honden

Discussie in 'De lounge' gestart door samantha1986, 27 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

een grote, middelmatige of een kleine hond???

1. grote hond ( rottweiler, dogo canario enz.)

2. middelmatige hond (engelse bulldog enz.)

3. kleine hond (franse bulldog enz.)

4. maakt niet uit hoe groot

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Wij wilde eerst ook een chihuahua erbij, die heb je hier heel veel op Aruba, maar we zijn er achter gekomen, dat juist die hondjes heel fel zijn, juist ook tegen kinderen, omdat die heel onverwachts zijn en dan worden de hondjes bang, dus voor ons geen chihuahua (en dat is toch een best te hanteren hondje qua omvang, het zijn juist vaak de kleinere hondjes die heel agressief reageren)!!!

2. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei

ik weet niet wat die link daar moet hoor
    maar wij hebben geen dogo canario
    wij hebben namelijk een stafford

heel veel liefs samantha

3. samantha1986

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei

wat een mooi hondje

heel veel liefs samantha

4. samantha1986

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei

hey,
    dat is ook toevallig.
    onze stafford heet ook senna
    en op 11-12-2006 word ze twee jaar en het is echt een scheetje
    er staan wel foto's in mijn album

heel veel liefs samantha

5. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Hier wat fotos van mn schatjes :D
    Kleine Jaimin:
    Jaimin kerst:
    Jaimin stoer kijken:

6. samantha1986

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    wat een skeetig hondje

heel veel liefs samantha

7. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    BamBam klein:
    BamBam & Jaimin poseren:
    Jaimin, Bambam & grote hond:

8. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    die naam vind ik ook gaaf. Zo noemen we Giulian ook, want die ramt overal op, hahaha!

9. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Ja we vonden het ook een leuke naam :D
    En het past hem wel want hij maakt alles kapot :D

10. samantha1986

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    senna vreet ook alles kapot

heel veel liefs samantha

11. Floor

Floor Actief lid

21 apr 2006
    355
    0
    0
    Wij hebben 2 cairn terriërs. Daarnaast hebben we ook nog 2 katten en 2 cavia's thuis. Een echte dierenliefhebber dus.

Helaas is één van mijn honden een keer aangevallen door een stafford (zonder reden, hij had die hond niet eens gezien). Sindsdien ben ik doodsbang voor die honden. Het was niet normaal hoe dat beest te keer ging, en absoluut niet los wilde laten. Na meerdere operaties is het gelukkig goed gekomen.
    In de buurt waar ik toen woonde, woonden meerdere baasjes met staffords, het asociale type. Zij gingen ook vechten met de honden etc.

Ik begrijp hele goed dat het voor een groot deel aan de opvoeding ligt, en dat er zeker mensen zijn die verstandig met deze honden om gaan. Helaas ben ik te veel met het andere soort geconfronteerd geweest, en heb daar wel en trauma aan over gehouden.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Wij hebben ook een Jack Russel, tot nu toe is hij heel gek met kinderen maar een beetje te wild (ondanks dat hij alweer 9 is) en vooral heel waaks met alles wat hij zwakker dan hem acht (dus ook met opa die in een rolstoel zit).
    Ik heb hem nog nooit alleen gelaten met een kind (die van mijn vriendin zijn 3 en een paar maanden).
    Twee jaar geleden sliep mijn (toen 6 jarige) neefje bij ons (gebeurt niet zovaak want hij woont in amerika). Ik moest naar de wc en heb hem gevraagd wat hij wilde, dat ik de deuren open liet zodat ik hem en de hond kon zien of dat ik de hond even meenam naar de wc.
    Hij gaf zelf aan het liever te hebben dat de hond met mij mee ging.
    Ondertussen zat hij wel op de grond omdat de hond niet op de bank mocht ;)
    Hier in huis hebben we ook een hele strakke regel, kinderen mogen niet in de keuken als de hond in huis is. Daar staat namelijk zijn mand en zijn waterbak en kan hij zich dus terug trekken als hij dit zou willen.

