Jullie mening, wel of niet solliciteren??

Discussie in 'De lounge' gestart door Cintsa, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik zou graag jullie mening hebben(objectieve) mening kan soms misschien de doorslag geven;)

Zonet hebben we teamvergadering gehad...er is weer een nieuwe vacature uit binnen ons team...nu als verpleegkundige. Ik ben dus verpleegkundige heb de HBO V gedaan( 3 jaar geleden afgestudeerd), maar werk nu als verzorgende ig. Ik mis wel veel uitdagingen en zit er serieus over na te denken om te gaan solliciteren. Ik ben alleen heel erg faalangstig en in sommige dingen onzeker(al ben ik persoonlijk heeeeeeeeeel erg gegroeid)..daarom werk ik nu ook onder mijn niveau.Ik doe dit nu zo'n 3 jaar en voel me eigenlijk heel goed en zoals ik al zei ik begin nu de uitdaging te missen. Aan het eind van de vergadering kwam mijn leidinggevende(die per 1 maart weg is) naar mij toe..kijk jij nog even heel erg goed naar die vacature...met een knipoog..

Help..wat moet ik nu doen?Ik zou het graag willen, maar kan ik dat wel aan??Ik moet namelijk dan ook een beetje als coach fungeren over mijn collega's nu...dus je krijgt dan een andere relatie tot je collega's..er is verder nog geen vpk binnen ons team..het is iets nieuws wat ze gaan opzetten..

Maar ja..ik ben dus ook bezig met mijn kinderwens...wat als ik nu wel binnen nu en enkele tijd zwanger raak??( we zijn nu al een jaar bezig). Dan ben ik er over een tijdje een tijd uit..en kan ik die spanning wel samen laten gaan met een eventuele zwangerschap??Aan de andere kant..moet ik mijn hele leven dan gaan aanpassen op iets wat misschien kan gaan gebeuren(zwanger raken).Het kan ook zo zijn dat ik niet eens zwanger raak...en dan laat ik deze kans wel lopen..

Meiden..help???hihihih;)

Groetjes Liz

2. me83

me83 Niet meer actief

ik zeg doen!!

je wilt graag wat meer uitdaging.. je kan je bij je nieuwe functie net zo goed op je plek voelen.. is het niets kan je altijd nog bespreken over een terugschakeling.. wees niet bang.. zelfs je teamleider wreef het even onder je neus.. dus waarom niet;)

met het zwanger worden.. tja .. mensen weten ook wel dat als ze een vrouw aannemen dat die kans bestaat.. en je werkt er al een paar jaar.. zou ik me niet druk om maken.. ook niet om het zwaardere werk.. tijdens een zwangerschap waar je moeite heb met dingen kunnen er altijd compromissen gesloten worden waarbij het beter vol te houden is..

vind het juist leuk voor je dat je iets op jou niveau kan doen.. en waarschijnlijk ook meer centjes verdiend..

veel succes bij je keuze

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik zou het ook doen als ik jou was. Je zegt da tje weinig uitdaging meer hebt en je zult altijd angstig blijven dus die drempel moet je een keer over, waarom niet nu...
    verder, zwanger worden kun je niet sturen, al hoop ik voor je dat het snel mag lukken, maar ook dan vindt je teamleider wel een tijdelijke oplossing voor je vervanging. Dit zou hij nu ook moeten regelen...

4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Doen!
    Zonde als je dit laat gaan. Waar heb je dan de opleiding voor gedaan?

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    absoluut doen!!
    als je solliciteerd is de baan niet zeker voor jou, dus als je de baan dan krijgt moest het zo zijn en mocht je de baan dan niet krijgen kun je blijven doen wat je nu doet!
    blijf niet onder je niveau werken als dat niet nodig is!
    en wat betreft je kinderwens, dat hoeft niets in de weg te staan, bij alle vrouwen die ze zullen aannemen bestaat die kans!

dus go for it! nee heb je, ja kun je krijgen!

