honden vraagje (bijtende beagle)

Discussie in 'De lounge' gestart door Frubbel, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    mijn buurvrouw heeft er 2 maar dit zijn dikke schatten hoor en vooral met kinderen willen ze direkt spelen en het zijn ook nog al oude hondjes dus denk dat die van je ouders slecht is opgevoed

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben ook beagle, deze had mijn vriend al. Ze was nooit kinderen gewend, maar ze is zo wijs met mijn zoontjes. Houd ze goed in de gaten, en ze mogen knuffelen met haar. Wel is ze inmiddels 12 jaar dus als ze moe is moeten de jongens haar wel met rust laten anders wil ze wel eens snauwen, maar happen niet.

Daarnaast moeten we er om denken met eten, staan beagles ook bekend om dat ze alles wil hebben wat los en vast zit. Dus als wij aan het eten zijn moeten ze de hond met rust laten. Als er eten is is ze compleet gefocust op eten.

Mijn vriend heeft echt een hele strijd met haar gehad ( was 3e eigenaar in hele korte tijd). Nu is ze echt de allerliefste schat die je je maar kunt wensen, maar ze heeft soms een gebruiks aanwijzing en die moet je even kennen

3. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zojuist gemaakt. Moest nog ff aan je topic denken. Het kan echt anders 😊

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn ouders hebben een niet helemaal raszuivere Beagle. Dat is echt een kindervriend en gek op kinderen. Hij is ook zeer voorzichtig met kinderen.

Ligt dus inderdaad aan de opvoeding in mijn ogen.

5. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    1 beagle is niet opgevoed
    2 kind had niet moeten blazen tegen snuit of oor.

Dat is wat ik erop uitmaak.
    Het is en blijft een dier.

beagle is de hogere in huis, als die je vader ook al bijt.
    is hij medisch onderzocht? Zeg dit altijd want honden met een tumor in de kop kunnen ook raar gedrag vertonen.

Als de kinderen komen hond apart.

Hier doe ik dat ook, bij mensen/kinderen die mijn hond niet vertrouwd, liever het zekere voor het onzekere.
    Die van mij moet je negeren, vele doen dat helaas niet en ik heb geen idee wat ze dan doet

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Beagles horen een hoge bijtdrempel te hebben (dus niet snel over te gaan tot bijten) én een hoge pijngrens te hebben. Dit is ook de reden waarom beagles gebruikt worden voor dierproeven.

Het kindje had niet de kans moeten krijgen om te blazen in het gezicht van de hond, MAAR een sociale hond zal dan niet direct overgaan tot bijten (uitzonderingen daar gelaten). Er zijn opties die de hond dan eerder kan aanspreken dan te bijten.

De manier waarop hij zich verder gedraagt, wijst zeker op een gedragsprobleem, al dan niet ingegeven door het gedrag c.q. gebrek aan begeleiding van je ouders.
    Een gedragstherapeut is zeker aan te raden. Verder zou ik absoluut niet meer met mijn kinderen daar komen zonder dat de hond afgezonderd was. En dan heb ik veel ervaring met honden...je moet de kat niet op het spek binden.

7. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Blazen in gezicht of oren is sowieso niet prettig voor honden. Voor de rest is die hond niet opgevoed. Ras doet er niet toe!

Daarbij sommige honden hebben gewoon niks met kinderen, net zoals er genoeg honden zijn die niks met puppies hebben. Die hond weet niet beter dat met bijten/happen de mensen weggaan.

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Feit is dat beagles en beleefd zijn met eten echt niet samen gaat over het algemeen.

Wij hebben kort een beagle gehad, helaas bleek dit een enorme bijter en dit waren ze ons 'vergeten' te vermelden. Als destijds alleenstaande met 2 jonge kinderen heb ik besloten de hond te herplaatsen bij mensen met veel beagle ervaring. Beagles zijn gevoelig voor dit soort gedrag als ze niet goed opgevoed worden. Onze was ook superlief naar de kinderen, beet mij als ik hem corrigeerde (op een verantwoorde manier) een duidelijke toon met lichte stemverheffing was genoeg voor hem om te grijpen.

Het was vast en zeker eruit te krijgen maar ik durfde dat niet aan met de kinderen erbij.

Ik vind het dus wel heel herkenbaar en typisch beagle, maar vooral typisch een onopgevoede beagle.

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ducktape. Veel ducktape.

10. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    #30 Frubbel, 17 apr 2015
    Laatst bewerkt: 17 apr 2015
    moest stiekem even lachen, heb morgen een verjaardag bij mijn ouders ik zie mezelf al in een volle kamer de ducktape te voor schijn halen haha.

Morgen zal de hond niet los lopen. Daarna eerst eens een gesprek met mijn ouders en hopelijk tot een soort van oplossing komen...
    Zo niet dan zijn mijn ouders hier welkom om de kleine te zien

Deel Deze Pagina