Ik heb 1,5 week geleden hetzelfde meegemaakt had Yeline in de draagzak en liet de hond uit en werd zo uit niks gegrepen door een andere hond. Godzijdank reageerde mijn hond niet maar hij is wel 3x flink gegrepen en had wondjes op zn rug. Ppff ben me toch een partij boos geweest :x had Yeline gewoon in de draagzak en die hond is al geen lieverdje hoor ik in de buurt en dan laten ze hem ook nog los :x Boyd liep bij mij en Yeline aan de riem en die andere hond los.
Ik kan me daar ook zo boos om maken Ho0e is het nu met je hond? Vorige week had ik hier hetzelfde,wij hebben een stafford van bijna 10mnd oud en altijd aangelijnd.Ga hem dus uitlaten loopt er een vrouw met een labarador los en ja hoor hij komt op diego af dan gaan mijn haren al overeind staan en je raad het al hij haalde uit naar diego hup in zijn lip omdat ik er enigzins op voorbereid was kon ik die van ons wegtrekken en er tussen gaan staan!maar ja voor hetzelfde geld is mijn hond wel lekker verpest!Staffords worden toch al snel beschouwd als agressief Wat die van ons overigens niet is en ik hoop ook nooit word! Ik weet ook niet wat dat is om je hond maar los te laten lopen!? Liefs,Claudia
echt zonde voor het vertrouwen van Gizmo dat dit gebeurd is, hopelijk knapt hij snel op ik ben het echt met je eens, honden horen aangelijnd en dan bedoel ik OOK in losloop-gebieden, als je een andere hond ziet aankomen, lijn dan even aan zodat ze kennis kunnen maken, dan kan je ze altijd nog loslaten om te spelen als ze wel samen kunnen honden vinden niet automatisch elke andere hond leuk, al schijnen veel mensen dat helaas te denken loslopende honden vind ik een kwestie van onfatsoen
Ik heb zelf meegemaakt dat onze hond(nou ja hond het was een dwegpinscher) aangelijnd werd gegrepen door een loslopende duitse herder in een losloop gebied. Dat was heel eng, want ons hondje werd gewoon in de bek van die grote hond heen en weer geschud! Gelukkig was die man wel zo vriendelijk om de rekening van de dierenarts te betalen.
Mijn hond is toen hij 1 jaar was gegrepen door een hele grote hond. Die liep los dus dacht dat het 'veilig' was en liet hem daarom snuffelen waarop hij opeens mijn Spike pakte en door elkaar schudde als een speelgoed hondje. Met een sisser afgelopen gelukkig. Mijn Spike is nu daardoor getekend en zal alle honden die hem niet aanstaan grijpen. Spike is een kleine Shih-Tzu maar ik zal hem nu ALTIJD ALTIJD en nog eens ALTIJD aanlijnen. Loopt er een hond los en ik heb Spike aan de lijn dan zeggen de mensen: maar MIJN hond doet niks hoor. Nee maar de MIJNE wel! Daarom mijd ik plekken waar honden los mogen lopen voortaan. Mijn lieve hondje is nu dus voor de rest van zijn leven verpest door zo'n grote asociale loslopende hond! Gelukkig is 'jouw' Gizmo al wat ouder en dus niet in zijn puberteit gebeurd. Hoe is het met hem?
Ja mensen begrijpen dat nooit he! mijn hondje is heel erg mishandeld bij haar vorige eigenaar en dus ook fel tegen andere honden, en mensen laten inderdaad die honden op haar af komen dan til ik haar altijd maar op voordat wij het gedaan hebben :O
Ik ben het helemaal met je eens. Een tijdtje terug is zo een pit bull ofzo achter mijn nichtje van 9 gaan rennen. Ik was er niet bij maar mijn zus heeft verteld dat mijn nichtje voor de deur aan het spelen was en dat toen de hond achter haan ging rennen en dat mijn nichtje als een gek de weg oprende. En wild heen en weer ging rennen. Mijn zus woont vlakbij zo een drukke straat een soort kruising ofzo auto's komen van 4 kanten. Mijn nichtje was helemaal bleek opgelopen. En toen mijn zwager dus diect naar buiten rende om mijn nichtje te halen. Is hij ook behoorlijk kwaad geweest op de baas van de hond. Die beweerde dat hij het erg zielig vondt van zijn hond die was geschrokken van de gillen van mijn nichtje Nu is mijn nichtje enorm bang voor honden. Ik vind gewoon dat honden op straat of op het openbaar gewoon aan de lijn horen. Zoals het moet van mij mogen ze op die uitlaat plaatsen gewoon los maar echt niet op straat. Heb ik liever niet
Honden kunnen altijd vechten ook in een losloopgebied. Net als mensen hebben honden ook hun voorkeuren. Wel vind ik dat als je weet dat je hond niet met andere honden kan, je niet naar een losloopgebied moet gaan. Een hond die 1 keer gevochten heeft of een andere hond heeft gegrepen is niet meteen vals. (dat is wat ik opmaak uit de mening van sommige) Mensen denken vaak veel te makkelijk. Ik heb mijn honden in de wijk altijd aangelijnd. Veel mensen niet en die roepen dan: mijn hond doet niks hoor. Die van mij dus wel. Als die van mijn wat doet als hij vast loopt ben ik niet verantwoordelijk. (als de andere hond losloopt). Ik kan me daar zo aan storen aan de onvoorzichtigheid van andere mensen. @tirtilisko: Misschien geldt dit niet voor jou hoor maar waarom zeg je een pitbull ofzo? Veel mensen roepen meteen het woord pitbull en vaak onterecht.
