Honden en katten in onze slaapkamer

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door BillyDeLaHaye, 23 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BillyDeLaHaye

BillyDeLaHaye Nieuw lid

23 feb 2014
    2
    0
    0
    Bijna moeder
    Hoi hoi,

Ik heb een lastige vraag.
    Wij hebben 3 katten en 2 honden welke allemaal graag bij ons zijn.
    Onze slaapkamerdeur staat dan ook altijd open zodat ze allemaal in en uit kunnen lopen.
    De honden liggen hier altijd, waarvan 1 sowieso altijd op bed.
    De katten komen en gaan en liggen overal en nergens eigenlijk Op het bed, vloerkleed, hondenkussen, vensterbank...etc.

Nou ben ik nogal zwanger (toevallig vandaag uitgerekend) en zit eigenlijk al maanden te tobben over of ik de baby ook in onze slaapkamer erbij wil hebben.
    Als we hem hier in een gewoon wiegje leggen ben ik bang dat één van de katten zich lekker op/langs zijn hoofdje nestelt omdat t lekker warm is en dat lijkt me een bijzonder slecht plan.

Nou heb ik wel gedacht aan bijvoorbeeld de kinderwagen in de slaapkamer te zetten en er dan zo'n muskietennet overheen te spannen.....dat moet dan met de kap omhoog.
    Hierover heb ik echter weer gelezen dat een baby niet zou mogen slapen (de hele nacht) in de kinderwagen....omdat de zijkanten gesloten zijn.

De deur van de slaapkamer sluiten als we slapen is geen optie...dan moeten we alle dieren buitensluiten en dat is onmogelijk met de honden.
    De katten opsluiten snachts is lastig want dat betekent een dagelijkse volksverhuizing van kattenbakken en voer-/waterbakjes en ze gaan sowieso vechten als ze geen kant op kunnen.

Eigenlijk is de enige andere optie, buiten de kinderwagen met net, die ik zie dat de kleine jongen vanaf dag 1 op zijn eigen kamertje gaat slapen en helaas niet naast zijn mama en papa in de kamer.

Mijn vraag is eigenlijk,
    Heeft iemand hier ervaring mee en hoe is dat op te lossen?
    Zijn er ideeën?

Ik hoor ze graag!!!

Groetjes :)

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk dat je zelf al de beste oplossing aandraagt. Uit je verhaal maak ik op dat de dieren uit jullie slaapkamer geen optie is, dus dan zou ik je kleintje op eigen kamertje leggen, met een babyfoon en de deur dicht. De tijd dat jullie zelf niet slapen zou ik dan wel zeker de baby bij je houden, op je eigen kamer in de kinderwagen. Zo kunnen ze aan elkaar wennen, en is het voor de dieren fijn, en voor de baby veilig. Als je nu de dieren van je kamer af haalt, zouden ze jaloers kunnen worden. Let erop dat je de baby altijd hoger houdt dan de honden, anders is meteen de rang al bepaald.

Mocht je in de eerste week het toch niet fijn vinden dat je kindje niet bij je is, zou één van jullie tweeen met de baby naar een eventuele logeerkamer kunnen verhuizen.

Succes met de bevalling, en een fijne kraamtijd!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina