Trouwen met eigen kinderen erbij, tips dagplanning?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tess83, 11 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    #1 Tess83, 11 dec 2016
    Laatst bewerkt: 11 dec 2016
    Hallo allemaal,

In september 2017 gaan wij trouwen! Helemaal leuk!

We zijn al een eind op weg met dingen regelen en vastzetten.

Maar ik blijf de dagplanning wijzigen haha ;)

Onze jongste dochter is dan 2,5 en we gaan ervan uit dat ze 's middags nog slaapt. We plannen dus de belangrijke dingen daar omheen. Het ziet er nu zo uit:

10.30 uur ceremonie (hier willen we beide dochters graag bij hebben)
    11.00 foto's maken (hierbij kunnen onze meiden dan eerder weg en de jongste na een broodje naar bed)
    13.00 lunchen
    14.30 kinderreceptie bij mij op school (met alleen de oudste)
    16.00 taart aansnijden op feestlocatie (hier zijn ze dan beiden weer bij)
    18.00 diner met daggasten
    20.30 feest

Ik ben gewoon benieuwd of jullie nog andere tips en ideeën hebben!

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik lees de topictitel dus alsof je met je kinderen wil trouwen....

3. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    haha ik moest ook echt twee keer kijken....
    geen tips ziet eruit als een gezellige dag:)

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vind het tijdsprogramma echt enorm vol. en soms ook krap: 10.30 uur trouwen en een half uur later verwacht je alweer een fotoreportage te kunnen maken, ook daar reken je dan 2 uur voor, wat doorgaans wel kan hoor, maar ik vind het wel haastwerk worden....Daarna gaan jullie snel lunchen om weer weg te rennen voor de kinderreceptie op je school. :)

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou ook iets meer rust nemen. En bijv het naar bed brengen uitbesteden aan anderen.
    Op zo'n dag ben je al zo druk. En nu maak je het nog drukker..

6. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha meteen aangepast!

7. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dit idd. Ik zou de foto's voor de ceremonie doen :)

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

ja, maar of dat handig is? om 10.30 trouwen, dus dan mag je om 8.30 klaar staan voor de foto's. En ik weet niet hoe lang werk er aan het kapsel/makeup en japon is? want ook die tijd moet je erbij rekenen natuurlijk.

9. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien heb ik het niet goed genoeg uitgelegd..

Er zit namelijk best veel rust in onze dag. Het naar bed gaan van onze jongste wordt nl allemaal geregeld door de oma's.

De fotoreportage start niet perse om 11 uur, maar vindt plaats tussen 11-13 waar onze fotograaf denkt 1,5 uur nodig te hebben, dus ruim genomen.

Foto's voor de ceremonie hebben we overwogen, wordt lastig als we willen dat onze beide kinderen bij de ceremonie daarna willen hebben, want daar kunnen ze niet echt eerder weg als ze het zat zijn.

Lunchen is gewoon thuis met de kinderen en opa's en oma's, niks bijzonders dus dat lijkt me wel kunnen in 1,5 uur.

Misschien heb ik het zo beter uitgelegd!

10. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik zou voor de foto's 1 uur uittrekken, en de ceremonie meer tijd rekenen.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

oke, dus als ik het goed begrijp trouwen jullie om half 11, en gaan na de fotoreportage alleen met de opa's en oma's thuis lunchen? Waar laat je de gasten dan die op het gemeentehuis waren? of zijn die er niet?

12. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat zijn daarnaast alleen onze broers met vriendin, daarvan zal 1 stel
    Mee lunchen en het andere stel thuis hun eigen kind in bed leggen.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dan denk ik wel dat het allemaal kan. Een kleine groep vergt minder werk dan een grote. Mag ik vragen waarom het feest pas om half 9 begint? Want eten kun je volgens mij een half uur vervroegen, neem daar anderhalf uur voor dan is het 7 uur.

14. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik heb eigenlijk geen tips maar wil jullie heel veel plezier wensen.
    Wij zijn in sept 2014 getrouwd, onze dochter was toen 6 jaar en wij maar vooral zij heeft zo ontzettend genoten van deze dag.
    Voor die tijd vertelde ze aan iedereen die het maar horen wilde dat WIJ gingen trouwen, papa, mama en ik dus!
    Ze was er zo mee bezig dat wij het leuk vonden om haar ook een ringetje te geven tijdens de seremonie. Ze heeft ons de ringen gebracht en mijn vader heeft haar ring gebracht, krijg nog tranen in mijn ogen bij de gedachte.
    Ook op de receptie heeft ze haar aandeel genomen, ze heeft alle kinderen die er waren even verteld hoe ze drinken konden bestellen met daarbij de mededeling dat ze zo veel mochten bestellen als ze wilden. :D
    Ik zorg wel voor de kinderen mam, zorg jij voor de grote mensen;)

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Onze kinderen waren 2,5 jaar oud toen wij trouwden.

Wij deden het zo:
    10:00- 13:00 uur foto's maken, waar de kinderen twee keer een kwartier bij waren. Verder met opa en oma. Ze waren dus bij het laatste stuk van locatie 1 en bij het eerste stuk locatie 2.
    Daarna bij opa en oma.

