Keuze ziekenhuis

Discussie in 'De lounge' gestart door Windows, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Hallo dames,
    ik ben maar weer eens naar de tandarts gegaan ivm een afgebroken kies die zeer ging doen.
    Tandarts wilde een wkb,maar ik laat 'm liever gelijk trekken,
    ook moet er nog een andere kies getrokken worden.
    Beiden moet door een kaakchirurg gedaan worden.
    Alleen nu kan ik pas 29 juli daar terecht,
    maar eigenlijk heb ik alleen maar meer pijn sinds de tandarts er naar gekeken heeft:$
    Kan/Mag ik nu alsnog een ander ziekenhuis bellen?
    Want ik zie er 1tje met een wachttijd van 3 weken.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je bent vrij in de keuze van je ziekenhuis, als je een restitutie zorgverzekering hebt. Als je een naturapolis hebt (de goedkopere) moet je even kijken of je zorgverzekeraar een contract heeft met dit ziekenhuis. Maar, door het representatie model van de zorgverzekeraars hebben bijna alle zorgverzekeraars in Nederland die aangesloten zijn bij ZN een contract met alle grote ziekenhuizen voor alle A-DBC's, waaronder ook kaakchirurgie valt.

Dus: ja, je mag naar een ander ziekenhuis en 99% zeker dat het vergoed wordt. Bel voor de zekerheid even je verzekeringsmaatschappij.

3. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik zal eerst Menzis eens bellen,
    Ja ik ging dus gelijk naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis dat vlakbij de tandarts is.
    Maar dat was dinsdag en nu doet het gewoon meer pijn en ondanks pijnstillers trek ik het echt niet.

Dan maar liever iets verder reizen(dat is het voordeel van R'dam,meer keus:D)

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Succes ermee, en Menzis valt onder het representatiemodel dus je kunt gewoon naar alle zkh in nederland. Hoop dat je snel geholpen kunt worden!

5. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Nou heb net gebeld naar ander ziekenhuis en kan daar 22 juni al terecht.
    Volgens mij heb ik er ook verhoging bij en de pijn trekt door naar mijn oor,niet prettig dus.
    Mondspoeling helpt enigzins nog wel na het poetsen.

Deel Deze Pagina