Overstappen???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lieverdjuh, 2 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    hallo allemaal...

ik heb een vraagje ik slik foliumzuur gewoon normal zonder ijzer,calcium enzo erin...
    nou las ik een boekje die ik van het ziekenhuis vandaan heb dat je beter GRAVITAMON FOLIUMZUUR kan slikken omdat daar wel vitaminen inzitten die je nodig heb.
    is het nou gevaarlijk om over te stappen?

en nog wat ik , ik ben een hele moeilijke eter ik hou echt niet van groente
    nu drink ik wel aardbei yoghurt en eet ik bruin brood en ook wel groente maar met moeite ... kan dat erg veel kwaad als je niet zn eter ben? daar toch wel dingen voor als je geen eter ben...
    ik weet dat me baby het nodig heeft en ik doe ook me best maar soms gaat het gewoon niet!

Veel Liefs Lieverdjuh...

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Overstappen is geen probleem hoor. Foliumzuur is geen medicijn, maar een vitamine. Je kunt ook bijvoorbeeld de zwangerschapsvitamine nemen van de kruitvat. Ik heb ze naast elkaar gelegd en er zit hetzelfde in. Die van het Kruitvat is alleen een stuk goedkoper.

Ik zou toch proberen zoveel mogelijk groente te eten. Probeer het anders lekker te maken met een sausje erover of prakken door je aardappelen.

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik slik ook Gravitamon en ik vind het zelf wel makkelijk dat alles erin zit wat je nodig hebt. Toch ben ik het met Daphne eens dat het echt voor jouzelf maar ook voor je kleintje het beste is als je toch regelmatig groente en fruit eet, ook al is het moeilijk. Je hebt het echt nodig!

Veel succes!

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik slik ook gravitamon hij is wel wat duurder dan de meeste merken maar alles zit er in. ik heb ook die van de etos gehad die was goedkoper alleen moest je er daar 2 van slikken per dag. dus kwam het op hetzelfde neer.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik had eerst ook gewoon foliumtabletten, maar doordat ik in het begin zo duizelig was bleek mijn bloeddruk te laag te zijn en ijzergebrek. De arts heeft mij toen geadviseerd over te stappen naar gravitamon.

Ik heb tijdens die overstap niks gemerkt, en als het kwaad zou kunnen zou het arts het niet adviseren! Dus je kan gewoon overstappen! ;)

Gr. Miranda

6. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    overstappen kan best het is een vitamine maar volgens mij moet je foliumzuur gebruiken tot de 12de week???

7. sim

sim Niet meer actief

ik slikte eerst de foliumzuur van etos en ben toen ook overgestapt naar gravitamon. vergeet het trouwens nog wel eens te slikken de laatste tijd :( staat op een plekje waar ik niet dagelijks kom (kastje)

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Gravitamon staat goed aangeschreven. Ik slik het al toen wij besloten dat we zwanger wilden worden, en nu nog steeds. Ze raden het ook aan voor na de bevalling tijdens de borstvoeding. Ik ga er dus wel voorlopig nog even mee door.

Groetjes,
    Nikki F

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik las op internet ergens (weet zo niet meer welke site) dat het na de 10e week niet meer hoeft omdat het ruggetje en alle zenuwen dan al compleet zijn aangelegd.
    Maar je kan het ook doorslikken tot de 12e/13e week! Kan absoluut geen kwaad!

10. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Gravitamon is goed daar zit ook foliumzuur in trouwens!

11. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Je hebt altijd een bepaalde hoeveelheid foliumzuur nodig, of je nou zwanger bent of niet. In Gravitamon zit de dagelijks aanbevolen hoeveelheid foliumzuur. Verder is het belangrijk dat je ook voldoende vitaminen uit je voeding haalt, drink daarom ook geen melk bij of vlak voor/na de maaltijd want dan haal je de vitaminen niet goed binnen!

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Dat kun je zo doen omdat in gravitamon ook 400 mg foliumzuur zit.

Ik slikte ze eerste ook van het kruitvat maar die hadden zo vieze na smaak dat ik er van begon overtegeven en gravitamon stinkt ook niet als je het potje open doet

Deel Deze Pagina