Maar ik lees LUUNA en niet LOENA. Dus: wat is je uitspraak van de naam? Ik vind LUUNA (Luna) een erg mooie naam. Mijn mening is dat honden geen honden namen meer krijgen maar mensen namen en dat vind ik een beetje te.
Wij hadden trouwens ook die naam, maar toch door de honden namen niet gekozen en daarom wel voor Y.una gekozen.
De uitspraak is LOENA gewoon spaans gesproken, wij zijn beiden ook spaanstalig. In onze familie is net een Yuna geboren, dus dat gaat echt niet maar wel een mooie naam. Zoiets zoeken we. Nou, zei iemand loua maar dat klinkt weer zo niet zo. Wie heeft er nog een idee?
Wij noemen haar Y.UUNA. Wij houden niet van de oe klank, dus dan vind ik Luna al minder, maar als het echt jullie naam is dan moet je het gewoon doen.
Onze hond heet Bo, tja, dat vind ik echt heel mooi voor een hond en veel minder voor een mens Net als met Luna > 'loena'. Luna uitgesproken als luuna vind ik wel minder 'honds' dan Luna uitgesproken als loena. Ik denk wek dat veel mensen als 'eerste ingeving' wel loena zeggen en de topicstarter wil dat ook, lees ik net. Misschien zou ik het met de 'uu' uitspraak dan als Lúna schrijven. Met die uitspraak vind ik 'm ook wel mooi! Om de betekenis te houden 'moet' het natuurlijk wel met een 'oe', ja.. Lune vind ik op beide manieren erg mooi (loene en luune)
Ik vind luna eerlijk gezegd ook echt een honden naam (ken er meerdere) en zou zeker als er een hond in jullie familie zo heet die naam niet doen, sorry! Het is zoiezo niet echt mijn smaak, lana vind ik wel mooi!
Gewoon lekker doen! Hier wordt de naam veel vaker gebruikt, en ik kom hem in mijn werk (onderwijs) ook erg vaak tegen!
Wij hebben voor een evt. meisje later ook een naam en die hebben 2 familieleden als dierennaam gekozen, mijn oom een hond en mijn broer een kat en tóch willen wij onze dochter zo gaan noemen, vind je de naam leuk gewoon doen!! De hond van mijn vader heet trouwens Semmy en zijn kleinzoon Sem en niemand die het raar vind....
@noralie87 Wat is de naam als ik vragen mag? En vind je dat dan niet vervelend? Grappig, want ik ken meerdere jongetjes die bo heetten en ik heb zelf nooit aan een hond gedacht. Het is ook maar waarmee je het associeert natuurlijk. Lastig want het blijkbaar erg persoonlijk. MMMM we twijfelen nog maar ik neig om het toch niet te doen gezien de reacties.
Ik vind het prima kunnen hoor. Kijk als je dr nou Fikkie of Rakker noemt Luna, Kyara etc zijn in mijn ogen prima namen die je aan mensen kun geven.
Leuke naam hoor, gewoon doen!! Ik ken een meisje dat Lina (may) heet. vind ik persoonlijk nog mooier!!
Laatst hoorde ik iemand Sem roepen naar een hond...pff wat een gezeur (niet van jou) als mensen roepen het is een hondennaam. Het is en blijft een mensennaam. Luna vind ik echt geen hondennaam. Dat een familielid hun hond zo heeft genoemd zou me wel weerhouden.. Lina vind ik ook leuk
Onze dochter heet Luna, ze is geboren voordat de naam 'in' kwam als hondennaam. Wij krijgen er altijd hele leuke reacties op, het is een naam voor een stoere lieve meid met pit, dus de naam past perfect bij haar. Wij spreken het ook uit als 'Loena'. Lune vind ik zelf weer niets, te zoetsappig, ik hou echt van stoere namen als je vragen hebt mag je altijd pb doen! Ik zou me er zeker niet door laten tegenhouden dat sommige mensen hun hond deze leuke naam hebben gegeven
onze dochter heeft ook de naam Luna maar wel bewust als tweede naam omdat die naam hier in de buurt vooral in de lagere sociale klasse gegeven word als roepnaam en wij die associatie niet wilde. Gewoon doen dus. het is een prachtige naam!
Ik ken ook meerdere honden die Luna/Louna heten. Uitspraak allemaal hetzelfde. Aan de andere kant ken ik ook een meisje van ruim 1 dat Loena heet. Het is persoonlijk mijn smaak niet, maar daar vraag je ook niet om Ik vind dat je vooral moet doen wat jullie willen. Onze oudste heet S.arah. Daarvoor maakte ik me druk of mensen het teveel met 50-jaar-worden zouden associëren. Maar we vonden het een leuke naam en hij past helemaal bij haar. Het blijkt ook dat niemand dat echt doet (afgezien van een collega die de uitnodiging voor haar 50-jaar-Sara-party naast mijn geboortekaartje had gehangen). Als jij het een mooie naam vind en het is echt jullie naam moet je je er niet door laten tegenhouden. Uiteindelijk gaan mensen die dichtbij staan als eerste aan jullie meisje denken, en niet aan een hond.
@moradora Lager sociale klasse, nou dat is wel heel vergezocht, zo vaak komt die naam niet eens voor. Tatjana ofzo kan ik me nog wat bij voorstellen maar luna? Bedankt voor de reakties allemaal.
tja snap het ook niet, maar hier in de wijk en de andere buurten om ons heen dus wel. en aangezien ik daar toch echt niet bij wil horen gekozen om hem als tweede naam te doen.