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
  7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zou er zeker vOor gaan, zonder twijfel. Voor het zwanger willen worden zou ik de kans niet laten schieten en misschien met deze nieuwe uitdaging staat je hoofd even ergens anders naar dan zwanger worden en tja als het dan eenmaal zover is dan is dat zo. Dat risico loop je met een vrouw aannemen

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja hoor, zeker doen!!!

Zo te lezen ziet je huidige leidinggevende je ook wel in die functie, dus dat is al hartstikke positief. Als hij zou denken dat je het niet zou kunnen zou hij ook echt niet naar je toekomen om je aan te moedigen te solliciteren.

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Sluit me bij de rest aan, DOEN!!

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.303
    2.583
    113
    doen, zonde van je hbo-v anders.
    je hebt de opleiding afgemaakt dus zul je echt wel de capaciteiten hebben en je hebt nu al een aantal werkervaringsjaren.

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik zeg doen !!!!!!!

12. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de reacties!!!

Het klopt dat ik die angst altijd zal hebben, ik moet idd even over die drempel heen...En idd als ik solliciteer wil nog niet zeggen dat ik ook word aangenomen.Een collega van me gaat namelijk ook solliciteren, ze is al 12,5 jaar in dienst en heeft volwassen kinderen..dus ja in dat opzicht zouden ze haar misschien eerder aannemen.maar ja ze lijkt op mij, ze is ook wat onzeker en faalangstig en zit momenteel niet echt lekker in haar vel..

Ik denk dat ik iig ga solliciteren..als ik het word en het blijkt dat ik het toch niet kan, zasl er vast wel een oplossing zijn..en vooral in de zorg..En idd mocht ik toch zwanger raken...dan zal ook daar wel een oplossing voor zijn...

Bedankt voor het meedenken dames!!!:)
    Liz

13. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    doen! je krijgt spijt als je het niet doet..
    een stapje terug kun je altijd nog doen als het nodig is.. maar deze kans is er nu alleen

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Doen, niet geschoten is altijd mis..... s6!

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Zeker doen!!!

De laatste keer dat een leidinggevende mij een vacature onder mijn neus schoof heb ik de baan gekregen... Dat zegt heel erg veel hoor! Dat betekent dat je leidinggevende al denkt dat jij het kan, dus je bent al half binnen.

Over die kinderwens: wat de anderen al zeggen: dat risico neem je natuurlijk als je een jonge vrouw aanneemt. Dus ze zullen heus niet erg raar opkijken als je op een gegeven moment met de mededeling komt dat je zwanger bent (ik hoop het voor je!). Ik werk zelf niet in de zorg, maar volgens mij wemelt het daar van de vrouwen, dus ze zijn wel wat gewend. En tenslotte, als het goed is kijken ze wel wat verder vooruit. Wat zijn die vier maanden verlof nou op al die jaren goed werk die jij kan leveren?

(Ik heb die baan, waar die leidinggevende mij dus voor tipte zelfs gekregen toen ik net zwanger was. Gelukkig zijn er werkgevers die beseffen dat die vier maanden verlof maar tijdelijk is.)

16. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Gewoon voor gaan.

17. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Mijn ervaring is
    Dat ik. Niet onder doe voor mijn vk ik ben zelf helpende
    Maar gaat heb even veel lol met de vk
    Ze mogen alleen veel meer dan ik mag

Dus ik zeg óók doen

18. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik zou ook zeker solliciteren. Als je leidinggevende al zegt dat je naar die vacature moet kijken dan zegt dat genoeg.

Soms ziens mensen kwaliteiten in je die je zelf niet echt ziet.

Dus ga er voor.

19. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    Ik zeg doen, altijd proberen!
    Succes!!

20. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Doen! Klinkt als een superleuke uitdaging voor jou en hoe langer je wacht, hoe hoger die drempel gaat worden!
    En daarnaast, als jij jaren onder je niveau gaat werken, en je gaat dan een keer solliciteren, zullen toekomstige bazen zeker gaan vragen waarom je dan zo lang onmder je niveau hebt gewerkt, dat geeft ook twijfel bij de ander dan!
    En...niet geschoten altijd mis! ;)

Deel Deze Pagina