Honden vlo en een katten vlo??

Discussie in 'De lounge' gestart door whitesaber, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Huh mijn man zegt dat er een verschil is tussen een honden vlo en een katten vlo
    En weet iemand hoe het zit?
    Want heb onze nieuwe doggy net een stronghold pipet in de nek gedaan die we nog hadden van de kat ;)

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    een vlo is een vlo

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Een vlo is idd een vlo, wel is het handig om de hond een pipet te geven naar zijn gewicht en niet een voor de kat.

Maar van stronghold heb je ook pipetten voor pups en kittens;)

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    uhhh google net en er blijkt wel een kattenvlo en een hondenvlo te zijn

5. Seth

Seth Niet meer actief

ja een hondenvlo is zwart.... een kattenvlo is bruin....
    (maar de meeste honden krijgen kattenvlooien, want die komen veel meer voor)

maaruhhh zou wel de middelen halen die voor het dier geschikt zijn... is niet zomaar een kattenversie van stronghold.. en een hondenversie...

Stronghold is natuurlijk ook niet alleen voor vlooien, maar ook voor bepaalde wormen...

6. whitesaber

We hebben frontline en een vlooien shampoo besteld die komt morgen binnen
    Even kijken of het een beetje werkt vannacht...
    Hij is echt niet happy...
    Daarom heb ik hem een katten vlo gedoe gegeven :(

7. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

je hebt een honden en kattenvlo..
    2 verschillende beestjes

als ik het goed heb kan een kattenvlo wel naar de hond overgaat, maar de hondenvlo niet naar de kat

(kan ook anders om zijn, maar 1 van die 2 gaat niet naar de ander toe)
    daarom moet je dus ook altijd vlooien middel voor honden of voor katten kopen.. middel voor katten kan je niet op de hond doen en anders om (dacht ik)

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hondenvlo is ook groot en een kattenvlo veel kleiner.
    En het is raadzaam om alle beesten op dezelfde dag met de desbetreffende anti vlooienspul te behandelen.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

je moet nu trouwens niet gelijk de fronline er over heen doen dat kan echt heel erg slecht zijn voor de hond het zijn toch pesticiden

10. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Je moet echt NOOIT maar dan ook NOOIT spul voor de kat aan de hond geven en andersom. Er zitten namelijk voor de kat en hond beide andere werkszame stoffen in. Als je bijv een pipet voor de hond aan de kat geeft dan kan de kat hieraan overleiden. Frontline is een middel wat zo wel voor de kat als hond geschikt is. Maar dan wel weer alleen de spray. Ik zou dus als je het spul binnen krijgt even overleggen met de dierenarts of "goede" dierenwinkel hoe lang je moet wachten tot dat je weer mag gaan behandelen. Ik zou de hond ook even om de plek waar je de pipet hebt leeg gedrukt even controleren of daar geen reactie is ontstaan.
    Dus wat je nu hebt gedaan is niet zo slim. Omdat je waarschijnlijk moet wachten voordat je weer mag behandelen.

Heel veel succes.

11. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Om even terug te komen op honden en kattenvlooien. Er is inderdaad weldegelijk een verschil tussen beide. Maar een hondenvlo komt eigenlijk bijna niet meer voor. Dus het is niet zo dat als je hond kattenvlooien heeft (wat meestal het geval is) dat je dan met een vlooienmiddel voor de kat moet gaan bestrijden.

12. whitesaber

De vlooienbranch maakt het ons wel moeilijker dan het is niet?
    Want als je zo wilt denken moet je:
    Een katten bestrijdingsmiddel gebruiken EN een honden bestrijdingsmiddel
    Want er zitten honden vlooien en katten vlooien op de HOND

Er werd net hierboven gezegt dat je dus niet een hond moet gaan behandelen met katten en honden middel want er zitten MEER katten dan honden vlooien op de hond
    WTH...

Met ander woorden er zit dus WEL kattenvlo bestrijdings middel in een vlooien middel voor de hond!!
    Of je kan dus wel vlooienmiddel van de kat gebruiken WANT er zitten maar weinig honden vlooien op de hond!

PFFTTT *kop draait nu*

Deel Deze Pagina