Hondenbelasting controle aan de deur?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja maar dan moeten ze die veldjes wel schoonmaken ;) dat wordt hier in het dorp zelden gedaan. Daar is dat geld zogenaamd toch voor bedoeld? ;)

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb de afgelopen 21 jaar dat ik zelfstandig woon al vaker zo iemand aan de deur gehad zeker wel een keer of 8 denk ik.
    de laatste paar jaar is het rustig. ik had er ook ooit 1 die had een hele computeruitdraai bij zich.

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Toen je hier nog hondenbelasting moest betalen, hebben mijn ouders ook weleens een controleur aan de deur gehad. Nu is de hondenbelasting hier afgeschaft en de controles dus ook.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier betalen we ook niet voor onze hond. Mochten ze controleren dan zal ik het wel gaan betalen, maar voor nu: nee.

Netals een aantal andere meiden al zeggen: er wordt hier vrijwel niets voor de honden gedaan. Is wel een zogenaamd losloopveld, maar dat grenst aan een drukke weg en is niet afgegrensd (dus hond kan niet los), 's avonds kan ik daar ook nog eens niet lopen aangezien het pad niet verlicht is en achter een school, tussen de bomen ligt (je ziet dan echt geen hand voor ogen+manlief vindt het geen strak plan daar rond te lopen in het donker), ook is er langs het hele pad (en verder hier in de buurt ook) geen prullenbak of iets te vinden waar je hondenpoep in weg kunt gooien. Dus neehoor, zolang er geen controleur langs komt wordt er hier niet betaald.

5. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    ik heb me keurig aangemeld voor de hondenbelasting, enkele jaren terug, via de website. Nooit meer wat van gehoord en nooit wat betaald. Eigenlijk vind ik het belachelijk dat ik me nu zorgen maak over een boete, terwijl de fout bij hen ligt!
    Ik woon buitenaf en erger me kapot aan de vele, grote hopen paardenstront!! Ik moet de eerste persoon die z'n paardenpoep opruimt nog tegenkomen, terwijl vele mensen hier keurig met een hondenpoepzakje lopen !!!!!

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Nee daar is het officieel niet voor bedoeld:

Hondenbelasting

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken
    Onder de naam hondenbelasting kan in Nederland door de gemeente of openbaar lichaam BES een belasting worden geheven ter zake van het houden van een hond. De belasting wordt geheven van de houder van een hond en veelal naar het aantal honden dat wordt gehouden (artikel 226 Gemeentewet en artikel 58 FinBES).
    Historie & rechtsgrondslag

De hondenbelasting is geen uitvinding uit de tweede helft van de 20e eeuw. Het stamt uit de tijd dat de hondenkar gebruikt werd als transportmiddel voor de armen, terwijl de rijkeren het paard en wagen als vervoer gebruikten. Al sinds de Middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van honden en de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan. De overheid zag er tevens een middel in om transportbelasting te kunnen heffen. Het is niet bekend of het belastinggeld vervolgens ook in het toenmalig vervoer of wegenstelsel geïnvesteerd werd (d.i. een bestemmingsheffing). Tegenwoordig, begin 21e eeuw, wordt ervan uitgegaan dat de heffing van hondenbelasting is gerechtvaardigd teneinde de overlast van hondenpoep terug te dringen. Ook thans kan evenwel niet worden gezegd dat sprake is van een bestemmingsheffing. Veelal wordt de opbrengst van de belasting aangewend om een gat in de begroting te dichten. De veelgehoorde vraag "waarom niet ook kattenbelasting?" is juridisch simpel te beantwoorden: Omdat de wet alleen de mogelijkheid van een belasting op honden kent. (Er staat niet "op huisdieren" maar: "op honden"). Het instellen van belasting op andere dieren kan dus alleen als de Gemeentewet wordt aangepast, een gemeenteraad kan dat niet zelf regelen.

Bron: wikipedia

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hadden wij ook, maar dit jaar is de hondenbelasting afgeschaft, dus ook geen controles meer.
    Ik vind het allemaal prima. Sowieso hadden we hier geen poepveldjes, niks geen voorzieningen voor honden dus ik vond het wel wat raar dat we hondenbelasting moesten betalen. Maar goed.

8. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Bij ons hoef je ook geen belasting te betalen! Maar wel opruimplicht.
    Dat vind ik dan logisch ( ok ik doe het niet, aangezien mijn hond alleen haar behoefte doet in de bosjes. Ik zie mezelf al gaan haha)

Maar én belasting betalen én opruimen... Waar betaal je dan voor??

9. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hier komen ze ook geregeld langs, maar ik heb ze nog nooit gezien. Wij zijn altijd aan het werk als ze komen en vinden dan 's avonds een briefje in de brievenbus.

10. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ja in steden word er regelmatig iemand op uit gestuurd veel mensen betalen geen honden belasting terwijl ze dit moeten doen ik vind het onzin maar goed dat ter zijde

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier elk jaar controle.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    hier ook...
    en ik zat in de kamer naast de voordeur en riep natuurlijk "woef woef" op het moment dat mijn man "nee" zei.
    zo flauw, en snap het ook niet van mezelf...
    die man kon er ook wel om lachen, mijn man kwam niet meer bij;)

13. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Hier ook elk jaar controle en ze komen ieder jaar aan de deur als ik er niet ben.

dan krijg je weer een leuke brief in de bus,dat ze nog eens een keertje langskomen om te controleren.Ik bel altijd maar weer,anders komen die mensen 100 keren langs.

De 1e keer had ik mijn vorig konijn nog.Niets mis met een hond hoor,mijn moeder heeft er een en dat beest (en de vorige ook) is gek op me.
    Ik woonde op de flat en jawel een brief van de hondenbelasting in de bus,maar omdat ik toen 30 uur in de week werkte,had ik zoiets ja dan kan zo'n controleur 100 keer blijven komen,dus ik bel.

Krijg ik de ambtenaar aan de telefoon:

"mevrouw heeft u een hond."dus ik zeg:"nee". Zegt hij:(:"weet u dat zeker".Toen zei ik(ik dacht moet ik het nou 2 keer zeggen):"als u een konijn die ook blaft ook tot een hond rekent."is het antwoord ja.
    Oh klonk het aan de telefoon:"u heeft dus geen hond,maar een konijn."ja he,he,is die euro gevallen dacht ik:(

14. Ik woon in brabant en hoef geen honden belasting te betalen.Net nog even op de site na gekeken.
    Mijn moeder daar in tegen(randje gelderland)heeft meerdere malen iemand aan de deur gehad.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik heb ze ook wel eens aan de deur gehad. Wij betalen zo'n 45 Euro per jaar, terwijl je ook opruimplicht hebt. Vind het maar bullshit.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jup, hier ook wel eens gehad. Zelfs dat ze gaan vragen of de buren honden hebben. ;)

17. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    ja dat gebeurd hier ook ;)

18. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    hier nier en als ze het vragen of de buren een hond hebben,verlink ik ze niet.ik zeg dan gewoon,vraag het ze zelf maar

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ow ik zeg het gewoon hoor, graag zelfs :D Heb een hekel aan mensen die dat soort verplichtingen proberen te ontlopen. :)

20. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    ook wel eens gebeurd dat als je niet thuis bent en je hond slaat aan dat je dan een aanslag krijg:D nu sloeg de hond van bekenden nooit aan als er iemand aan de deur stond. die geen aanslag de buren wel:D

Deel Deze Pagina