Sinds dinsdag heb ik een blauwe plek/bloeduitstorting onder mijn grote teen. Nu lees ik allemaal verhalen dat de teennagel zelfs zwart kan worden of zelf los kan komen. Iemand zelf ervaring? Wil volgende week graag een slippertje aan kunnen
Ja dat heb ik ook wel eens gehad en bij mij is het altijd goed gekomen. Ik vind het er bij jou niet ernstig uitzien, dus ik zou me geen zorgen maken. En volgens mij kun je er sowieso niets aan doen.
Mn broer boort altijd zelf een gaatje erin om de druk te verminderen en overtollig vocht eruit te laten lopen Maar dat raad ik je niet aan hoor Doet het pijn? Zolang het geen pijn doet zou ik het op zijn beloop laten. Dan maar even een iets minder mooie nagel voor het slippertje en anders een lakje eroverheen! En erna voorzichtig eraf halen.
Ohh ja dit heb ik ook pasgeleden gehad, nog blauwer zelfs. Ik heb de teen met rust gelaten, de nagel liet inderdaad vanzelf los (na 3 maanden). Heb wat vaker deze voet verzorgd in een soda bakje toen de nagel los zat, om ontstekingen daaronder te voorkomen. En door het weken wordt de nagel zachter en heb je een grotere kans dat ie sneller loslaat. Ik zou er echt niet zelf aan gaan peuteren als deze loszit.
Zolang je er geen last van hebt niks mee doen. Misschien laat hij nier eens Los.. Zo wel goed schoon houden, zo nodig advies aan pedicure vragen. Verder is nagellak niet zo goed voor nagels dus zou niet per se nagellak overheen doen. (tenzij je misschien een hele speciale dag hebt en wil verbloemen)