14:00- 15:00 uur ceremonie

Daarna richting hotel, kinderen in de auto in slaap gevallen ;)

15:30- 17:30 borrelen. Kinderen lagen in hotel op bed met oppas erbij.

17:30 - 19:30 uur Diner. (Kinderen waren al kapot van alle indrukken zijn halverwege naar hotelkamer gegaan)Oppas at diner op hotelkamer.

20:00- 01:00 uur feest (hebben ze dus nooit gered)

Ik vind achteraf dat we het goed hadden geregeld. Voor de kinderen is zo'n dag gewoon veel. Ze stuiterden al een week door het huis hier en sliepen slecht. Op die dag valt het gewoon niet te timen.
    Wij hebben gezorgd dat we meerdere oppassers hadden die dag. Dus opa en oma, oom en tante enz. En die hebben elkaar afgewisseld zo kon iedereen bij alle momenten zijn maar was er ook altijd iemand bij de kinderen. Slaapjes inplannen enzo is leuk maar mijn kinderen gaan iig op zulke dagen echt niet slapen op tijd Terwijl ze dat anders wel deden.
    Belangrijkste vond ik dat ze bij de foto's fris en fruitig waren en bij de ceremonie.

Rest hebben we gewoon gekeken naar de wensen van de kinderen. Had ze graag ook op meer momenten erbij gehad. Maar zij gaven dit aan. Dat vind ik dan het belangrijkste. Op zo'n dag moet je gewoon de controle uit handen geven. Want hoe mooi je plan ook is, het gaat toch niet zoals bedacht :)

16. tuc

tuc Niet meer actief

wij hadden er eentje van 2.5 en hier was het zo:

9.00 kapsel en make-up
    10.30 foto's maken
    12.00 uur lunch bij ons thuis met ouders en broers en zussen, toen is onze dochter gaan slapen
    15.00 op het stadhuis getrouwd
    aansluitend door naar de locatie waar we ook gingen eten voor een borrel voor collega's en vrienden
    18.00 uur gedineerd met ouders en broers en zussen
    21.30 allemaal heerlijk naar huis.

De volgende dag zijn we naar Bosrijk vertrokken voor 3 dagen.

17. liekeb

liekeb Lid

19 jan 2011
    86
    11
    8
    Wij zijn ook getrouwd met onze kinderen van toen 2,5 en 4,5 erbij. Onze jongste dochter is die dag niet gaan slapen 's middags en dat ging prima! Wij zijn de hele dag op één locatie gebleven, dat gaf erg veel rust.

11.00u foto's maken
    13.00u lunch (gewoon een broodje eten)
    14.00u ceremonie
    14.45u proosten en taart aansnijden
    15.30u kinderreceptie (sta voor de klas, alle kinderen kwamen naar de locatie)
    17.00u BBQ
    20.30u Feest

Doordat alles op één locatie was en daar echt ruimte was om te spelen hebben de kinderen lekker kunnen spelen. Wij hadden voor alle kinderen een tasje gemaakt met wat speelgoed waar ze zich die dag mee konden vermaken.
    Wij hebben aan het zusje van mijn man gevraagd of ze op onze kinderen kon letten. Ze heeft pampers verschoond, snotneuzen gepoetst en traantjes gedroogd. Wij waren er natuurlijk zelf ook bij maar het is fijn iemand erbij te hebben die dat soort dingen op zich neemt. Onze jongste dochter is rond 19.30u door mijn zus naar haar huis gebracht waar haar schoonouders waren om op te passen. De oudste dochter is tot 21.30u gebleven.

Het was een topdag waar onze kinderen het nog veel over hebben.

Heel veel plezier met de voorbereidingen!!

18. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wat leuk!

Wij gaan ook in 2017 trouwen.
    Onze zoon is dan 2 jaar.

Wij hebben het zo in ons hoofd:
    8.00 haar/make-up en omkleden
    10.00 word ik opgehaald door man en zoon
    10.00-12.00/13.00 foto's. Als zoontje het zat is kan hij eerder naar huis en dan slapen.
    13.00-15.00 lunchen/ rustig aan
    15.00-16.00 ceremonie
    16.00 taart aansnijden en borrelen
    En aansluitend feestje met bbq enz.
    We vieren het bij mijn ouders in de tuin dus zoontje kan opblijven zolang hij wil en dan lekker bij ons in de buurt slapen

Aansluitend gaan we lekker met zn 3tjes 2 weken naar de zon

19. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland

Heel herkenbaar!! Onze oudste dochter heeft het ook alleen maar over dat we met z'n vieren gaan trouwen :) En ze krijgen hier ook beiden een ringetje bij de ceremonie!

20. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Onze kinderen waren 2 en 3 jaar toen wij samen trouwden. Om onze kinderen maar ook voor onze gasten hebben we besloten pas Om15:30 te trouwen. Na de ceremonie gingen we gezamenlijk naar de plek waar we onze taart gingen eten, we warm gingen eten en ons feest hadden. Onze kinderen konden het goed volhouden omdat de dag laat begon en onze gasten waren blij dat alles zo lekker doorliep.
    Stiekem hier ook bewust laat getrouwd omdat ik het zelf zo vreselijk saai vind de hele dag in een trouwerij te zitten . Wat onze gasten betreft echt super ! Als we het weer over konden doen zou ik het weer zo doen.

Deel Deze Pagina