Hallo! Wij krijgen een dochter! maar dat houden we voor de buitenwereld verder geheim Nu willen we haar Aimy noemen, geschreven met een (i) ertussen. Maar... hoe zouden jullie dit uitspreken? De bedoeling is als "gewoon" Emie maar op internet lees ik ook veel dat mensen dit als Ajmie uit zouden spreken.. Hoe zouden jullie dit uitspreken? en waarom..
Uitspraak ee-mie is voor mij Emy/Emi (navolging van Evy/Evi), maar vooral Amy. Aimy zou ik denken dat het anders uitgesproken moet worden juist omdat ik ee-mie bij Amy vind horen. Aimy zou voor mij dus een soort van ajmie gaan worden inderdaad. Waarom zou je de i toevoegen?
Als ik dat zou zien staan zou ik eigenlijk geen idee hebben hoe ik het uit zou moeten spreken. Waarom die "i" ertussen als je het gewoon als Amy uit wilt spreken. Ik snap dat echt niet.
Omdat ik dat al vanaf het begin af aan een mooie schrijfwijze vind En eejmie is net als emie ook goed maar ajmie weet ik niet of dat wel de bedoeling is.. lastig hoor namen en schrijfwijzen
Als je het wil uitspreken als Emi / Amy dan vooral zo schrijven.... nutteloze letters vooral niet gebruiken. Zorgt alleen maar voor verwarring. Bij jullie al dus zeker bij anderen.
Ik zou dan gewoon gaan voor Amy als je voor die uitspraak kiest. Dan is het wel duidelijk Ik heet ook zo, maar dan met een E en moet altijd zeggen/spellen dat het met een E is ipv een A.
Ik zou het waarschijnlijk als emie uitspreken, maar ik zou wel twijfelen. Ik zie het nu van de extra i ook niet in. Waarom een naam niet gewoon schrijven zoals het hoort, zonder dat het weer extra "bijzonder" gemaakt moet worden?! Levert alleen maar gedoe op. De naam moet altijd gespeld worden, hij wordt altijd verkeerd geschreven en uitgesproken. Alleen maar omdat jij er een extra i in wil... Ik zou dus gewoon voor Amy gaan.
Juist door die (overbodige) i zou ik Ajmie/Eejmie zeggen. Amy zou ik eerder als Emie uitspreken, al spreek ik die in eerste instantie ook op z'n Engels uit
De schrijfwijze doet echt afbreuk aan de naam. Ik zou voor gewoon Amy gaan. Ik zou Aimy uitspreken als Eejmie.