Haha geweldig verhaal, papa zal op dat moment niet blij zijn geweest dat hij zijn dochter heeft bijgebracht dat ze niet mag liegen! Sinds onze gemeente is gefuseerd met een aantal anderen hoeven wij geen hondenbelasting meer te betalen, omdat de gemeente te groot is geworden om het allemaal te controleren Maar voorheen betaalde ik het ook altijd netjes. Overigens nooit geen controle gehad.
idd, hier schijten de katten ook alles onder en graven heel de tuin om om daar de kak in te spaaien hondenbezitters mogen hun hond alleen op bepaalde plaatsen uitlaten en de poep nog opruimen ook, maar als kat zijnde mag je overal schijten hahaha nog zo iets: waarom betaal je voor een hondje steriliseren bij de dierenarts ( die maar 3 kilo weegt) iets van 350 euro en voor een poes die even zwaar weegt maar 100 euro maar das weer een heel ander verhaal
In Purmerend controleren ze ook geregeld. In de krant stond hier eens zo'n apart verhaal. De controleurs belde aan en hoorde een hondenblaf maar er werd niet open gedaan. Paar dagen later weer aangebeld, weer hondenblaf maar er werd weer niet open gedaan. Toen hebben die mensen een boete gekregen voor hondenbezit. Nu bleek dat het geblaf een bel was met de blaf van hun overleden hond (bizar) en ze hadden dus geen hond meer. Dat is nog een heel hoog oplopend iets geworden waarvoor die mensen dus zelfs de krant hebben aangeschreven. Ik weet niet hoe het afgelopen is maar vond het zo'n vreemd verhaal.
Zo ken ik nog wel een paar belastingen die ik onzin vind, maar toch moet betalen. Als nu iedereen zijn zooi opruimt zul je mij niet horen, maar zoveel baasjes kijken gewoon de andere kant op als hun hond waar dan ook zit te poepen. Asociaal!
Tja hondenbelasting is nu eenmaal een melkkoe van de gemeentes geworden. Iedereen kan wel zeggen...ik betaal niet want je hoeft voor katten ook niet te betalen. Maar je betaald voor konijnen, cavia's, paarden etc ook geen belasting. Je weet nu eenmaal dat als je een hond aanschaft dat je hondenbelasting betalen moet. Je zegt toch ook niet....ik betaal geen rioolheffing of wegenbelasting omdat ik dat onzin vind!
Hier zijn ze ook een keer aan de deur geweest, maar wij hebben geen hond(en) We hebben wel katten, maar die komen niet buiten, alleen in onze afgezette tuin waar ze absoluut niet uit kunnen. Niemand heeft last van mijn katten. Ik zou wel willen dat ik dat ook van andere katten kon zeggen. Helaas lopen er hier in de buurt een stel los, die in m'n voortuin poepen.....
Hebben wij elk jaar, ze gaan met stokken langs de ramen, zodat zelfs het stilste hondje nog aanslaat.
Ik heb ze ook al een paar keer aan de deur gehad. Maar soms zijn ze nog zo dom dat terwijl de hond naast je (!) staat te blaffen, ze nog vragen of je een hond hebt. Nee, dit is mijn kat? Over het opruimen: Vanmorgen nog een klacht ingediend hier bij de gemeente. Ik sta netjes de uitwerpselen van mijn hond op te ruimen om vervolgens 2 stappen verder bijna in een enorme berg paardenmest te staan. midden op de stoep!! Hallo, waarom moet ik mijn kleine hoopje stront opruimen terwijl er overal van die bergen liggen? Op fietspaden en stoepen, ongeacht het schoolroutes zijn of speelvelden in de buurt liggen. Gemeente snapte het gelukkig, maar of ze er wat aan doen?
Ik vind wegenbelasting en waterschapsbelasting en ENERGIEbelasting ook onzin. Maar we kunnen nou eenmaal niet zelf bepalen aan welke regels we wel en niet willen voldoen. Jouw gemeente moet als het goed is aan kunnen tonen dat ze met de hondenbelasting ook daadwerkelijk wat voor honden(eigenaren) doen. Zoals depo bakjes, hondenuitlaatplaatsen, hondenstranden, gratis poepzakjes enz. enz.
Wij betalen ook netjes de hondebelasting omdat ik niet zit te wachten op een boete, heeft wel 3 jaar geduurd voordat ik onze hond heb aangemeld. Opruimen van poep ga ik echt niet aan beginnen. Betaal die belasting niet voor niks. En als ik naar een uitlaatveldje moet gaan, dan moeten ze die niet zo ver weg doen en wat groter maken zodat mijn hond ook echt kan rennen. Die heeft niks aan een veldje van 3 bij 3 meter.
