Honden inenten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lunakim, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    kijk hier eens naar:

entingsschema van nobivac
    Vaccinatieschema's | Dierenkliniek Hoogveld

oh en als je dierenarts adviseerd om extra te enten dan denkt ie echt alleen aan zijn portemonnee en als het de assistente is dan word het tijd om weer naar school te gaan!
    ik zou dan echt op zoek naar een andere dierenarts!

overigens kan het lonen om te shoppen voor de entingen, de ene dierenarts is veel goedkoper als de andere.

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Mijn ouders enten de honden alleen als we over de grens gaan of als ze naaht pension moeten.
    Verder niet,heb toen onze dierenarts er nooit over gehoord dat hun de honden vaker zouden moeten enten.

3. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    en kennelhoest is niets meer dan een griepvirus! mits je hond gezond is zal hij er zelf doorheen kunnen komen...
    mijn hond krijgt nooit kennelhoest enting en is ook nooit ziek! een keer kennelhoest gehad en dat was nadat hij geent was!

nou moet iedereen doen wat nodig acht maar als je je even in leest is het echt niet nodig om zoveel en zovaak te enten!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Onze hond was nog pup toen ze kennelhoest kreeg en was goed ziek. Op den duur zelfs maar antibiotica gegeven en knapte daarna op. Doordat de honden allemaal samen spelen waren ze ook bijna allemaal ziek geworden . De meeste waren er zo weer vanaf gelukkig maar toch. Dit jaar krijgt ze een enting

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik deed het altijd wel ongeveer jaarlijks, moest ook omdat de hond eerst naar een hondencrèche ging.
    Ondertussen is het ongeveer 2 jaar geleden toen ze voor het laatst zijn ingeënt, zowel de hond als de kat.

6. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Feline panleucopenievirus = feline parvovirus = FPV, en behoort net zoals het canine parvovirus = CPV (CPV1 en CPV2) tot de parvoviridae. Dus net zoals je verschillende griepvirussen hebt, heb je verschillende parvovirussen. De ziekte verloopt dan ook nagenoeg identiek bij kat en bij hond. Beiden worden in de volksmond (hier althans, mogelijks in jullie regio niet?) 'kattenziekte' genóemd.

Van CPV2 zijn er mutaties ontstaan (CPV2a, CPV2b en CPV2c). CPV2b werd inmiddels (vrij recent) ook al bij katten aangetoond en kan klinische ziekte veroorzaken. Heel interessant (vind ik).

Maar goed, dit gaat behoorlijk off topic. Parvo is gewoon een rotziekte :(

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn ouders hebben nooit de hond thuis ingeënt tegen wat dan ook en (wij) de kinderen hebben het allemaal overleefd en zowel de hond als wij waren vrijwel nooit ziek.

8. Lunakim

Lunakim Lid

31 dec 2010
    94
    6
    8
    Is dat niet een nieuw soort enting? Hoorde mijn dierenarts ook al zeggen dat de entingen waren vernieuwd ofzo en ze nu eenmalig 2x geent zouden moeten worden...(weet het niet precies hoor want ben het alweer vergeten wat hij precies zei)

9. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Wij waren vorig jaar 2 maanden te laat ivm de geboorte van ons zoontje. Ze hebben hem toen ingeënt maar die zou niet werken, we moesten een 2de keer want er zat 2 maanden teveel tijd tussen. Mooi dat we dit niet gedaan hebben

Deel Deze Pagina