Uhm dat is een fabeltje. Mijn zus heeft er namelijk zelf twee... en het volledige pitbulls ... Tja wat ik zou doen vooral niet zo`n groot probleem ervan maken dat die honden tegen het hek beuken. Hoe zenuwachtiger jij erop reageert hoe fanatieker de honden worden. Vaak ga je ook nog eens extra snel er voorbij waardoor de honden alleen maar slagen in hun missie. En probeer ook te kijken wat voor signalen je eigen hondje afgeeft. Ik merk snel met mijn twee niet zo hond vriendelijke honden dat mensen alleen maar zien dat ik mijn hond corrigeer en niet op welk signaal ik dat doe. Ze zijn totaal niet met hun eigen hond bezig die vaak al starend, staart hoog en/ of loopt te patsen en uit te dagen. Mijn honden reageren daarop maar mogen niet reageren en dienen de andere hond te negeren. Dit lukt ook prima maar honden taal lezen doen veel eigenaren niet.
wat ik vaker lees is dat mensen zeggen : ''blaffende honden bijten niet'' en dat weet ik maar al te goed ik zeg ook niet perse dat deze honden zoude bijten maar in het geval dat een hond zou bijten of dat 1 van deze honden is of een andere, wou het voor het geval dat weten. Sorry dat mensen meteen denken dat ik het over alle honden heb of dat mensen denken dat ik er bang voor ben of iets anders ik wou het alleen weten als het wel een keer zou gebeuren. Mijn hondje geeft alleen aan '' spelen spelen'' ze is 10 maanden en speelt met honden katten kikkers zelfs miertjes. Voor niks en niemand echt bang maar wel super onderdanig gaat zelfs voor de kitten van hiernaast op haar rug liggen maar wil na even snuffelen dus spelen.
Ooh nee hoor mijn berichtje was ook niet vervelend bedoeld maar moest er gewoon om lachen want ik zie dus echt nooit een topic van die valse westie van hiernaast staat de hele dag te blaffen erg beangstigend haha, snap wel dat een grote hond sneller eng over komt, maar je hebt tips wat je kunt doen als ze losbreken . En tja elk ras kan vals gemaakt maar het zijn vaak wel altijd hetzelfde soort mensen met hetzelfde ras
Ja jammer genoeg ligt het (bijna) altijd aan de baasjes, de rottweiler uit de straat iedereen loopt er voor om maar het is zo schat van een beestje zit niks kwaads in. 3 jackrussels uit de buurt vallen alles aan wat langskomt maar dat ligt aan de baasjes die geven ze een koekje als ze dat doen (bedoel dit dus zeker niet voor alle jack russels!)
Als ze zo gevaarlijk zijn, en er lopen kinderen daarlangs is er dan niemand die er iets van zegt??? Ohja en over een hond slaan.. Als er een hond losloopt en hij bijt mijn hondje die geef ik echt een schup! Honden horen vast. Klaar.
Niet helemaal mee eens.. Jack russel ik vind ze lief! Onze hond pas overleden bijna 15. Schat van een beest! Toen ik klein was hadden we ook een jack, wat een trubbel! Zodra je liep hing hij in je hakken! Denk dus dat het er niet mee te maken heeft waar hij terecht komt. Maar waar je hem koopt!
Al meerdere mensen zeggen er iets van maar de meeste lopen er maar gewoon niet langs, wachten even of lopen om. Ik zelf doe het ook maar voortaan wil het risico niet lopen dat mijn hondje toch (weer) gebeten word (en nee ze is niet door 1 van die honden gebeten).
Zou dus never nooit niet omlopen he, ik zou gewoon met die mensen gaan praten! Als ze last hebben van mijn hond ( als ik een grote hond zou hebben ) hoop ik ook dat de mensen het tegen me zouden zeggen, zodat ik er iets aan kon gaan doen. Zo word de pit bull weer in het kwade daglicht gezet, zullen de baasjes ook niet tof vinden denk ik.
Heb dat zelf liever ook gewoon met praten alles even oplossen. Gelukkig komt er steeds vaker politie op het hondenuitlaatveld + in de buurt die letten hopelijk beetje op. Maar tenminste allemaal bedankt voor het antwoorden als het een keer gebeurd!