En stel nou dat jou hond naar een aangelijnde hond loopt die niet met andere honden kan? Van dit soort mensen kom ik ook altijd tegen en dan zeggen ze nog ja maar die van mij doet niks... Ik heb een hond die dus ooit als pup zijnde is aangevallen door een loslopende goedzak. Nu kan ze nooit meer los. Wanneer mijn hond dus een hond bijt die losloopt is het dus echt de schuld van de eigenaar. Niet bot bedoeld maar ik vind het erg kortzichtig! Wanneer iedereen zijn eigen gewoon aan de regels houd is het voor iedereen makkelijker
Nou ik kan me aan de ene kant ook wel voorstellen dat je wel graag een keertje je hond wil laten losrennen! Dus tja..moeilijk..
Een hond móet ook af en toe ff lekker los kunnen rennen. Is goed voor ze, lekker de energie kwijt. Maar dan niet in een woonwijk.
Als je in en buurt woont waar geen mogelijkheid bestaat om je hond los te laten lopen, dan schaf je toch ook niet zo'n dier aan? Ik vind dat ten allen tijde een hond aangelijnd moet zijn en als er geen veldjes is denk ik: helaas, had je je eerder moeten bedenken. Wij hebben om deze reden ook geen huisdieren genomen. Ik vind het zielig.
Met Ricky was het ook bijna altijd mis..! elke keer, die ROT hond van de hoek! als we elkaar ook zagen gingen we ieder een andere kant op!
Mijn hond loopt ook nooit los vind het niet zielig hoor. Hij krijgt voldoende beweging, aandacht en alles wat hij nodig is in de tuin kan hij lekker lopen en spelen wat hij wil dus vind dit echt niet zielig hoor.
Wij laten onze boxer Max alleen in het bos, waar het mag, los. Maar wij hebben 2,5 jaar op een camping gewoond en daar woonde veel tuig met pittbulls ( geen staffords maar echte pittbulls) en andere honden, die waren behoorlijk vals. Max is een keer aangevallen door een rottweiler, toen had hij een oor kapot en een keer door een bull mastiff, toen heeft Barrie Max op moeten tillen en die hond moeten schoppen, hij hapte zelfs naar Barrie! En er liep torn ook maar een klein meisje met 2 van die honden van 60 kilo..... Ja dat kan natuurlijk ook niet. Maar wel schelden he op Barrie dat hij die hond schopte..... Onze Max wil altijd spelen met andere honden en is nieuwsgierig dus als wij een hond aan zien komen gaat hij aan de lijn! Ook al doet hij niks
ik heb ook 2 honden, eentje laat ik wel los want die doet niks ( tis een slome opa die nieteens omkijkt als er een hond langsloopt) maar die andere houd ik wel een de lijn, die is namenlijk altijd heel bang voor andere honden waardoor ze juist gaat bijten uit angst ik snap idd dat het vervelend is dat je hond zomaar word aangevallen en dat je nu zoiets hebt van ''álle honden aan de lijn''
flientje schreef: Als je in en buurt woont waar geen mogelijkheid bestaat om je hond los te laten lopen, dan schaf je toch ook niet zo'n dier aan? Ik vind dat ten allen tijde een hond aangelijnd moet zijn en als er geen veldjes is denk ik: helaas, had je je eerder moeten bedenken. Wij hebben om deze reden ook geen huisdieren genomen. Ik vind het zielig. en wat nou als je verhuisd ?
Je kunt toch ook weg gaan met je hond?! Met de auto zijn er zat plekken waar je naartoe kan met je hond...