Toen wij de hond net hadden (dag 2) gingen we wandelen en werd hij aangevallen door een hazewind hond die los liep, het baasje liep gewoon door met de opmerking; Wat een rot hond he!.
    Mijn man heeft hem letterlijk van onze hond af moeten trappen, sindsdien heeft onze hond het niet meer zo op andere honden.
    Zelf ben ik als kindzijnde bijna doodgebeten door een bouvier (dankzij mijn reddingsvest die ik aan had heeft hij zijn bek niet om mijn nek kunnen krijgen). Dankzij hele lieve buren met een hele lieve bouvier ben ik nooit bang voor dat ras geworden.
    Toen ik tiener was ben ik aangevallen door een dobermann, ik fietste langs hem heen.
    En daarna dus dat incident met onze hond.
    De overeenkomst tussen deze honden was dat ze alle drie niet aangelijnt waren, ik heb het dus niet meer zo op niet aangelijnde honden :cry:

Groetjes

13. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje pluk ik kan me wel goed voorstellen dat je geschrokken bent. Gebeten worden door een hond is zeker niet leuk. En dat jou hond gebeten is door een andere hond valt ook niet goed te praten. Was je hond nog een puppy toen hij werdt gebeten? Mijn hond Chanel (rottweiler) loopt ook los op het veld waar ik haar uit laat. Maar zodra ik iemand anders met een hond zie die aan gelijnd is, lijn ik mijn hond ook aan. Moet er niet aan denken dat Chanel gebeten wordt of iemand bijt.

14. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wij hebben 2 katten (waaronder 1 MaineCoon) en een hond; een Friese Staby. Dat is echt een hele lieve hond, een beetje middelmaatje. En echt een gezins hond. Nu met Ewout is ze ook heel lief! En heel voorzichtig. Af en toe krijgt Ewout een lik over zijn handjes als ik hem aan het voeden ben op de bank, dan komt Lotje (de hond) er bij zitten, dat is altijd erg gezellig. Ik zal een foto plaatsen in mijn album. ;)

15. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij hebben ook een rottweiler..
    Ik heb altijd gezegd dat als ik een hond neem dat er dan een rottweiler kwam en mijn vriend dacht daar gelukkig hetzelfde over dus we hebben haar nu een jaar en ze is echt helemaal geweldig :)

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij hebben een erg luie maar ook erg lieve bouvier: Kara Jet van Dafzicht (wat n titel heh :p)

Ik ben van mn 6e tot mn 16e opgegroeit met een HELE lieve Bouvier genaamt Gwennie. En toen ik besloot zelf een hond te nemen was de keuze eigenlijk snel gemaakt :)
    Mn vriend houd meer van honden als Mastiefs enzo maja ik had al n hond en deze vind hij ook wel lief hoor. Ze is alleen wat dom en soms verdenken we haar er van ook een vorm van autisme te hebben :rolleyes:
    Het is gewoon een domme lompe boef maar met n hart van goud (je moet dr horen mee janken als mn jongste zich bezeert heeft en luid huilend binnen komt!)

17. samantha1986

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei

hoi hoi
    dat slaat ook nergens op dat die stafford jou hondje aanviel
    en ik vinds het helemaal dom dat die mensen met die honden te gaan vechten die toen bij jou in de buurt woonde
    ik hoop dat het nou weer een beetje beter gaat met je hondje
    heel veel liefs samantha

18. samantha1986

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    onze hond senna (staffordje) is ook al een paar keer aangevallen door een engelse bulldog van vrienden van ons
    zw wouden ff proberen of senna en die bulldog samen
    konden. en toen viel die bulldog aan terwijl senna vast
    zat en hij was de eerste keer los
    en daar kon senna niks aan doen.

en de tweede keer ging het weer mis
    toen zaten ze allebei vast en hij viel weer aan

en sindsdien is het mis
    senna vind andere honden niet echt meer leuk
    dus ze is eigenlijk een beetje verknalt
    want als ze een andere hond ziet is ze bijna iedere keer bang
    vooral al ze grote honden ziet dan loopt ze met haar
    staart tussen haar poten weg
    en dat is best sneu om te zien.

heel veel liefs samantha

ps ik heb niks tegen engelse bulldoggen hoor alleen die

19. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Wij hebben een poepie van een Jack Russel. Slim, speels, in huis rustig en luistert aardig goed. Kan tevens met gemak een uurtje mee naar het bos met paard. Echt een scheet dus! (foto's in album)

20. Niet meer actief

Wij hebben een Border Collie, een schat van een hond.Daarbij 3 katten en een tamme rat.
    Onze Border Sjaak is nu 5 jaar en raszuiver.
    En hoe lief hij ook is, ook wij laten 'm niet alleen met de kids.Kinderen maken nu eenmaal onverwachtse bewegingen en je weer nooit hoe een hond erop reageerd.

Deel Deze Pagina