Hier komen ze ook aan de deur hoor, al zolang als ik me kan herinneren elk jaar, of je wel of geen hond hebt!
een riool en de weg gebruik ik, maar ik heb een hond die nooit buitenkomt en nooit buiten is geweest en toch moet ik het betalen, en dat vind ik zo krom.. als ik nou een hond heb die dagelijks alle veldjes volschijt dan kan ik het begrijpen, maar mijn hond komt nooit buiten en de kat van bijv de buren schijt 24/7 buiten en betaald niks
Dat mag helemaal niet! Je krijgt officieel eerst een waarschuwing. En je moet het dan doorgeven en gaan betalen. Je krijgt geen boete bij een eerste constatering. Dat mag namelijk wettelijk gezien niet. En om een hond op leeftijd te gaan schatten en dat terug te verrekenen mag al helemaal niet! En kan ook niet, want wie weet hebben ze die hond pas 2 dagen en komt hij uit het asiel. Het verhaal hierboven geloof ik dus niet.
Hier ook elk jaar controle. Helaas is het begrip hondenbelasting een oneindig discussiepunt en zijn er veel meningen over. off-topic MIJN mening: ik betaal netjes elk jaar (135 euro voor 1 hond! ) maar zie er geen klote van terug. Ik ruim netjes de ontlasting op met een zakje. Ik vind dat dat hoort, want het is mijn hond en anderen hoeven daar geen last van te hebben (helaas ben ik één van de weinige hier in de wijk die er zo over denkt) Helaas zie ik van mijn 135 euro bijdrage niets terug voor honden: in de hele wijk is er 1 losloop/poepveldje die ook nog eens vol ligt en niet goed wordt schoongehouden. Een plek om mijn zakjes in te doen is er ook nergens. Het is in mijn ogen idd echt om de gemeentekas te spekken en daar stopt het bij. Zou ik nou nog zien dat er iets met het geld gedaan wordt zou ik het niet eens zo erg vinden. Ben ook van mening dat ze 1 lijn moeten trekken: honden-en katten belasting of niets. Katten komen (vaak, maar niet altijd, ik weet het) ook buiten en laten ook hun ontlasting achter.
Lekker lullig he, die hondenbelasting. Ik weiger het dan ook uit principe te betalen. Hier in de gemeente wordt er helemaal niks voor de honden gedaan. Er zijn geen uitlaatplekken, losloopveldjes, poepprullenbakken aan de weg, niks! Dus dacht het even niet dat wij daar voor gaan betalen, ik ruim alle poep altijd keurig netjes op, loop soms wel een half uur met een plastic zakje met keutel. Als er een gemeenteman naast me zou lopen met dat zakje zou ik meteen gaan betalen. Maar ik gooi mijn geld nu nog liever door de wc! (maar ik ben dan ook behoorlijk giftig als het om ambtenaren die geld verspillen, en ondertussen belastingen voor van alles verhogen gaat. )
Tja, hier wordt op zich nog wel redelijk wat gedaan! Er staan hier in de buurt echt superveel vuilnisbakken met hondenpoepzakjes! Er is hierachter een lange "kwispelroute" met iets verderop een afgezet hondenveld. Het is er in ieder geval groot genoeg om met een bal te gooien (met de ballenzwieper). Dus ik heb geen klagen!! Maar het punt is gewoon, dat je dan 1x per jaar de rekening krijgt a 56,- (valt dus nog mee) en dat daar een boekje bij zit waarin staat wat ze met de hondenbelasting doen..........wegen verbeteren, nieuw asfalt ed. Hallo, alsof alleen de hondenbezitters gebruik maken van de stoep en de straat!! Het slaat echt nergens op!!
Volgens diegene is het toch echt zo! (inmiddels zo'n 6 jaar geleden) hij heeft het er geregeld over als het over honden gaat haha ( maar ik kan natuurlijk nóóit zeker weten of hij het lult of niet) Overigens stel dat je je hond pas uit het asiel hebt, dan moet je dat toch ook kunnen laten zien aan de gemeente met een bewijsje dat je krijgt als je de hond daar gaat halen?
hier teovallig vandaag ook aan de deur gehad , ik was alleen niet thuis er lag een brief in de bus dat ze langs waren geweest! ik heb wel een hond en betaal ook netjes hondenbelasting, maar ik ruim dus geen stront op dan moeten ze mar een fatsoenlijk hondenuitlaat veldje maken met afvalbakken waar je de zakjes in kan doen die staan hier in de gemeente wel maar niet bij mij in de buurt.
Nee hoor, dat hoeft niet. Je kunt hem ook van je ouders overgenomen hebben of van marktplaats van een particulier. Je krijgt geen bewijsje daarvoor.
Ik snap best dat het krom is... Maar als je geen hondenbelasting wil betalen...dan moet je geen hond nemen...of in een gemeente gaan wonen waar je geen hondenbelasting hoeft te betalen!