Honden van de buren...zielig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemeis, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113

:|...:roflmao::roflmao::roflmao:

lloorrtt, DastyQueen en Whysteria vinden dit leuk.
  2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

precies, als goede buren houd je gewoon rekening met elkaar. Mijn buurman heeft nachtdiensten. een paar jaar geleden hadden we hier een grote verbouwing overdag veel hak, boor en slijpgeluiden. Dan gaf de buurman elke week zijn rooster even door en spraken we af dat we voor 11.00 uur in de ochtend geen lawaai zouden maken. We stonden natuurlijk in ons goed recht dit wel te doen vanaf een uur of half 9 maar je wilt je buren toch geen overlast bezorgen en je houd als fatsoenlijke buur gewoon rekening met elkaar. Doe je dat niet val je voor mij in het "tokkie" hokje!

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao: ik wist dat het een act was!
    Toen ik haar bericht las maakte ik net geen vreugdedansje. Mensen hun ware aard komt altijd weer naar boven.

edit. Voor iedereen die zich aan mij irriteerde of mij zelfs pestkop noemde nav mijn reacties naar l.f.o. excuses bij voorbaad aanvaard!

Insomniac, Deliana, bozoe en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Dat omschrijft precies hoe jij (denk ik) ben, aan al je reactie's elke x te lezen. Egoïstisch noemen ze dat!

Muziek zo hard dat je buren er last van hebben en dan ook nog uitgelachen worden, sorry hoor. Dat is op elk tijdstip overlast, dus of het even een uurtje uit mag vind ik zelfs heel weinig van ze gevraagd.

On topic; ik zou het bij je buren melden, weten ze er in ieder geval vanaf!

DastyQueen en bozoe vinden dit leuk.
  5. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Juistem! Gewoon een beetje rekening houden met elkaar, zo moeilijk is dat niet.

Onze vorige onderbuurman was erg ziek (heel erg ziek) en gaf aan dat hij er last van had als wij met schoenen aan op ons laminaat liepen. Nou dan doe ik mijn schoenen toch uit... kleine moeite.
    Ik heb die man echt niet uit staan lachen, het is mijn goed recht om in mijn eigen huis, met eigen schoenen overdag te lopen.

Als hondeneigenaar zou ik graag willen weten dat mijn honden zouden blaffen, misschien is er iets aan de hand.

Whysteria en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Ansji

Ansji Niet meer actief

Helaas hoeft er niet altijd iets aan de hand te zijn als honden blaffen, buiten verlatingsangst om dan. Geef het aan, dan zijn ze er in ieder geval van op de hoogte.

Wij hebben naast ons een hondje wonen die begint met blaffen als de buren de deur achter zich dicht trekken en pas weer stopt als ze thuis zijn. Maakt mij verder niks uit, ik zet tijdens mijn werk mijn muziek wel aan, maar net als jij vind ik het vooral zielig voor het hondje. Lijkt me niet gezond!

Overigens heeft aangeven (door ons en verschillende buren) Weinig effect gehad, de buurvrouw geloofd het niet echt en doet er dus niks aan, arm beest...

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben zelf een hond en ik zou het fijn vinden wanneer mijn buren even contacten mocht hij ineens non stop aan het blaffen zijn.
    Waarom honden blaffen? Ze kunnen eenzaam zijn maar ik lees dat het er twee zijn dus dat gaat niet op. Er kan gevaar zijn, pijn of angst, dat laatste kan iets heel simpels zijn zoals een schaduw of een vreemd voorwerp op de vloer. Hier waren mijn buurhonden ook eens continue aan het blaffen terwijl ze dit nooit doen. Mijn buurvrouw even gebeld en op haar verzoek gaan kijken, we hebben een sleutel van elkaar en toen bleek de kleine hond naar boven te zijn gegaan maar durfde niet meer naar beneden en daarom al het geblaf van beide honden hihi

Ysabella en Uuz vinden dit leuk.
  8. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik zou het ook graag willen weten. Onze honden hebben ook een tijd geblafd zonder dat wij op de hoogte zijn gesteld. De hele buurt was al met elkaar aan het roddelen en de politie was al gebelt. Terwijl ze gewoon naar ons toe hadden kunnen komen. Dat wisten ze overigens allemaal. Tot ik een klacht kreeg, en gelijk in gegrepen heb. Nu is het probleem opgelost en het heeft mij zoveel negatieve energie en gespreken gekost. Omdat iedereen al over de zijk was en als enigste oplossing zag dat ik mijn hond weg deed. Terwijl hun de eerste stap naar een oplossing waren.

9. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Leuk zulke buurt ‘ regels’ echter zijn die volgens mij niet rechtsgeldig. En ergens ook maar goed ook. Geluidsoverlast is relatief en zo hoe ik het lees hebben jullie door de sensorische overgevoeligheid voor geluid nogal snel last van geluid. Erg vervelend maar ik vind het not done om van de buren te verlangen dat ze geen muziek in hun tuin draaien. Wat ik zou doen is zelf een oplossing zoeken om de ‘ overlast’ dragelijk te maken. Je hebt tegenwoordig hele goede oordoppen, noise cancelling headseats, gehoorbeschermers.

