Positief verhaal dan maar: Mijn moeder heeft 2 hondjes uit Spanje gehaald nu 6 jaar geleden. Kruising terriër/beagle. Ontzettend lieve beesten, 2 zusjes. Donderssnel en eigenwijs maar geen problemen mee. Mirra, de oudste heeft alleen epilepsie opgelopen doordat ze een bus gekopt heeft.
Los van het feit of je het moet doen of niet. Dat moet je zelf weten. Kan goed gaan kan moeilijk gaan, is altijd afwachten en ook net hoe je er zelf in staat wel denk ik dat hij groter dan middel zal worden!
Oehhh veel verschillende verhalen... Wij zijn idd onervaren wat betreft hondjes opvoeden! M'n ouders hebben wel een hond ( king Charles spaniël) bij een hele "goeie" fokker vandaan en toch een onwijze miskleun om t maar ff cru te zeggen... Dus wil idd niks zeggen hier kan je ook hondjes hebben die van alles mankeren! En het is niet zozeer dat we geen grote hond willen maar wel eentje die mijn boys ( van 3 en 2 jaar) niet onderste boven loopt!! Haha maar dat ligt idd aan de manier van opvoeden! Mijn man wil ook het liefst geen hondje uit het buiten land, maar dacht met dit toppic hem wat meer gerust te kunnen stellen... Maar dat gaat m niet worden! Haha Hij wil t liefst een golden retriever , daar blijft ie bij zegt ie net, en die vind ik ook erg leuk en ken een paar hele lieve golden retrievers, maar als ik dan al die verhalen lees over die beestjes wil je ze t liefst allemaal redden!!! Maar bedankt allemaal en zoals er vele schrijven denk ik dat we er niet verstandig aan doen omdat we niet weten wat zo'n beestje al mee heeft moeten maken etc.... Ik denk dat wij nog even wachten en rustig op zoek gaan maar een nestje golden retrievers... Bedankt allemaal!!!
Ik heb twee volwassen kettinghonden uit Spanje hier aan mijn voeten liggen. Waar een wil is, is een weg, heb daar een hoop tijd en energie in gestoken. Topbeesten zijn het! Maar had toen nog geen kinderen.
goldens zijn ook niet meer van wat ze waren, vooral de blondjes(witte) zitten agresieve lijnen, maar dat is gewoon fokkers (shows) bezoeken, kijken hoe de ouders zijn, vooral als pup zijnde hoe reageerd de moeder, hoe zijn de andere honden in huis. en daarna natuurlijk je eigen opvoeding. als onervaren persoon moet je geen dominante hond in huis halen, maar ook niet een bange hond, een goede fokker weet welke hond bij je past mijn keus was ook de keus van de fokker (grote hond) dat vond ik leuk om te horen. mijn man heeft wel honden in huis gehad, maar zelf niet geschikt voor dominante hond, hij had een dominante teef (met zn ex) dat was erg te merken, hond was toch de baas.
Ik heb een golden retriever pup van 6mnd nu (een hele mooie donkere echte golden <3 ). Je zegt dat je geen grote hond wil ivm de kinderen,ik heb een zoontje van 2,5 en die word echt wel eens ondersteboven gelopen door em(Hij is geboren en kreeg gelijk 3 honden in zijn nek,dus hij weet niet beter en vind t alleen maar leuk)Het is een schat van een hond,ik vind t een makkelijke hond (heb wel veel ervaring met honden) maarja van een pup/jonge hond kun je niet verwachten dat ie altijd in het gereel loopt.Hou daar wel rekening mee want een golden is natuurlijk niet een klein hondje.
De poten zien er vrij grof uit, dus ik denk zeker middelgroot tot groot. Zijn koppie echt super schattig!?! Wat ik me afvraag, waarom een hond uit het buitenland als de asiels hier ook vol zitten? ( gewoon een eerlijke vraag, geen verwijt...)
Even los van het feit wat je wel of niet moet doen, denk ook even na over het volgende. Wij hadden vroeger altijd een newfoundlander, lees bakbeest van circa 55-60 kg. Ik ben nooit (!!) omvergelopen door onze eigen honden. Kwam ik als hummeltje bij de fokker van de newfoundlander (met circa 8-10 honden) werd ik niet omver gelopen. Honden bleven eerder respectvol stokstijf stil staan. Kleinere rassen hebben vaker de neiging om te springen, ook tegen kinderen. Een goede fokker kiest de moeder en vader hond bewust uit en fokt liever een goed nest en een minder aantal nestjes dan veel nestjes. En ja, in elk nest kan een 'miskleun' zitten. Je hebt het nu over een golden retriever, lees je goed in. Het ras is ontzettend mooi en lief, maar inmiddels wel enorm doorgefokt. Met gezondheids- en karakterproblemen. Ik heb wel het idee dat je je goed wil laten informeren en wil luisteren naar de diverse (zelfs tegenstrijdige meningen), dus succes met het nemen van de, voor jullie, juiste keuze!
Ben ik het niet helemaal mee eens,2teckels en een kruising ook een kleintje hebben echt nooit gesprongen tegen mijn zoon. Mijn golden is zo lief voor mijn zoontje maar ook zo lomp soms dat ie mijn zoon omver gooit,ook niet echt springen hoor meer uit enthousiasme,hij is ook nog maar een pup. En idd haal niet zomaar ergens een golden,maar bij een goede fokker,maar dat geld eigenlijk voor ieder ras eigenlijk.