twijfel verhuizen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Raatje, 26 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raatje

Raatje Lid

23 apr 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen!

ik open graag dit topic, omdat ik nu al een paar dagen met een gevoel zit waarvan ik niet weet wat ik ermee aan moet..

ik woon samen met vriendlief en 2 kids in een heerlijke tussenwoning. het is onze eerste koophuis samen. veel in geklust met familie. de badkamer is verplaatst waardoor we maar 2 slaapkamers hebben boven. zelf liggen we op zolder. ook hier een dakkapel geplaatst. we wonen hier nu al wat jaren en ik kom echt thuis als ik onze wijk weer inrijd.
    onze oudste gaat binnenkort naar de basisschool, dit kunnen wij lopend af.
    nu het volgende.. we zitten al enige tijd samen te kijken naar grotere woningen. met onze wensen nog voor de toekomst zijn die extra kamers erg prettig. nu zijn we van de week ingeloot op een nieuwbouwwoning.en ja hoor! daar kwamen de tranen. wil ik dit wel? het huis ligt prachtig aan een sloot met wijd uitzicht. maar het uitzicht wat ik nu heb voelt zo vertrouwd en ook zeer vrij. ga ik de wijk niet missen? straks is lopen naar school geen optie. dat wordt de fiets. nu kan ik er met 5 minuten zijn lopend. deze nieuwbouwwijk ligt in dezelfde plaats maar wel aan de rand. dus de winkels, voorzieningen etc zijn dan verder weg. mijn vriend wilt het heel graag.

ik ben altijd al moeilijk met beslissingen maken. is echt iets van vroeger.. uren twijfelen in de winkel of ik iets wel zou doen. zijn hier meer dames verhuisd met deze gevoelens en hoe heeft dat uitgepakt? hoe fijn is het om op loopafstand van school te zitten? of is 7 minuten op de fiets ook geen ramp? ik zie gewoon zo voor me dat ze dan veel makkelijker zelf naar school kunnen lopen in de toekomst. en worden de toekomstige buurtkinderen wel klasgenoten van ze? ga ik het daar fijn krijgen?

genoeg vragen en onzekerheid bleh. alvast bedankt voor het lezen van dit alweer lange verhaal!

ps: het nieuwe huis is ook een tussenwoning. groter dan wat we nu hebben. maar ons idee is nog 1 keer verhuizen en alles moet kloppen. deze huizen zijn duurder. dus een hoekwoning was geen optie, qua schuur gaan we er niet op vooruit. terwijl we daar nu ook ruimtegebrek hebben. de tuin wordt wel weer groter waardoor we wel weer bijvoorbeeld een tuinhuis kwijt kunnen voor onze spullen. pff wat kan een mens toch piekeren!

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hi @Raatje , je hebt je topic op de verkeerde plek geplaatst. Misschien even melden, dan kan het topic naar de lounge verplaatst worden.

Deel Deze Pagina