LoeForceOne vindt dit leuk.
  10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Hmmm ik lees hier veel reacties van mensen die het normaal vinden om muziek te draaien in de tuin. Ik ben daardoor verrast. Ik zou dat zelf echt nooit doen. Muziek draai je gewoon binnen, is mijn mening, waarom zou de hele buurt mee moeten 'genieten' met jouw muziek keuze?
    Ik ben in ieder geval heel blij dat ik geen buren heb die dat doen. Iedereen wil toch lekker in z'n tuin kunnen zitten.
    Sta ik hier alleen in?

Triangel, Paardenbloem, Manque en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik ga geen dure headsets kopen omdat mijn buren muziek draaien, beetje omgekeerde wereld. Laat de buurman zelf een koptelefoon opzetten, kan hij hem zo hard zetten zoals hij wilt.

Ik ben ook voor rust in de tuin, ik woon naast 2 gillende gezinnen, na 2 uur zeg ik er wel wat van (ouders zitten met de deuren dicht binnen).
    En muziek hoef ik niet te horen van een ander, in de tuin hou je rekening met elkaar dus ook met praten etc.
    Als ik je muziek hoor (dus letterlijk mee kan zingen) dan staat hij te hard.

Annemeis, bozoe en Evi88 vinden dit leuk.
  12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Nee daar sta je zeker niet alleen in! Ik hoef niet mee te genieten met mijn buren.

Manque en Evi88 vinden dit leuk.
  13. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.806
    784
    113
    Nee hoor ik ben het helemaal met je eens. Ik verbaas me erover hoeveel mensen het normaal vinden om muziek te draaien in de tuin, en schrik er zelfs wat van. Wij hebben deze zomer voor het eerst een tuin, en toevallig draaiden de buren vorige week muziek wat ik lekker mee kon zingen terwijl ik aan het werk was in de tuin, maar waarbij ik me wel bedacht dat ik dat niet op ieder moment zo fijn zou vinden.

14. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Een gehoorbeschermer is helemaal niet zo duur. Voor €30 heb je er al een.
    Ik draai zelf nooit muziek in de tuin, maar woon in een buurt waar dat zomers de standaard is. Het niet altijd zo dat als je alles letterlijk kunt meezingen, dat de muziek dan te hard staat ;)
    Ts en haar kinderen zijn sensorisch overgevoelig voor geluid, daar ligt het ‘ probleem’ niet zo zeer bij de buurman. En aan het feit dat er schijnbaar in de buurt is afgesproken dat het ten alle tijden stil moet zijn. Dat is gewoon niet realistisch en haalbaar!

DastyQueen vindt dit leuk.
  15. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik vind het echt heel bizar dat er wordt voorgesteld om zelf een koptelefoon/gehoorbeschermer te kopen omdat de buren graag muziek draaien in de tuin.
    Ik vind dat echt zó vreemd :|
    Muziek draai je toch binnen? Tenzij je buiten een feestje hebt ofzo.. maar ik moet er niet aan denken dat mijn buren buiten muziek draaien.
    Ik vind dat echt heel onfatsoenlijk.

OT. Ik zou het wel even melden. Zeker omdat je ze daarvoor nooit hoorde. Gewoon zeggen dat je je wat zorgen maakt.

16. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Wat is daar bizar aan?
    Geluidsoverlast is relatief. Zeker mensen met sensorische overgevoeligheid voor geluid kunnen hier nogal snel hinder ondervinden.Daarbij draaien ze het op een tijdstip waarop je nog geluid mag maken.

17. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dat je geluid mag maken wil niet zeggen dat je dan ook alles zomaar kunt doen?
    Ik heb van huis uit meegekregen dat je rekening houdt met je buren en als je dan op een dusdanig volume je muziek hebt staan dat je buren massaal aan de gehoorbeschermers gaan, dan vind ik dat echt te ver gaan.

bozoe en Evi88 vinden dit leuk.
  18. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Het punt is dat ts en haar kinderen sowieso al meer last hebben van geluid omdat ze sensorisch overgevoelig zijn. Ik heb als autist zijnde ook meer last van geluiden dan de gemiddelde persoon. Ik hoor vrijwel alles en goed, wat betekent dat ik soms last kan hebben van muziek van de buren die op een normaal volume staat. Afijn, ik zet dan de gehoorbeschermers op, omdat ik van mening ben dat ik niet van andere mag verwachten dat ze ten alle tijden rekening met mij houden. Het kan dus zomaar zijn dat haar buren de muziek helemaal niet zo hard hebben staan.

chrystel73 en Syane vinden dit leuk.
  19. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee hoor, kom jij alstjeblieft achter ons wonen i.p.v. die herrieboeren die er nu zitten :)

Nellie4 vindt dit leuk.
  20. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.188
    823
    113
    Dat werkt juist averechts, als je dat doet dan wordt de prikkeldrempel voor geluid nog lager en krijg je nog meer last van geluid. Onze dochter mag alleen haar oordoppen in als ze echt niet kan slapen door geluiden en als ze de volgende dag naar school moet.

Deel Deze Pagina