor. Soit, iedereen doet maar wat hem/haar goed lijkt. Hier 2 honden waarvan de grote al wist dat ik zwanger was, nog voordat ik het zelf wist. Zij is inmiddels behoorlijk waaks en beschermend tegenover mij. Luisteren doet ze wel prima (naar mij, vriend kan hoog en laag springen). Hier geen speciaal ritueel bedacht voor bevalling en thuiskomst. Als ik naar het ziekenhuis moet (ga poliklinisch bevallen), bellen we mn schoonouders en die halen de honden op. Tegen de tijd dat we naar huis komen, hetzelfde, alleen dan zorgen we dat de honden thuis zijn als wij thuiskomen. Kunnen ze meteen de baby begroeten en besnuffelen. Verder geen poespas, we gaan net zo met ze om als anders. Als bezoek anders altijd de honden begroet, dan nu ook, voordat ze doorstampen naar de woonkamer om de baby te zien. Ik voorzie geen enkel probleem.
Zoals ik al zei, mijn honden zijn gewoon dom. Gisterenmiddag lag ik even op bed, en kleine Pipo ( kruising teckel chihuahua ) sprong in vol ornaat op m'n buik want die wilde spelen. M'n buik is goed zichtbaar, maar het is geen springkussen voor de honden
Hi meiden, Onze black&tan terriër Dribbel is nu bijna 2 en doet eigenlijk niet heel erg anders alleen dat hij absoluut niet meer bij mij op de bank springt (terwijl dat voorheen zijn ideale bezigheid was als ik savonds op de bank zat!) als hij dan bij mijn vriend op de bank springt dan komt ie alleen maar heel voorzichtig bij mij snuffelen. Verder is ie eigenlijk net zo druk als anders hahaha. Ik maak me eigenlijk niet zo heel erg veel zorgen over wanneer de baby komt alleen dat ie kindjes zo graag in de gezichten likt..... Is erg moeilijk af te leren maar gelukkig kan ik dat goed oefenen met de kindjes van m'n tweeling zusje ( heeft er nu 3, 4e op komst) en laatst kroop de jongste van m'n zusje gewoon in Dribbel z'n bench en Dries ging er gewoon lekker bijliggen Liefs, Hopefulness
hey meis, na 5 cursussen met mijn woefers denk ik dat ik misschien tips voor je heb....geef je ze al na jou eten? zowel ontbijt als avondeten? zelfs al wordt het 22 uur dat jij eet...zij komken erna.... naar binnen na het het uitlaten en zowel naar buiten bij het uitlaten, jij eerst dan de honden....de rangorde dient goed bepaald te worden, geef ze, zolang je nog niet zeker bent van hun gedrag geen enkele ruimte om het van je over te nemen, niet op de bank, niet in bed etcetcetc....en niet voor je uit laten lopen...(beetje islamitisch zeg maar...6 passen achter het baasje en serieus ik bedoel dat dus niet lullig) sterkte!