wasmachine op 90 graden draaien met soda, of schoonmaakazijn. heb het ook wel eens met vaatwastablet gedaan.
Oké, wist helemaal niet dat je die ook schoon moest maken dacht dat die altijd wel schoon was met wassen Ga het morgen metteen doen
Hihi, wist dit ook niet eens *woops* Heb de machine nu zo'n 3 jaar dus denk dat het wel eens tijd wordt voor een schoonmaak beurt!
Ik maak altijd alleen het filter 1x per jaar schoon en 1x in de 2 maanden de grijze afsluitrubbers bij de deur... Hij gaat al ruim 10 jaar mee!
ik draai ongv 1 keer per maand een was op 95 graden. Haal af en toe een doekje door de rubberen rand en maak haal het wasmiddelenbakje er uit en spoel/schrob dat schoon.
Ik doe bij elke wasbeurt een schepje antikalk erbij door bij het draaien van een was. Dat gaat prima. Sinds dat ik dit doe heb ik nooit meer witte strepen op donkere kleding. Met azijn doe ik het eigenlijk nooit.
als je regelmatig een kookwas draait en dan even een scheut azijn mee ben je goed bezig! Wasmachines die alleen op 30/40 graden draaien met wasmiddelen en wasverzachters zijn erg vies van binnen!
Hier ook eens in de twee maanden ofzo een halve of hele fles azijn in combinatie met een kookwas. 2 x per jaar maak ik het filter schoon en 2 x per jaar haal ik het wasmiddelenbakje er uit, sop dat helemaal schoon met afwasmiddel en onder het bakje haal ik er een doekje langs. Mijn wasmachine heeft niet zo'n brede rubber ring, dus dat scheelt al, daar kan geen viezigheid tussen gaan zitten.
Ik ook. Was me er ook helemaal niet van bewust adt dit nodig is. Ga het morgen meteen doen! En als ik nou geen azijn heb, wat kan ik dan het beste gebruiken? En misschien wat ontkalker erbij, of heeft dat geen zin?
- Regelmatig een schep soda op 90 graden - Haren en vergeten papiertjes uit het filtertje - Rubbertje schoonmaken met een vochtig doekje - Deurtje open laten na gebruik zodat hij kan drogen Dit op advies van de monteur